ik bemerk dat meerdere malen per dag mijn app crasht op mn Homey Pro 2016. Is dit een memory issue dat je misschien weet @Roedi_de_Lion ?
Al mijn SL devices zijn dan niet beschikbaar en met een herstart van de app gaat het weer een tijdje goed. Gebruik Test versie v9.1.45
zonder SL
met SL nog maar 5 Mb vrij
Wordt misschien toch tijd voor meer geheugen of de homey opschonen. Heb zelf eenzelfde type met 400mb ruimte beschikbaar, maar ondervind geen issue
Goedemorgen. Het is wel een zware app. Alleen de app opnieuw opstarten is niet voldoende. Je moet even je Homey opnieuw starten.
K zal dan maar wat als die is nauwelijks gebruik gaan verwijderen. Heb m zojuist een reboot gegeven, even aankijken hoe lang dat soelaas biedt
done![]()
Hoi @Roedi_de_Lion . Ik zie iets opvallends in mijn laadplan. Vanmiddag is het volgende ingepland door hetblaadplan. Elke accu 1100 WATT laden bijnzonneoverschot. Dit terwijl er voldoende capaciteit is om elke accu met mijn maximale laadvermogen te laden (2200 ingesteld). Is dit weer een eerder voorkomende issue dat het maximale vermogen PER accu verdeeld wordt over ALLE accu’s?
Gisteren was dit ook zo.
Ger,
Als mede Alpha ESS gebruiker mag ik vragen welke instellingen jij hebt in de app voor de batterij hardware? Ik heb de G3-T10 omvormer en 3x de 3.8 kWh batterijen
Dank je! Ik had max vermogen nog op 2500 staan ipv 10000. Gaf eerder een foutmelding. Nu zo te zien niet. Rest had ik hetzelfde inderdaad. Ik kijk even hoe het loopt zo!
Als ik hem via “vuur dagsamenvatting nu” start komen de waardes binnen. Heb zo’n vermoeden dat de dagsamenvatting 00:05 niet word gestart.
Ga het nog even testen.
Diezelfde ervaring heb ik ook. Ik heb nu elke avond om 00.06 uur een flow ingesteld die de vuur nu kaart activeert. Kijken of dat werkt zoals verwacht.
Het getal 1100Wh in de Reden is energie per kwartier voor de hele setup samen, niet
vermogen per accu. Reken even mee:
1100 Wh per kwartier ÷ 0.25 uur = 4400 W vermogen
Bij 2 accu’s à 2200 W max = 4400 W totaal = exact zijn maximum. Beide accu’s laden
dus op vol vermogen.
Heb jij een Pro Mini? met 1GB geheugen.
Wordt als opdracht verstuurd naar de batterij > DISPATCH_POWER = 32000 + 8429 = 40429 (offset-encoded).
Nog een timing dingetje aangepast.
Aha. Zo leer ik weer wat![]()
Overigens zou het dan Watt moeten zijn en niet Watt uur.?
.
Ik dacht te zien dat ze met slechts 1100 watt aan het laden waren. Maar dat ga ik morgen even checken.
Soc gaat ook met 10% omhoog toch? lijkt me goed. ![]()