[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

@Roedi_de_Lion

Werkt deze trigger al?

Hij start namelijk niet om 00:05 of moet ik dat op een andere manier doen?

Draai v9.1.44

image

hmm, vreemd.

Ik zal er eens een tijdlijn van maken ipv google sheet.

Ik ben aan het knoeien met mijn netwerk sinds de wijziging naar TP-Link Deco M5. Ik zie dingen die ik niet kan verklaren, misschien iemand hier die me op weg helpt. HomeWizard geeft allemaal groene puntjes, maar Slimladen weg te er geen verbinding is. Zie foto’s, w
at doe ik fout.

Hoi Roedi,

Ik heb mijn p1 meter (Homewizard) opnieuw moeten installeren, maar nu krijg ik hem niet meer gekoppeld in slimladen app. Heb jij een oplossing?

Ik had vergelijkbaar probleem.

Met homey developer tools je id het ID van je homewizard P1 opzoeken en kopiëren

Deze invoeren in het apparaat “energie verbruikspatroon” bij de geavanceerde instellingen bij P1 overschrijven.

Zoals je kan zien was bij mij aps
p1 de homewizard energy socket gekoppeld. Dat gaf ook een zooitje :rofl: zoals je je kan voorstellen

Dat heb ik gedaan, maar hij doet het nog steeds niet. Duurt dat enige tijd?

Het is me gelukt, na een herstart van de slimladen app, bedankt voor je hulp. :folded_hands:

Ja herstart zou idd best kunnen. Hij moet de nieuwe instellingen wel weer even laden.

Fijn dat het gelukt is. Scheelt Roedi weer tijd
Kan hij zeker voor de app ontwikkeling gebruiken :rofl:

Deze is van de middag. Batt. Meerwaarde is inmiddels positief

Heb je hier ook nog een oplossing voor? Ik Heb best vaak nul staan bij huisverbruik.

Je batterij laadt met 1,4kw. Waar komt de stroom vandaan?

De waarde van de zonnepanelen klopt niet, die wordt maar 1 x per 15 minuten geactualiseerd. Het komt dus gewoon van de zonnepanelen af.

Nu!

Idd

De enphase app. Tijd voor de spoelen

Ja, ga ik binnenkort mee aan de slag. Hoopp dat het dan allemaal beter verloopt. :wink:

Nieuwste vermogen. Is 0.00?

Ja, geen idee. Vind het ook vreemd.

Heb jij ook live status?