Een aantal registers lopen niet gelijk. Even uit mijn hoofd gaat het laden ontladen etc wel goed. Maar bijvoorbeeld het vermogen of energie niet. Ik zal het straks even checken
Dat weet ik zo niet, maar 8 watt of nul watt dat maakt ook niets uit. Alles is goed aangesloten, de zonnepanelen draaien al 5 jaar. Misschien dat het komt doordat jullie de meetcellen aangesloten hebben en ik nog niet. Zou zo ook niet weten waar verder aan zou kunnen liggen. Vreemd toch.
Maar met de Enphase app werkt het nu ook prima. ![]()
Ik heb het nog eens nagekeken. In de Fritzbox kun je per gekoppeld apparaat kijken of die data gebruikt. Alles gaat via Lan. Wifi van de Marstek doet niets. Eigenlijk zit het zo de P1 meter is via wifi verbonden met de router en de Marstek via Lan. Ze wisselen de data uit via de router.
Ik wist het ook niet en het plaatje(CT) op de Marstek doet je iegelijk geloven dat de data via wifi gaat, maar dat kan ik in de Fritzbox niet terug zien.
@Roedi_de_Lion heb jij je
Panelen op 3 fases of 1 fase?
Heb je 2 spoelen of 6 spoelen
Als je full opties wil, dan metered met 6 spoelen.
3 na de hoofdschakelaar (netafname/injectie)
3 naar de panelen. (Indien over 3 fases verdeeld)
Dan kan enphase exact nom draaien. Denk ooo aan de bijbehorende batterij. Dat schakeld met de nieuwste omvormers binnen milliseconden. Kunnen ook off grid. Bij spannings uitval (met nog wat extra enphase hardware) merk je er niks van. NOM is ook NUL. waar wij blij zijn met enkele seconden reactie tijd is het dan enkele milliseconden. Echt mooi maar heel duur
. Het milliseconden verhaal is overigens alleen van toepassing op de allerlaatste metered versie. Ook wel IQ gateway genoemd.
Voor de geïnteresseerden
Volgens mij 7 a 10k voor alleen 10kwh aan batterijen. Afhankelijk van je configuratie. Maar dus ook iq8 omvormers nodig en iq gateway en nog wat hardware (on off grid te kunnen).
3 voor net en 3 voor panelen. Het enphase plaatje geeft ook voor net en zonnepanelen kWh. Huis rekent hij dus uit. Dus zou je dat ook zo in homey moeten hebben lijkt mij.
Marstek Cloud kan dacht ik alleen lezen? Marstek cloud wordt bij de ander app ondersteund, Marstek Connect. SlimLaden niet.
Als je twijfelt over de correcte aansluiting van de spoelen kan je deze even lezen en je spoelen controleren. Let vooral op de pijlen op de ct klemmen.
https://enphase.com/nl-nl/download/stroomtransformator-installatie-beste-praktijk
Vreemd, dat ik met die zonnepanelen app maar 8 a 9 watt krijg. Moet toch ergens aan liggen zou je zeggen. Ik hoef toch enkel maar username en password in te geven. Hij haalt die waarden toch gewoon van de Envoy af lijkt mij.
@Wil_Ree , @LX001 , @Roedi_de_Lion
Welke SKU’s hebben jullie?
Mijn Envoy is een ENV-230-01. En mijn microinverters zijn: M215-60-230-S22. Panelen liggen er ondertussen ook al 14 jaar. En in de Enlighten-app zie ik dat (zon?) icoontje rechtsonder ook niet staan.
Ik heb ook 24 maal de m215-60-230-s22-nl en later met de komst van de EV (50.000 km/ jaar) nog eens 15 maal IQ7 bijgelegd. Envoy moet ik even opzoeken welk sku
Edit: Zie geen sku. In enlighten manager (installateurs account) zie ik 800-00553-r01.
ik lees ook dat Marstek Cloud commandos versturen kan naar de venus, weet alleen niet of dat genoeg is om alles perfect aan te sturen. Zou wel super zijn als cloud hier ook zou kunnen met SlimLaden ![]()
Is er een manier om een API/connectie op te zetten vanuit huis1 met de accu, naar huis 2 waar de homey is?
Daar zou mij tot op het autistische af, mateloos irriteren ![]()
![]()
![]()
Kan je niks met de developer tools zien?
Daar ga ik morgen eens induiken.
Deze gaan mis zover ik kan zien
- BATTERY_POWER (32102) → bestaat niet op v3 → 0W of error
- BATTERY_VOLTAGE (32100) → idem
- AC_POWER (32202) → idem
Wat gaat fout
- Dashboard / Slim Energy mist 1/3 van de power → grafiek loopt scheef
- ActueleWinst rekent met 2/3 power → winst onderschat
- RTE-learning krijgt foute samples voor die batterij
Etc.
Je moet het nog gaan kopen en maken toch? Ik ga het wel maken binnenkort via de mixed batterijen. Voor de goede orde: Elfin gaat gewoon op de twee oude Marsteks, De v3 gaat gewoon via ethernet kabel zonder elfin.
Ik heb even een stop op nieuwe varianten. Jij leest. hier boven uit dat er opdrachten verstuur kunnen worden? Zou kunnen hoor, maar mijn vriend Claude zegt van niet.
Dit is misschien wel eens leuk om uit te zoeken.