Ja klopt. Deze keer het plaatsen van 6 implantaten. Dat hebben ze in een uur gedaan. Daarna kon ik vakantie vieren. Geen pijn en kon eigenlijk meteen weer goed eten.
Even de ethernet kabel eruit gehaald.
Ik heb alles wat Roedi heeft gedaan ook gedanplus de zonnepanelen app verwijderd. Daarna alles gereboot en opnieuw geinstalleerd.
In Homey zie ik de Envoy weer terug en communiceert hij weer. Ik zie alleen in SL nog geen communicatie.
Ik zie nu in de reactie van Roedi dat hij daara in slimladen weer een nieuw id heeft gemaakt voor de envoy. Dat zal ik dan ook maar eens doen.
Nog steeds niet duidelijk waarom dit is gebeurd.
Door het opnieuw aanmaken van de envoyâŠkrijgt hij automatisch een nieuw id van Homey,
Wauw, dat klinkt wel heel erg goed man! Ik twijfel zelf sterk over implantaten, heb (inmiddels
) geen tandartsvrees meer maar die stap is me toch nog steeds iets te ver.
Erg fijn dat je direct al kon eten, ik dacht dat het lang duurde voordat je pijnloos kunt kauwen.
Was je daar dan eerder al geweest voor het âvoorwerkâ ?
Ik moet in totaal 3x heen, maar dat komt ook omdat ik 2 kaakverhogingen heb gekregen. Ook dat is binnen 1,5 uur gepiept. Volgende keer dus nog de kronen. Als je twijfeltâŠgewoon doen!!
HahaâŠik was blij dat het klopte!!
( aaaaahhhhh zo, nee ik heb niets aangepast onlangs) Er zit nog wel een klein foutje in dat hij vandaag pas om 2.10 uur bij ging werken ipv 0.10 uur. Dat is een UTC foutje. Dat zag ik gisteren om 0.30 uur.
Ik heb er de tijd nog niet voor genomen, maar als je de Apparaat Monitor gebruikt, zou het beter moeten gaan. Dan ben je niet afhankelijk van de grillen van je gebruik.
![]()
Nadat ik de envoy opnieuw in Homey heb toegevoegd (waar hij werkt) krijgt SL nog steeds geen data door.
Ben t even kwijtâŠ
Wat (en vooral hoe
) moet ik doen om te zorgen dat hij met het nieuwe ID zal gaan werken?
Brrrr. erg stoer en ik moet er nog steeds niet aan denkenâŠ
Zolang ik het nu met een brug en wat kronen uithoudt vind ik het prima ![]()
Zoek je id hier op: Homey Developer Tools
Vul dit in bij de geavanceerde settings in het verbruikspatroon device:
Ga daarna naar settings.html:
Ik gebruik voor de productie ook het vermogen. Dat werkt goed. Tevens een tip voor alle solar devicesâŠzeker als je meerdere devices hebt.
Mijn Envoy is een ouder type. Ik ben er nog niet in geslaagd om het met Homey te koppelen.
Sinds enkele weken krijg ik ook meldingen (via mail):
Vorige jaren gebeurde dat sporadisch, nu bijna dagelijks. En ligt niet aan de internet-verbinding (maar ik denk eerder aan de verbinding tussen de micro-omvormers en de Envoy OF aan de Envoy zelf).
Geen idee of dat verband houdt met jullie ervaringen.
Dank voor je reactie.
ik krijg echter direct info wanneer ik vanuit de Enlighten app een real-time status vraag, dan zie ik de productie vrijwel per seconde dus ik vermoed dat het daar niet aan ligt.
ik heb wel ergens gelezen dat op 27 Mei er door enphase schijnbaar een firmware update is gestuurd naar de Envoyâs. Of dat een oorzaak kan zijn weet ik niet.
Wat ik erg vreemd vindt, is dat het eerst wel werkt, er dan spontaan een error is, vervolgens na opnieuw installeren het weer werkt om vervolgens na enkele uren weer in storing gaat..
Ik lees nu mijn envoy metered rechtstreeks uit in versie 9.1.64
(zou ook moeten werken voor de standaard, maar dat kan ik niet testen)
Stap 1 â Vind het IP-adres van je Envoy
Ga naar je router en zoek naar een apparaat met de naam envoy of envoy-xxxx. Noteer
het IP-adres (bijvoorbeeld 192.168.1.50).
â Werkt niet? In de Enlighten-app: Menu â âMijn Enphase-systeemâ â âGatewayâ â daar
â staat het IP.
Stap 2 â Haal je JWT-token op
- Ga in je browser naar: https://entrez.enphaseenergy.com
- Log in met je Enphase-account (zelfde als Enlighten)
- Selecteer je systeem in de dropdown
- Kies token-type âOwnerâ (= huiseigenaar) of âInstallerâ (= installateur)
- Klik op âGenerate tokenâ â je krijgt een lange tekstreeks die begint met eyJâŠ
- Kopieer die hele reeks (knipperbordkop: vaak meer dan 500 karakters)
â
Het token is 1 jaar geldig. Zet een herinnering in je agenda om volgend jaar
â opnieuw te genereren.
Stap 3 â Vul in bij SlimLaden
Twee plekken werken allebei, kies wat je makkelijker vindt:
Optie A â Via het SlimLaden dashboard:
- Open SlimLaden in je browser
- Ga naar Instellingen â Energy & devices â Solar Device
- Onder âMinimale zon drempelâ vind je twee nieuwe velden:
- Envoy Direct â IP adres â plak hier het IP uit stap 1
- Envoy Direct â JWT token â plak hier het token uit stap 2 - Klik op Opslaan
Optie B â Via de Homey-app:
- Open de Homey-app
- Ga naar device âVerbruikspatroonâ â 3-puntjes â Geavanceerde instellingen
- Scroll naar
Zonnepaneel Apparaat - Vul dezelfde twee velden in en sla op
Type eens de eerste 3 letters van je naam.
Kijk in je enlighten app. Ga naar menu/systeem. Daar staan je sitegegevens.
Hij is nu ook beschikbaar in Homey Energy. Je moet dan even een nieuw device toevoegen bij Slimladen:

Je kan dan eigenlijk de app Zonnepanelen verwijderen, als je wilt.
Inmiddels heb ik een token . (die tip over de eerste drie lette van de systeemnaam gaven de oplossing
).
Echter⊠mis ik nu iets want ik krijg niet helder waar ik dat ipadres en die code nu kan invoeren. Moet er dan niet eerst een device oid worden toegevoegd in homey?