Nou ik geef het op en hou me bij de Zonnepanelen app, die doet het overigens goed. Bedankt voor al je tip en informatie, maar ik hoef me geloof ik niet schuldig te voelen. Je bent met pensioen en hebt tijd over ![]()
Ik stop er volgend jaar ook mee en heb dan ook heel veel tijd ![]()
Dan kom je er volgend jaar achter dat je als gepensioneerde nog nooit zo druk hebt gehad ![]()
Ik ben dan niet met pensioen, maar ik stop er gewoon mee.![]()
Ik heb nu 2 Elfin besteld, kan 1 a 2 weken duren. Daarna nog uitzoeken hoe dat precies werkt. Tips en/of manual zijn welkom. Als je bij mixed er nog 1 bij kan en wil maken, heel graag. Ik zal een seintje geven als ik het draaiend heb.
en ook veel STOP - Rood. Is dit correct? Ik ga even overstappen naar handmatig ECO.
Ik heb geen enkel ander kwartier zonoverschot. Jij wel?
En dit is? Sorry, Sessy natuurlijk.
Excuus ECO is de variant van Sessy die gewoon NOM is en waarbij je een aantal uur kunt opgeven per dag dat de batterijen op de laagste aantal uur * 4 kwartier tarieven worden opgeladen zodat je de duurste uren kunt overbruggen.
Dat is ook hetgeen ik zou verwachten / wensen voor Max Eigen verbruik. Bij te weinig Solar gewoon NOM draaien en een aantal uur op de goedkoopste kwartieren zoveel laden zodat het voorspelde verbruik in de duurste uren overbrugd kan worden. Ik dacht ook dat dit in die Max Eigen Vebruik planner in zat, maar zie dit niet meer terug in bovenstaand laadplan. Vandaar dus mijn vraag of er iets is gewijzigd hierin.
Bij de homey app van Vincent de boer (Marstek Energy storage) staat in het community forum hoe dat moet (linkjes)
In het eerder genoemde forum staat een link die duidelijk aangeeft wat te doen bij welke Marstek versie.
Deze: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2282240
Met beetje technische know how en de rest van het forum kom je er wel uit. Gelukkig geen 4000 plus berichten
![]()
Hier en daar nog beetje getweaked in nieuwe versie. 9.1.43
Ik werk met Solcast. We bekijken het in versie 9.1.43. Bedankt.
Dat zou moeten kunnen met een site-2-site VPN. En misschien ook wel met een combinatie van DynDNS en NAT.
Ik zou er nog steeds niet teveel waarde aan hechten.
Dit is zo moeilijk om te controleren waar het fout gaat.
Ik zou het fijn vinden als iedereen eens meekijkt waar het fout gaat.
Oh… dat is een drop-down?? Ik leer hier regelmatig nog iets bij!
@Roedi_de_Lion : wil je daarnaast dat ‘dropdown pijltje’ zetten? Bij ‘Live weergave’ staat het er wel.
![]()
Wil ik best doen. Maar begrijp niet zo goed wat en hoe ik aan jou moet terugkoppelen. Ik had het ook al gezien, maar wat je zegt, hecht er niet veel waarde aan. Als het wel goed werkt is het natuurlijk wel een leuk extraatje.
Bij deze wil ik ook even melden dat de laatste versie bij mij tot nu toe degelijke indruk maakt. Wel nog even afwachten wat ie doet bij negatieve prijzen. Met name rondom die dagen waren er wel wat issues die daar mogelijk mee te maken hebben.