Is het niet beter om dit soort custom dingen door de gene die dit willen zelf te laten regelen via een flow?
Anders krijgen we 10 verschillende knopjes en opties waardoor het niet duidelijker wordt voor de meeste gebruikers.
Mijn mening hoor ![]()
Is het niet beter om dit soort custom dingen door de gene die dit willen zelf te laten regelen via een flow?
Anders krijgen we 10 verschillende knopjes en opties waardoor het niet duidelijker wordt voor de meeste gebruikers.
Mijn mening hoor ![]()
niet geheel met je eens ,want het voordeel van deze app is dat je zelf geen complexe flows moet bedenken ,mijn punt is bij een laadplan met als naam Max eigen verbruik) alles qua zonopwek naar je accu’s is er niet of nauwelijks zon,dan aanvullen met de laagte tarieven van die dag. wil je iets anders ,dan kies je voor Maximale winst of zon optimaal.(want bij deze plannen wil je iets anders dan max eigen verbruik)
Ben ik het eigelijk wel mee eens. Ik heb liever een duidelijke app die stabiel werkt en aan 95% van mijn wensen voldoet, als heeel veel knoppen die op het laadplan invloed hebben en dan 98% scoort op de wensen lijst. Als ik al zie hoeveel vragen mensen hebben over “kritische apparaten” en dat niet juist configureren dan hou ik mijn hart vast voor nog meer knoppen.
Dit is via een flow moeilijk te realiseren. Ik heb het geprobeerd, maar kom er niet helemaal uit. En het is maar 1 knopje extra, waar toch een heleboel mensen voordeel van hebben. En ook is het zo dat je het knopje niet hoeft te gebruiken als het voor jou niet van toepassing is. In mij auto heb ik ook minstens 50 knopjes die ik nooit gebruik. Je zegt dan toch ook niet tegen de fabrikant laat alle knopjes er maar uit en de gene die de optie wel wil, laat het maar inbouwen. Zo zie ik het ![]()
Foutje bedankt
Hier heb je een punt. Ware het niet dat een EV 1,4 kW nodig heeft om het laden te starten. Tevens bij minder zonnig weer is hij dan aan het flipperen tussen laden en niet laden.
Vraagje: Kun jee eens uitleggen hoe tijdens zon-overschot en zon-laden de batterij en export wordt aangestuurd? Bepaalt Slimladen het doel laad vermogen van de batterijen? Of is dit gewoon het maximaal ingestelde laad vermogen? Bedankt
@Roedi_de_Lion Jeeee weer negatieve prijzen morgen!
Levert deze keuze meer winst op dan gewoon volle bak laden op de 2 meest negatieve uren?
En zo door tot 16.00 uur…
als je een json wilt hebben, let me know ![]()
Ik vind het prima zo. Hij kijkt ook naar de rte etc.
Ongelooflijk lage prijzen hoppa
Ik heb vandaag een belangrijke wijziging doorgevoerd. Sinds ongeveer versie 1.25 en de update naar v1.48 van Marstek werkte de API namelijk totaal niet stabiel meer. Commando’s werden onvoorspelbaar onderbroken of simpelweg niet uitgevoerd, wat het systeem onbetrouwbaar maakte.
Na wat extra werk (kabels trekken) ben ik overgestapt op Modbus. Eerlijk gezegd had ik dat drie weken eerder moeten doen, want het verschil is enorm. De reactietijd is aanzienlijk sneller en de communicatie voelt direct en consistent aan.
Kort gezegd: dit is een flinke verbetering ten opzichte van de API. Iedereen die nog issues heeft raad ik dit ten zeerste aan om ook over te stappen op de TCP modbus!
ik begrijp nu ook waarom Roedi eerder aangaf de API uit te willen gaan faseren..
Ik heb het nu zo gemaakt bij SlimPlanner Max eigen verbruik:
De zon-overschot kwartieren nadat de batterij vol is geladen worden niet meer standard op stop gezet, maar op NOM. Ik vind heir wel iets inzitten. Als het plan exact wordt uitgevoerd omdat je planning klopt, maakt het niet uit. Zet je tussendoor iets aan, dan gebruikt hij vanuit de batterij en vult hij het later eventueel ook nog weer aan. En de batterij wordt ook gebruikt, zeker als je later nog extra zou gaan ontladen, om de batterij leeg te krijgen.
Wil je ook de eerste kwartieren al zon gaan opslaan, dan zet je SC bij stop aan:
Heb je een json gestuurd? Dit vindt ik wel gek hoor.
Yesssss. Mayel lees je mee? ![]()
Leuk dat je dit deelt. Wordt ik wel blij van. Beter dan die zeurpieten over modellen die niet werken. Hahahahaha
Dit is overigens vergelijkbaar met mijn vraag hierboven. De batterijen zouden gewoon tijdens 13.00 en 15.00 geladen moeten worden en niet al vanaf 11.00 uur. Overigens gaat er nog meer niet goed, want de batterijen zijn al vol volgens plan om 14.15 uur maar de planner wil doorladen tot 16.00 uur…
Ik stuur je een JSON ![]()
Haha… je hebt wel gelijk. zie nu dat hij langer op 95% staat.
Ah…nu ben ik erachter. Jeetje wat een puzzle. Maar het ligt aan het feit dat je morgen je zonnepanelen op nul voorspelling hebt gezet. Daar zit de bug die ik nu heb opgelost in de volgende versie. Voor nu zou je hem nog even uit kunnen zetten.
Super Roedi, dat is een mooie verbetering. Maar ik zie nog geen nieuwe versie, moet die nog komen?
Ja…dat duurt nog even.
Oké, take your time. Ik ben zo benieuwd dat ik meteen wou updaten.![]()
Nu net gestuurd