Mag ik vragen in wat voor context je hem gaat gebruiken?
Ik wil de Plugwise graag gebruiken als P1 input voor mijn Marstek Venus D. Hoe minder kastjes hoe beter ![]()
Ik moet eerst even wat dingen checken. Ik ben heel veel met de simulator wezen knutselen. Weet even niet meer de status van de simulator. Volgens mij zit die nu Slimladen in de weg.
Thanks. Heb de batterij vandaag geïnstalleerd, dus ben ook alles nog uit aan het zoeken. Bedankt in ieder geval. En mocht het dus makkelijker zijn om de waarden met flow kaarten te updaten is dat ook goed (en veelzijdig).
Er is een nieuwe versie 9.1.59.
Het bleek dat bij de Zendure de software NOM en Critical NOM niet stabiel werkte. Dankzij Martijn is er nu een nieuwe variant voor Zendure, maar ook andere batterijen kunnen dit natuurlijk uitproberen. De nieuwe variant is wat voorzichtiger en gaat minder snel oscilleren.
De Zendure heeft hier wat meer last van doordat deze iets langzamer reageert dan de Marstek.
Critical NOM is dat de batterij rekening houdt met het kritische apparaat tijdens NOM acties, dmv laad en ontlaad acties.
app herstart?
Welke bron heb je geselecteerd?
Je hebt wel homey energy neem ik aan? Dus een Homey 2023 of hoger is daar nodig denk ik. Oh ja…liet je al zien.
Idee voor verbetering, ook gepost op de backlog: is het mogelijk om een Hogere laadwaarde bij zonoverschot te gebruiken om de battterijen te voeden? De laadwaarde is nu gefixeerd op de Max Laadvermogen parameter in de Laadcontroller. Dat is prima (vanwege efficency) als de stroom van het Net komt, maar als er toch genoeg zon is, zijn de prijzen ws laag, en pomp ik 't liever in de batterij dan dat het overschot (=lees: max laadvermogen delta) naar het Net gaat.
Je bedoelt dat hij op NOM dan wel gaat laden op vol vermogen? Dat is namelijk wat de Marstek al doet. Hier is dan de wens om dat juist af te schaffen… ![]()
Ik denk daarom ook dat ik dit niet ga doen…Het is bij anderen niet alleen de efficiency, maar ook de veiligheid verwacht ik. Of ben ik abuis?
Kan je eens je capabilities checken/sturen.
Als hij in NOM modus zit zal hij wel de volle delta tussen opwek en verbruik pakken (gok ik uit m’n hoofd), maar bij “zon-laden” is de aansturing via de API en is SL in de lead en pakt hij de max waarde. Als je dus iets kunt verzinnen dat er NOM wordt geselecteerd bij zon overschot heb je m volgens mij te pakken.
Qua veiligheid: bij Sessy wordt er dmv hardwarematige temperatuur meting teruggeschroefd in vermogen bij teveel hitte
Dit doet hij toch met Solar Capture? Dan gaat de actie naar NOM. kwartier gaat naar Zon-laden. kwartier staat op stop. Meet de p1 meter en ziet dat er geëxporteerd wordt. Duurt dit langer dan x seconden…actie gaat naar NOM.