maar mocht utp niet gaan, via API+wifi gaat ook toch?
Correct: de API luistert op de WiFi.
Klopt maar modbus via utp is wel veel stabieler. Komt meerdere malen terug in het forum. (Rede voor mij om enige tijd geleden toch even de kruipruimte in te gaan)
Omdat de Zendure 2400 AC+ niet expliciet in de lijst met thuisbatterijen wordt getoond in de app, werkt deze App ook met die batterij?
Ik dacht het wel hoor. Zijn er niet veel. Misschien kan iemand even reageren.
Het zou ook zonder de flow moeten werken. Tenminste dat is de bedoeling. Martijn heeft het zelf opgelost. Heel knap!
Bedankt voor je snelle reactie en toelichting!
![]()
Ow interessant! Wist niet dat deze al live was? Waar/hoe doe ik de configuratie precies wanneer ik hem op Zendure ZenSDK heb gezet?
@Roedi_de_Lion Je had ergens een uitleg geplaatst (maar die kan ik dus niet meer vinden) hoe kritische apparaten configuratie precies werkt en waarom je een bepaald apparaat wel of niet als kritisch wilt behandelen. Ik heb monenteel nog geen enkel kritisch apparaat ingesteld maar wil me daar toch eens in gaan verdiepen wat dit toe kan voegen. Mijn batterijen staan momenteel op max winst en dan maakt het volgens mij niets uit wat andere (zware) apparaten in huis doen, ze laden gewoon op de goedkoopste momenten en ontladen op de duurste. Er komt binnenkort wel een laadpaal bij en we hebben ook een warmtepomp. Waarom wel en waarom niet kritisch…
Hoi allemaal,
vast al voorbij gekomen, maar na lang zoeken kan ik het niet terug vinden:
De functie “stop” zet mijn victorn installatie uit, en daarom wordt het erg donker in huis.
Wat mis ik?
Lekker bezig!
Heb ook zoiets maar dan met de Sessy en Marstek. Ik laat alleen wel de NOM regelen door de batterij zelf.
Hoi Wil,
Ik heb van jou begrepen dat je de Marstek ct003 hebt gekoppeld met de Marstek’s. Gebruik je daarbij ook nog de P1 meter van Homewizard?
Ik gebruik de ct 003 voor de Marsteks en ik gebruik homey energy dongle om p1 verbruik in homey uit te lezen. (Ct003 kan volgens mij niet uitgelezen worden door homey). Als SlimLaden een van de NOM aansturingen doet denk ik dat Roedi alleen NOM trigger aan Marsteks heeft en.die regelen dan via ct003. Alleen bij kritische apparatuur verbruik zal “kritisch verbruik” door SlimLaden geregeld worden.
@Roedi_de_Lion klopt dat zo een beetje? Zit natuurlijk niet zo in jouw script. Maar kan me hier wat bij voorstellen
Oké, maar welke meter heb je dan aan de slimladen app gekoppeld?
Eentje die je P1 vermogen goed leest. In mijn geval de homey energy dongle. Jij kan je Homewizard voor SlimLaden gebruiken of je envoy (als je nou die spoelen eindelijk eens om de draden geklikt hebt ![]()
). SlimLaden wil alleen een zuivere meting hebben van de afname/injectie van het net. (Buiten het vermogen van de zonnepanelen via envoy of cloud en het vermogen van of naar de Marsteks via bijvoorbeeld modbus of api. Het vermogen van het huis rekent de app uit. Als je een kritisch apparaat hebt, dan moet de app daar ook het vermogen van weten). De CT 003 wordt volgens mij niet gebruikt in de app simpelweg omdat die niet uitleesbaar is door homey. Echter binnen de Marstek app heb ik hem aan mijn twee accu’s gekoppeld en die wordt dan gebruikt als de SlimLaden app een NOM wil.
Maar @Roedi_de_Lion moet maar even zeggen of dat zo klopt.
En jij moet nu als een speer de 6 spoelen van je envoy aansluiten ![]()
Klopt helemaal wat je zegt!!!![]()
Als je een apparaat kritisch maakt, dan sluit je hem uit voor
- Het netto verbruik van de woning
- In de learnings van vebruik woning doet hij niet mee
- Planning houdt er geen rekening mee
- Solar Capture ziet het kritische app niet
Kortom: Slimladen werkt met gegevens exclusief de kritische apparaten.
Waarom kritische apparaten:
- Ik denk dat het in de praktijk alleen om laadpalen gaat. Deze kunnen binnen een kwartier veel stroom uit de thuisbatterij trekken, terwijl dat niet verstandig is, omdat dat een relatief goedkoop kwartier is.
- Je wilt de auto opladen en tegelijk de thuisbatterij opladen. beide op het goedkoopste moment
Ik heb ook wel eens over andere apparaten nagedacht om die kritisch te maken…maar dat argument ben ik even kwijt. ![]()
Ha Roger, heb jij toeval een plaatje/aansluitschema hoe je de elfin kabel heb aangesloten op de modbus kabel van de marstek?