[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Enphase app, niet de zonnepanelen app. :face_with_peeking_eye:

Hoi Roedi, is die JWT token voor zonnepanelen direct wel nodig? De Enphase app vraagt er niet om, die wil alleen de Envoy ID en het IP adress.

Alleen als je de oplossing van Roedi wilt gebruiken (die het overigens prima doet in mijn systeem) in de nieuwe versie v9.1.65 van de SL App. Daarin kun je dan direct op IP-adres en de token de connectie maken (uitleg van Roedi hier enkele posts boven :wink: ). Dan heb je verder geen app meer in Homey nodig voor de productie te meten van je enphase panelen.

Jemig. @Roedi_de_Lion is weer terug van vakantie en meteen een berg updates. Oja omdat de de zonnepanelen app het niet meer doet, ook maar even de envoy uitlezing in de app geregeld. En waar ik voorheen 1 maal per dag binnen 3 minuten klaar was met de nieuwe Posts op het forum te lezen, moet ik er nu echt weer voor gaan zitten :rofl:
Maar meteen de envoy even omgezet naar de SlimLaden app, en idd werkt prima. (Dus ook met de oude envoy) Super hoor.

Wat heb je voor de volgende keer op je lijstje staan na tripje naar Turkije?
Totale integratie van elektrische auto’s en laadpalen? Of meteen even mijn harmony multimedia hub. Die kan ook wel wat coole updates gebruiken :distorted_face:

Hahahahaha… kom maar op!

De enphase app haalt het token onderwater op. Misschien net iets mooier.

Nou ik ga straks toch even kijken of ik het in slimladen voor elkaar krijg. Ik moet alleen nog even die token zien te krijgen. Wel mooi wat je weer gemaakt hebt. :flexed_biceps:

Roedi, ik heb de token opgehaald. Het ip adress ingevuld en de token. Moet ik bij client secret ook nog iets invullen? Want ik krijg helaas geen waarden.

Cliënt secret? Dat is Home connect zie ik. Dat heeft er niets mee te maken toch?

Oké, maar waarom krijg ik dan geen waarden?

Nee hoor.

Ik denk in de richting dat jij je spoelen nog niet hebt geïnstalleerd misschien, terwijl de Envoy dat wel op Ja heeft staan.

Moet ik bij solar device ook iets anders invullen?

Spoelen aansluiten of in je enphase setup (via app “enphase toolkit” in de gateway zelf) aangeven dat er geen spoelen aangesloten zijn.

Vraagje over de envoy integratie:

Vermogen is duidelijk (en ook eigelijk het enige dat ik echt gebruik)

Maar wat is de energie?
Komt niet overeen met mijn dag, maand, jaar, of lifetime productie. Is zie de waarde ook niet terug in de andere apps (envoy of zonnepanelen app)

Bij mij is het de lifetime geproduceerd:

Bij mij klopt het ook met de totale lifetime productie.

Mijn lifetime productie zit op ruim 90 mWh.
Komt dus niet overheen met de 12 mWh die wordt aangegeven. Lifetime productie wordt wel goed weergegeven in de andere homey apps (enphase en zonnepanelen).

Misschien iets met oudere versie en registers?
Ik zeg ook maar wat. :rofl:

Overigens vind ik het niet heel belangrijk. Het is niet iets waar ik binnen Homey naar kijk. Maar wellicht brengt het je op een idee.

Is er ergens iets meer terug te vinden over de manier waarop eea werkt met de planning en met de apparaat monitor? (Om nou bijna 5000 posts terug te gaan zoeken is me wat veel met dit warme weer :wink: )

Ik vraag me onder andere bijvoorbeeld af hoeveel kwartieren je moet invullen (of hoe lang je de learningtijd moet instellen) voor bepaalde type apparatuur.
Sommige apparatuur draait maar eventjes (bv wasmachine/vaatwasser) en verbruikt relatief veel, terwijl andere bv niet elke dag aanstaan maar wel op die dag continue ca 300 w gebruiken zoals een airco die je alleen aanzet als het warm is. Di edraait dan echter best wel wat uren.

Kortom, alle info is welkom :slight_smile:

Begrijp ik je goed dat zodra een gemonitord apparaat aan gaat, er direct een nieuwe gecorrigeerde planning wordt gemaakt waarbij zijn verbruik van dat uur wordt meegerekend en dat deze weer (indien nodig) aangepast wordt wanneer dat apparaat stopt?

Mijn airco (die als gemonitord apparaat is ingesetld) is vannacht aan gebleven (net ca 250 W vermogen) maar er was uiteindelijke toch niet voldoende SOC in de accu om dat te leveren. (Terwijl de planning die dag de accu niet 100% heeft volgeladen maar heeft teruggeleverd tegen een tarief dat s’nachts voor iets meer teruggekocht moest worden.

Wij draaien altijd hetzelfde programma op de vaatwasser. die duurt 3,5 uur. Ik laat hem dan leren voor 240 minuten.

Als hij geleerd heeft krijg je bijvoorbeeld:

( ik heb deze handmatig ingesteld, omdat ik een keer moest resetten)

• De vaatwasser gaat aan wanneer hij meer dan 2W stroom gebruikt.(Power threshold)
  • Hele dag actief staat op uit > na 3,5 uur moet hij niet als aan blijven geregistreerd.
  • Behoud forecast bij Uit = aan. Het kan namelijk zo zijn dat hij tijdens het programma even bijna geen stroom gebruikt omdat hij bijvoorbeeld aan het. spoelen is met koud water oid. En dan wil je niet dat Slimladen denkt dat de vaatwasser al klaar is.

Bij een airco geef je aan:
image

• dat hij de hele dag actief is en moet de hele dag actief juist op aan staan
    Zodra hij aan gaat, weet je namelijk niet wanneer hij weer uit gaat
  • Behoudt van forcast wil je dan juist uit hebben staan
    Zodra de airco uit gaat, moeten ook de komende uren weer uit de planning worden gehaald

Let op:

• Bij de hele dag actief richt je het in op de echte uren. Dus als de Airco aan gaat om 13.00 uur, kijkt hij bij 13.00 uur wat het vermogen is in dat uur.
  • Bij NIET hele dag gaat het per kwartier, en is 0.00 het start kwartier wanneer de vaatwasser start.

Dit is juist.