Wat zien gebruikers van Marstek venus v3 hier:
![]()
Ook een waarde van 2500?
Wat zien gebruikers van Marstek venus v3 hier:
![]()
Ook een waarde van 2500?
Heb ik ook. Komt omdat de zonnegegevens maar eens per (plusminus) kwartier worden ingelezen en P1 wel enkele keren per minuut. Dan maakt de app het rekensommetje voor het huisverbruik.
Nu verandert er wat met de zonnepanelen (wolkje komt of gaat juist weg), dan veranderd de P1 en de SlimLaden app denkt dat de zonnepanelen ongewijzigd zijn. Dus huisverbruik kaan rare waarde aangeven vanwege het sommetje met de verouderde waarde zonnepanelen.
Ben ook benieuwd waarom de zonneopbrengst niet snel vernieuwd wordt.
Waar is dit precies?
Diagnostics.html
Vraag voor mij?
Jij hebt venus E v3?
yes 2 maal v3!
(althans 3 maar een is al 1,5e maand stuk en wordt morgen eindelijk vervangen door de leverancier)
Ja. Mijn zonnepanelen doen wel elke minuut updaten, maar in de SlimLaden app niet
Gek…bij mij wel.
Bij mij ook niet. Heeft dat misschien iets te maken met waar hij de gegevens vandaag haalt?
Interesant waar dat vandaan komt. Ik dacht dat iedereen dat had. Heb ik al vanaf het begin. @LX001 ook neem ik aan
Ik pas deze waarde niet aan. Dat wil ik eigenlijk ook nog steeds niet. Wie heeft deze waarden op 3000W gezet? Ik denk niet dat het kwaad kan, maar ik zou ook 2500W verwachten.
Wat staat er bij andere gebruikers? en bij jouw @Wil_Ree
Dus bij het envoy device in homey, zien jullie (waar ik 614.19W heb staan) wel elke minuut de waarde veranderen?
Ja, volgens mij wel. Ik had even die zonnepanelen app geinstalleerd, maar dan krijg ik niet het juiste vermogen. Slechts 6 of 7 watt. Ik ben nu weer terug naar de Enphase app.
Ongeveer iedere minuut.
Bij de marstek v1 staat 2500 bij beide