[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Reactie op mijn vraag ?

Kan je daar geen twee accu’s van maken dan?:face_with_tongue:

Je kan kijken. Of je een tweede device kan toevoegen. Ik weet niet of dat er nog in zit.

Gewoon even testen. Bij andere gebruiker werkte het nu dacht ik.

Bij mij ook rare plaatjes nu tijdens Laden = groen. Soms dan snap je het gewoon niet :grin:

Was het vorige kwartier NOM?

Nee hele middag al laden groen

Ok. Anders had ik het vandaag al opgelost.

mss domme vraag, maar dit dashboard zit in Homey, is dat makkelijk zo te krijgen? Dashboards is nieuwe voor mij :slight_smile: Thanks

Ja mijn kritieke apparaten staan op stoppen (=standaard)

yup, toen heb ik de JSON gegenereerd anders is het niet representatief voor mijn ticket en waargenomen gedrag

Ik bedoel. Kritisch apparaat was aan, plan zei laden, maar dat mocht niet van kritisch apparaat.

euh… dus je zegt in principe zet die switch naar “Plan loopt door (excl. kritisch apparaat)”

Klinkt logisch, maar ik heb die switch nooit aangeraakt en toen werkte het plan prima.

Ik heb voor mijn 3 kritieke apparaten de switch omgezet, kijken of dit het gewenste effect heeft. Mijn laadplan heeft zichzelf aangepast, er wordt vandaag niet meer ontladen, maar morgen want dan schiet de prijs in de ochtend en avond naar 33 en 40 cent.

Dit is niet het dashboard van Homey. Deze zitten in de app. Er zijn er veel meer:

http://[IP-ADRES HOMEY]:8778/dashboard.html

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt eigenlijk. De dagsamenvatting 0.05 uur trigger geeft dus verkeerde waardes als output.

het is toch niet de bedoeling dat die handmatige trigger vast in je flows blijft zitten voor de dagelijkse uitvoering?

Hebben meer mensen problemen met de Sessy en NOM? Heb hier net gezien dat hij op NOM staat en dan 3 accu’s aan het ontladen is.

Vanmorgen met NOM, was accu 1 aan het ontladen en de andere 2 aan het laden.

Handmatig op “stop” klikken in het dashboard en dan weer op “NOM” restulteert in hetzelfde. Als ik nu zelfs op “stop” druk, blijft 1 accu ontladen en de rest stopt. Herstart van de homey lost het even op.

Bug report geeft overigens een fout bij mij ;

image

Edit; Netwerk eens herstart hier, kijken of dat wat op lost.

De fout bij het uploaden van de json (bug report) van is tijdelijke aard. Iets met het netwerk.

Nieuwe versie met verbeteringen.

Ik heb hem nog eens aangepast. Draait nu om 23.55.

nee @Willem_Stolk , maar heb maar 2 ipv 3 sessy’s dus misschien niet representatief?