[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Top, ik heb het ingesteld en zie morgen wel of het werkt. Ik laat het je weten.

Goedemorgen Roedi, ik heb nu de waarde van het vermogen. Geeft slechts 6 watt aan, maar zou 1.2 Kwatt moeten zijn.

Hmm. Ik ga pas verder kijken als meerdere mensen hier last van hebben. Ik vertrouw jouw configuratie niet helemaal. :grimacing:

Dat begrijp ik, nog even en dan heb ik vakantie en dan gaat de meterkast op de schop. Als die aangepast is sluit ik mijn meetcellen aan. :smirking_face:

Ik krijg bij de apparaten monitor geen extra verbruik bij de forecast impact te zien van de airco. Klopt dat?

Er staat onderin bij het dagprofiel wel een impact van ca 11kWh.

Laat Data en Stap 1 ook eens zien.

vannacht beetje raar / overklaabaar gedrag… laden/ontladen/sop. Zal een JSON naar je sturen @Roedi_de_Lion

Wat is dit dan?

Tsss… oeps , ik had alleen die 0,15 kWh gezien…
(Gisteren toch die laatste Whiskey niet moeten nemen :wink: )

Neemt niet weg dat er gisterenavond (en vannacht direct na middernacht) ca 40% SoC stroom werd verkocht die ik later op verschillende (rode balken toch?) weer heb ingekocht om de airco te laten draaien.
Als hij dat niet zou doen lijkt me dat toch voordeliger?
ik zou verwachten dat hij gezien het extra stroomverbruik niet meer zou gaan verkopen zodra de airco aan staat.

Ps: moeten de waarden van de voorspelling hier ook direct weer aangepast worden zodra de airco uitgezet wordt (en ik een herberekening laat doen)

Gaat automatisch.

Hier gaat idd nog iets niet goed…moet ik nog naar kijken.

Dat zou helemaal fijn zijn. Ideaal als je bv een airco (of WP in de winter) kan laten draaien en SL regelt het zo in dat je max goedkope stroom gebruikt.
Dank zover weer voor je snelle acties! Wordt zeer gewaardeerd :slight_smile:

Wat hij overigens wel mooi doet is uit het net bijladen met goedkoop tarief wanneer hij ziet dat de alleen PV opbrengst het vandaag niet gaat redden.

Zag net dat de grafiek van vandaag erg vreemd is geworden. Volgens die data zou ik best duur opgeladen hebben

Iemand enig idee hoe dit kan?

Helder, dankjewel!

Onze vaatwasser en wasmachine draaien elke keer een verschillend programma. Ligt aan de belading van de vaatwasser en de soort was in de wasmachine. Kan alles tussen 45 minuten en 3 uur zijn voor beide apparaten. Hoe ga ik hier het beste mee om?

Het leren van apparaat verbruik is ook alleen voor apparaten die niet de hele dag aanstaan dus? (vaatwasser, wasmachine). Moet je het leren altijd handmatig aanzetten? Of leert de app dit uiteindelijk ook automatisch?

Leert de app automatisch het verbruik van mn airco of moet ik dat wel ergens invullen? Dit verschilt natuurlijk ook elke keer, die dingen staan op automatisch en kunnen alles verbuiken tussen de 500 en 1500 watt.

De reden dat ik mn tv er wel tussen zou zetten, is omdat het basis verbruik idd niet zoveel is en er altijd is, maar het actieve verbuik wel. Dit ligt rond de 200 watt of zelfs hoger.

Nog een andere vraag: Vink ik bij Stap 1 voor het basisverbruik nu de optie Apparaat Monitor aan? Of laat ik die staan op Leer basisverbruiik?

Je prijzen kloppen niet. Het was de hele middag iets van 14 cent. Hier moet je echt even zelf naar kijken of mij een json sturen.

Dit kan de app niet weten. Behalve als je home Connect hebt. Elke keer als de wasmachine draait leert hij bij/opnieuw en middelt hij. Je krijgt op die manier wel een gemiddeld programma. Je kan ook eens experimenteren met dat hij toch uit gaat als hij onder de treshold komt en dan uit gaat.

De airco kan je eens laten leren om te kijken is het klopt wat je zegt tussen 500-1500W. Daarna zet je hem wel met handmatige waarden p op de hele dag, met de eventuele kennis die je hebt opgedaan.
Als je airco voor verwarmen gebruikt kan je hem ook in stap 2 mee laten nemen. Hoe kouder het wordt hier meer verbruik op een dag.

Apparaat monitor.

Geen idee eigenlijk, niks veranderd of aangepast. De komende uren en die van morgen staan wel goed.
ik wacht t even af.
Ik zie wel een paar onverklaarbare spikes in de pricedata in Homey