Opslaan…is dan weer in Wh.
Nieuwe versie 9.1.46:
- Bug-fixes voor onterecht ontladen van de batterij wanneer de auto laadt en voor onlogische zonladen-stop-zonladen afwisselingen in het ochtendplan.
- Nieuwe Deye-optie: lokale aansturing via de Solarman v5 protocol op de WiFi/LAN
dongle van de omvormer — géén Waveshare gateway meer nodig. - Dagsamenvatting (daily_profit_summary flow trigger) vuurt nu betrouwbaar om 00:05
met de cijfers van de afgelopen dag. - AlphaESS en Solis hebben nu eigen entries in de batterij-model lijst;
Zendure-id-mismatch tussen wizard en settings opgelost; - Voorraadbalans-berekening zuiverder.
Ja maar ik meen me te herinneren dat ik ze in het plaatje met de energie stromen op
1100 watt zag laden. Maar ik ga dat van de week even dubbel checken. Maak foto’s en eventueel een ticket met JSON? Maar hoop dat je gelijk hebt. Hou je op de hoogte.
Kritisch app aan? Lijkt niet goed hoor. Stuur je een json? Wanneer dit gebeurd natuurlijk.
Geen mini. Gewoon en pro met 1 Gb. Heb de app opnieuw geïnstalleerd en nu blijft hij voorlopig draaien![]()
Het ik iets van extra hardware nodig met een Venus E v3? En een homey2019.
Moet de Venus op utp of mag ook wifi?
Ik ervaar iets vreemds mbt de aansturing van de Marstek Venus E 3.0 via deze app. Ik gebruik een tijd getriggerde flow om de batterij in de ochtend STOP te zetten en laden uit te stellen. De aansturing vanuit de Slimladen app zegt “Zon overschot” maar zet batterij op NOM.
Nu al 2 dagen achter elkaar kom ik beneden en staat de batterij van PV stroom te laden, NOM dus. Er staat soms “
Verbindingsfout: Failed to fetch” in het Batterij status paneel, maar niets bij de error log. Failed to fetch wat?
Restart ik de Slimladen app in Homey en start ik de flow dan pakt de batterij het STOP commando onmiddelijk, en dit en andere delen van de flow blijft de rest van de dag prima werken. In de voorgaande week/weken had ik dit zover ik me herinner niet.
- Zijn er anderen met vergelijkbare ervaring?
- Iets met Slimladen app update proces? Automatisch updaten staat aan, dan maakt de app toch een clean start?
UTP heeft de voorkeur: Modbus is enkel beschikbaar via de kabel en niet via Wifi.
Als je enkel via Wifi kan, dan moet je de Marstek API gebruiken… maar die is nogal gevoelig.
Ik heb geen ervaring met SlimLaden op Homey 2019, maar zou moeten werken zonder extra hardware.
Kleine nuancering: met een Lilygo of Elfin kan je wel via wifi.
Of via Elfin EW11 of vergelijkbare adapters. Voor Marstek Venus E v1 of v2 is dit een prima
Oplossing want deze hebben geen utp. Via Modbus/WiFi/Elfin-EW11 bij mij wel Super stabiel.
@Roedi_de_Lion ik heb deze vandaag nog even bekeken, en ik denk dat ik abuis was. Gaat nu bij zonneladen gewoon tot 2500 watt per accu dus je had gelijk .
Voor de oplettende meelezers, Ik was in de veronderstelling dat de accu’s gisteren laadde met 1100 watt. ik had idd wel max 2200 laden geconfigureerd maar die wordt genegeerd bij NOM varianten om redenen die Roedi eerder uitgelegd had. Hij NOM zijn de maximale laadvermogens zoals ingesteld in de Marstek app.
en het is weer klaar.. het is net alsog met de laatste updates een kritieke waarde is behaald. SL testversie herinstalleren is niet de oplossing
en een JSON submitten gaat ook niet want Fout bij laden: Server error: 504 Fout: Backlog service timeout
update, net 9.1.44, de niet -test versie, geinstalleerd en een JSON gesubmit, misschien kun je er iets uit herleiden @Roedi_de_Lion
Ik had toch niet gezegd herinstalleren, maar Homey herstarten.
maar ik ga er naar kijken
DAt heb ik natuurlijk ook gedaan. BEn niet van gister ![]()
Maar ondanks al die pre-reqs hangt hij ook 9.1.44 nu weer op, dus herstarten
Dus de 2 venus accus met utp kabel aan de router/switch verbinden? Dat moet lukken. De homey2019 kan enkel wifi.
Klopt: de Venus moet bekabeld zijn, want Modbus (over TCP) luistert enkel op de bekabelde netwerkinterface.
Voor de Homey is dat niet belangrijk: die verstuurt de Modbus opdracht via Wifi (en dus je access point) naar het IP-adres van de bekabelde netwerkinterface van je Venus-batterij(en).
Had ik je toch anders ingeschat. ![]()
![]()