[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Als je de data ook in Homey energy wilt hebben, moet je wel een device toevoegen.

t spijt me, ik ben je kwijt :wink:
Heb je eerst apparaat Envoy in Homey (van de zonnepanelen app) verwijderd?
Ik heb zoals jij aangeeft geen optie om in te vullen: “Envoy Direct - ip adres” en ook geen optie “Envoy Direct _JWT token”.
Het lijkt alsof ik eerst nog iets met doen?

Welk device open je dan? Stuur daar eens een afbeelding van.

Welke versie van de app?

Tja…daar zit het nog niet in. Ga maar naar 65

Ah, er is een nieuwe… dat wist ik niet :wink:
we gaan verder :wink:

Zoals ik schreef :grin:

Jajajaja, graag wel een beetje rekening houden met mijn leeftijd hè :rofl:

Maaruh…

Thx!

Hoe ben jij er eigenlijk achter gekomen dat je daar voor dat token de eerste drie letters van je systeem moest invullen? Ik was er al meer dan twee jaar naar op zoek. ( yep, I know… :person_with_white_cane: :old_man: :upside_down_face: )

Mijn vriend Claude. >> dit klopt niet in dit geval:

heb jij btw een metered of een standaard envoy?

Ah, ik zal daar toch ook eens meer naar gaan kijken. (Is Claude een betaalde app?)

Weet jij (of Claude :upside_down_face: ) ook hoe vaak hij productie-info uit de envoy leest nu ?

Ik heb de metered envoy op 3 fasen met alle spoelen erop.

Elke 30 seconden haal ik het op. Maar volgens mij wordt de data in de envoy elke minuut geüpdatet bij de metered. en eens in 15 minuten bij de standaard.

Claude = concurrent van Chatgpt.

Ja ik ook. Dus we weten nog niet zeker of de standaard het nu ook doet met mijn oplossing.

In de Live status van de Enlighten App kan ik het vrijwel direct (per seconde zelfs) zien:

Ja ik zie het. In slimladen per 30 seconden dus. Bij Enlighten stopt hij ook na 15 minuten met pollen. Maar het maakt voor Slimladen niet zou heel veel uit. 30 seconden is meer dan voldoende.

Edit: ik heb hem nu naar 10 seconden gezet. dat is ook een beetje wai ik ophaal van de batterij.

Mooi, fijn dat het opgelost is en ik niet mer afhankelijk ben van die ‘andere’ App :wink:

Geheel andere vraag:
Nu het erg warm is de afgelopen dagen, heb ik de Airco-unit natuurlijk op koelen staan. Die kan prima op de accu-stroom de hele nacht draaien, echter wil de slimplanner ‘maximaal eigen verbruik’ dan in de avond al behoorlijk veel stroom verkopen waardoor er al vroeg in de nacht relatief duur stroom uit het net moet worden gehaald. de voorspelling weet natuurlijk niet dat de airco zo lang aan blijft (extra nodig vermogen van ca 500W) .
Er is dan maar erg weinig voordeel lijkt mij tov eerder verkopen.

Hoe kan ik dat nu het beste inregelen? (Ik zet nu handmatig de batterij op handmatig zodat er niks verkocht gaat worden)