[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Ik werk nu al een tijdje met deze mooi App. Ik heb 2 Venus E V2 en 1 Venus E V3. Nu wil ik de stabiliteit wat vergroten en gaan werken via een Elfin ew11. Maar ik vraag mij af of is deze dan ook nodig heb voor de V3? En welke manier moet ik daarna dan kiezen?

Het werkt wel. Moet wss in de goede volgorde staan. Dit helpt met optimaliseren van mijn flow.

Weet iemand hoe de Marstek communiceert met de P1 meter? Gaat dat via wifi?

Ja de Marstek werkt met wifi

Ook als de marstek via lan gekoppeld is?

Optie rechts boven (modbus via tcp). Werkt echt als een trein)

Dank je wel. Maar dan alleen een elfin voor de V2 en een LAN kabel voor de V3?

Ik ben niet thuis in V3. Dacht dat je wel elfin nodig hebt als je modbus wilt sturen. Maar weet ik dus niet zeker.

Wat ik wel weet is dat v2 andere registers heeft als V3. Dus wellicht moet je eerst mixed batterijen kiezen, dan 2 maal V2 modbus via tcp en 1 maal V3. Maar dat weet @Roedi_de_Lion wel.

Helemaal goed. Alleen moet er nog een aanpassing komen bij de mixed. Dat is nu maximaal 2 batterijen.

Ik heb het even nagekeken maar zie hier, de Enphase app meet ook het vermogen.

Welk vermogen? Is de vraag

Bij mij zijn de Venus (A) batterijen allemaal via LAN gekoppeld. De Marstek P1 (CT003) is via WIFI gekoppeld. Zolang het hetzelfde netwerk is, vinden de batterijen de CT003 (P1) en moet je enkel bevestigen dat je daaraan wil koppelen.

Jij denk dat het dus niet lukt via Modbus TCP en dan de V2 via een Elfin en de V3 via een LAN kabel?

Het vermogen van de zonnepanelen 1028 Watt.

Bij mij liet hij namelijk het vermogen van het net zien

Heb je het dan niet over de Zonnepanelen app?

Ik had de enphase app even geïnstalleerd

Dit is wat de Zonnepanelen app bij mij geeft. Klopt niets van.

Een productie van 5,9 watt, slaat nergens op.

Het valt me wel op dat de zonnepanelen in de Slimladen app nu wel snel update. Ca. iedere minuut.

Het is wel gek hoor. Bij Will registreert hij het wel goed in de zonnepanelen app. Bij mij ook.

Je zou haast denken dat het niet goed is aangesloten bij jou? Dus in de avond staan de panelen op 0W ook als je aan het ontladen bent.