[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Dat is absoluut waar, al is het wel leuk om zaken nutteloos realtime te kunnen zien :wink:

Ik heb hem nu bij mij al op 10 seconden gezet. Komt beter in de buurt van het ophalen van de informatie uit de batterij en kritische apparaten.

Moet/kan ik daarvoor iets doen zodat ik dat ook heb, of zit dat in een volgende app-versie :wink: ?

In de apparaat Monitor kan je het zo inregelen…dat het plan wel rekening houdt met je airco. Mits deze natuurlijk in homey zit. Je kiest dan voor deze variant:
image

De airco voe je hier toe:

De waarde van de airco wordt dan toegevoegd aan je basis verbruik, in kolom apparaat.

De basis is statisch…Hij leert dan alleen de verdeling over de dag. en telt daar dus de buitentemperatuur en de losse apparaten bij op.

Enphase zelf komt wel met update.

Wellicht gaat dit oplossing geven voor de enphase app. Die doet het namelijk ook niet meer goed sinds gisteten

Nieuw in geavanceerd instellingen:

Ip invullen en opslaan. Serienummer haalt hij zelf op. Werkt weer.

Nu maar wachten op de update van app Zonmepanellen. Zal wel niet zinsnede zijn als de app van Roedi. Laatste update is alweer uit 2023 :winking_face_with_tongue::joy:

Nou we hebben in elk geval een oplossing waar we op terug kunnen vallen. Even de instellingen aanpassen en enphase app als zonneopbrengst gebruiken. Maar eerst maar even kijken of het stabiel Blijft.

Top, zojuist Airco bij de apparatenmonitor toegevoegd en learning gestart.

Heb ik dit dan ook goed staan?

Je hebt het echt gemist, hé… juist terug en al 3 nieuwe releases! :joy:

Ik heb het Laadplan Dashboard continue op een tablet draaien en zie nu dat het scherm na 15 minuten niet ververst wordt. Is dit nieuw? Kan ik dit omzeilen?

Hey Roedi, goeie vakantie gehad? Heb je wel goed afgeschakeld? Zo te zien heb je niet stil gezeten met weer een flinke update.:winking_face_with_tongue:
Goed dat je weer terug bent, want het was erg stil op het forum.:hugs:

De zonnepanelen app werkt inmiddels weer, die is aangepast. Je moet nu het IP adress van de Envoy invullen en het serienummer. Werkt prima, maa r ik heb nog geen updates van slimladen gedaan.

Welke App bedoel je dan?
De zonnepanelen App heeft sinds 2023 geen update meer gekregen voor zover ik kan zien?

Haha idd

Op App Monitor zetten.

Als je mijn oplossing gebruikt…heb je zonnepanelen app niet meer nodig.

Sorry, ik bedoelde de Enpase app van Drenso V.O.F.
Excuses was er niet helemaal bij.

Klopt, de SL App werkt prima met jouw directe ‘interne’ uitlezing alleen ik vroeg mij af welke app LX001 gebruikt omdat hij schrijft over de aangepaste zonnepanelen app.

Ah, no problem maar dan snap ik het weer :slight_smile:

Ja. dit heb ik gemaakt omdat dat geheugen kost. Die blijft maar pollen. Ik heb nu een aanpassingen gedaan, zodat je het kan omzeilen:
192.168.178.78:8778/dashboard.html?kiosk=1
192.168.178.78:8778/diagnostics.html?kiosk=1

Done :slight_smile:
Moet ik “stap 3 dagverbruik” die dan verschijnt ook nog invullen?
Zoja dan neem ik aan dat ik daar mn 24-uurs verbruik van ca 20.000 Wh hoor in te vullen, want 8.000 Wh is wel wat karig voor mij :wink:

Het idee is: Je hebt een basis vebruik van 20.000wh bijvoorbeeld in jouw geval, exclusief de airco.

De airco moet je wel leren, of zelf invullen wat zijn verbruik is. Zodra deze aan gaat wordt het kwartier vebruik aangepast en maakt hij meteen een nieuw plan.