En dan de learning timeout op 24 uur zetten?
En wat als de airco dag en nacht aan blijft. Wordt hij dan wel ergens getriggerd voor de planning dat hij aan staat, of weet hij dit obv het gemeten gebruik van de Shelly-Plus-S waar ik hem op heb zitten?
En dan de learning timeout op 24 uur zetten?
En wat als de airco dag en nacht aan blijft. Wordt hij dan wel ergens getriggerd voor de planning dat hij aan staat, of weet hij dit obv het gemeten gebruik van de Shelly-Plus-S waar ik hem op heb zitten?
Ik zou de airco niet laten leren…gewoon handmatig vullen.
De dag overgang was wel een dingetje. Als het goed is blijft hij de airco gewoon meenemen totdat de airco uitgaat. Maar dat moet je eerst nog maar eens testen.
Dit speelt bij jou denk ik: Bij retrofit-installatie (CT-spoelen later geplaatst dan de panelen) telt de CT vanaf de spoel-installatie, terwijl de Enphase-app vanaf paneel-installatie telt.
Laat hem lekker staan. je hebt hem niet nodig. Misschien mag 0 niet?
Ik heb nog een envoy waar geen spoelen op kunnen. Toch moet de lifetime opwek wel ergens op te halen zijn, want de andere apps die met de envoy werken zien wel het juiste lifetime vermogen.
Enphase app:
Envoy direct SlimLaden:
Maar nogmaals, geen ramp. Als je wel nog eens een ingeving krijgt, zie/hoor ik het wel.
Nieuwe Release 9.2.0:
Ik heb de mixed batterijen verder uitgebreid/verbeterd. Ik heb het nu ook voor elkaar om HomeWizard en Zendure 2400AC te ondersteunen. (Naast Sessy, IndeVolt en Marstek)
De Marsteks zijn nu uit de beta status. De andere merken zullen nog goed getest moeten worden door de gebruikers die er gebruik van maken.
Ook heb ik 2 nieuwe flowkaarten toegevoegd. Naast de huidige actie kan je nu ook werken met de geplande actie.
Ja…De enphase app haalt dat van de cloud. ik haal het lokaal.
De lokale informatie kunnen drift (aldus Claude) hebben door:
Ik wil niet ook nog naar de cloud. Ik laat het hier even bij.
Dan zou het van een firmware update moeten zijn. Dat klopt wel ongeveer. Heb ruim jaar gelden wel eens gedaan. 12 mWh is bij ongeveer 14 maanden productie. Dan houden we het daarop.
. Verder het natuurlijk alleen cijfertje waar we niks mee doen.
Niet helemaal waar. In Homey Energy wordt dat gebruikt voor de dagopbrengst. Maar dan maakt het idd niet uit of het een verkeerde waarde is, als hij maar optelt.
Ja, hij telt wel gewoon op. Dagwaarde in homey energy komt gewoon overeen met de enphase enlighten app. Alleen in de Enlighten app 1 maal per kwartier refresh en in SlimLaden 2 maal per minuut ![]()
Je zit nog niet op de nieuwste. Hij gaat nu per 10 seconden dacht ik! ![]()
![]()
Dat is denk ik de truuk. Ik laat m nu ff gaan.
Dr is helemaal geen zon, ik zie noppus productie maar dan dus wel elke 10 seconden ![]()
Ik wil geen wh missen. ![]()
Ik probeer dit goed te begrijpen, maar ik ben er nog niet helemaal…
Een apparaat wat dus (potentieel) heel de dag aan staat stel je in op hele dag actief is ja. Een vaatwasser en wasmachine draaien een vast programma, dus zijn niet de hele dag actief.Een airco kan de hele dag aanstaan, dus daar hele dag actief is ja. (Ook als die effectief maar een uurtje per dag draait?)
Hoe zit het met een quooker? Die geeft de hele dag door stevige vermogenspieken en afhankelijk van het warm water gebruik ook langere tijd hoog vermogen. Wel continu mogelijk, dus hele dag actief is ja?
En mijn “TV + Receiver + netwerkapparatuur” (= 1 stroommeting). De combinatie verbruikt continu zo’n 20 watt (= basisverbruik), dus treshold staat op 25 watt voor aan. Maar de tv of muziek kan wel potentieel de hele dag aanstaan, dus hele dag actief is ja?
Dat zijn even wat voorbeelden, hopelijk begrijp ik het beter als je dit toe kan lichten. Behoud van forecast bij uit snap ik ook nog niet helemaal. Die moet dus eigenlijk alleen aanstaan bij apparaten met een vast programma zoals vaatwasser en wasmachine?
De 240 minuten krijg ik overigens niet aangepast naar een andere waarde, die schiet elke keer bij opslaan weer terug naar 240. Als die het wel doet geldt, enkel als je weet wat daar de standaard duur is stel je hem in, kan het potentieel de hele dag zijn zet je hem op 0. Zeg ik dat goed?
De hele dag actief, betekent KAN de hele dag actief zijn. Hij gaat aan, je weet niet voor hoe lang, dus tot dat hij weer uit gaat. De airco gaat aan, slimladen plant voor de rest van de dag zeg 200wh in per uur. Zodra hij weer uit gaat, verwijderd hij bij de komende uren weer de 200wh. De verstreken kwartieren laat hij staan.
Idd eigenlijk hetzelfde. je had hier ook 1 waarde neer kunnen zetten, die elk uur geldt. Maar misschien wil je deferientieren voor de nacht of voor de dag, omdat je de airco dan lager hebt staan oid.
Persoonlijk zou ik dit onder basis vebruik laten staan. Geen apart apparaat. Deze stroom wordt ALTIJD gebruikt…is ook niet veel.
Idd bij apparaten met een vast programma. Stel je hebt de trashold staan op 10W en niet op 1 omdat de socket niet precies goed meet. Tijdens het programma van de vaatwasser, zijn er een aantal kwartieren die onder de 10W zijn…Slimladen zal dit zie als het apparaat is uit. Een paar kwartieren later gaat de vaatwasser wel weer meer verbruiken omdat hij dan gaat drogen. Ah denk Slimladen, de vaatwasser gaat aan, ik begin weer opnieuw met het programma. (terwijl het vorige programma helemaal nog niet was afgelopen)
Bij mij doet hij het wel. Dat kan een bug zijn. dan moet je een json opsturen terwijl je dit probeert te doen. Bij de hele dag actief, heb je die minuten eigenlijk niet nodig. 0 minuten kan überhaupt niet, dan blijft hij op 240 staan.
Als je helemaal onderin op leren drukt…dan gaat hij het programma van je vaatwasser leren, zodra hij aan gaat.Daar gebruikt hij de 240 minuten voor. Door deze functie heb ik ook kunnen zien dat mijn vaatwasser vooral in 2e en 10e kwartier veel stroom gebruikt. De rest van de kwartieren is het verwaarloosbaar.
Een learning ziet er zo uit. Dit is de learning van mijn wasdroger:
BTW dit gedeelte werkt nog niet. Hier kan je apparaten met een socket dan ook nog aan laten zetten door Slimladen op het goedkoopste moment. Maar dat komt nog.