Even goed lezenâŠ
Ik kan hier niet veel mee hoor. Je zal het aan de hand van meer concrete input moeten doen.
35kwh opgewektâŠ29kwh geĂ«xporteerd. Dat is 6kwh opgeslagen terwijl je 9kwh opslag capaciteit hebt? (Geen idee of ik het goed heb btw)
Even goed lezenâŠ
Ik kan hier niet veel mee hoor. Je zal het aan de hand van meer concrete input moeten doen.
35kwh opgewektâŠ29kwh geĂ«xporteerd. Dat is 6kwh opgeslagen terwijl je 9kwh opslag capaciteit hebt? (Geen idee of ik het goed heb btw)
Ik ben het eens met jouw stelling dat Max Eigen Verbruik niet zou moeten draaien om winst te maken. Mijn standpunt is daarmee ook zo veel mogelijk zon in de batterij, zoveel mogelijk NOM, alleen laden tijdens goedkoopste kwartieren indien het verbruik niet overbrugd kan worden, eventueel bij volle batterijen voor de dure avonduren export om wat winst te maken.
Daarom denk ik bij Max Eigen Verbuik: Geen STOP, Geen Zon-Overschot en geen Zon-Laden acties. Ik ben bezig met een flow om bij de genoemde acties over te schakelen naar Handmatig NOM en na 13 minuten weer terug naar automatisch om de volgende geplande actie uit te voeren.
Sorry kan het denk ik niet anders meer uitleggenâŠ
Ik ga het tijdelijk even je app uitzetten en laat je dan de waarden zien .
Wordt vervolgd dus ![]()
Maar daar kan ik niet echt iets mee. 80% is hoger/beter dan 60%.
Je moet aangeven waar je denkt dat het plan het niet goed doetâŠdan kan ik daar naar kijken.
Ik draai zelf geen maximaal eigen verbruik.
Zie mijn post. Misschien eens proberen om die acties STOP, Zon-Laden en Zon-Overschot uit te sluiten voor Max Eigen verbruik.
Winstcijfers bijvoorbeeld.
Ja thanks âŠdie had ik niet gelezen toen ik mijn reply op Mayel gaf.
Maar ik wil ook graag een jsonâŠzofdat ik kan zien wat er gebeurdâŠen wat de reden hierachter is. Zomaar loslaten van wat er nu staat en NOM van makenâŠdat klopt niet volgens mij. Als er meer zonopwek is dan capaciteitâŠdan wil je niet op de duurste kwartieren nom draaien. Ik kan me wel voorstellen dat er bijvoorbeeld extra geladen wordenâŠterwijl je zonoverschot op stop hebt staanâŠen dat is niet handig.
Kan je hier een ticket voor makenâŠdan kan ik er naar kijken.
Roedi die gegevens kun je toch niet meer terughalen en zoân ramp is het niet, ik ben blij dat alles weer naar behoren werkt.
Ik zat er net naar. te kijken. Maar Slimladen stuurt gewoon nomâŠmaar je batterij blijft op stop staan. I zou het zoeken in de CT die niet goed is aangesloten, of doe een fabriek reset in de Marstek app.
En welke kwartieren moet hij nu iets anders doen?
Ik zou eigenlijk zeggen dat hij nog meer actief moet ontladen zelfs.
zie reactie van:@marcel
Daarom denk ik bij Max Eigen Verbuik: Geen STOP, Geen Zon-Overschot en geen Zon-Laden acties. Ik ben bezig met een flow om bij de genoemde acties over te schakelen naar Handmatig NOM en na 13 minuten weer terug naar automatisch om de volgende geplande actie uit te voeren.
Goedemorgen. Je batterijen (10kwh) zijn al vol gemaakt door de zon. Waar wil je die 18kwh dan laten?
Het is natuurlijk moeilijk om met een vast Laadplan iedereen tevreden te houden, vandaar dat ik voorstander ben om weer 1 knop terug te krijgen waar iederen 4 a 5 eigen voorwaarden kan maken en per seizoen zijn eigen Laadplan kan maken.
Voor mij geld geen Zon-Overschot - Paars in de ochtend omdat ik de batterijen zo snel mogelijk vol wil hebben om vervolgens de EV op te laden op Zon overschot. Dus niet die uren terugleveren omdat dan de prijs hoger is dan later in de middag.
Zon-overschot - Paars in de na-middag / avond uren wil ik niet omdat dan bij Solar tekort tijdens bv koken de stroom van het net wordt gehaald terwijl je volle batterijen hebt.
En STOP aan het eind wil ik helemaal niet, want dan wordt ook wee de stroom van het net gehaald. Dat ontladen in de avond is prima, maar wel maximaal zodat je op NOM de nacht kan overbruggen.
Zo heeft iedereen wellicht zijn eigen voorwaarden. Zal ik het als idee weer eens inschieten om een Eigen Laadplan knop te maken?
Je kan dat idd wel doenâŠmaar beschrijf dit er ook nog even bij hoe jij het ziet wat hij moet doen. Een vrije variant op zich wordt lastig denk ik, gezien de ervaringen en hoe het model reageert als ik zelf aanpassingen maak voor Max eigen verbruik.
Ik zit er wel zo in dat als ik zelf niet de voordelen zie, het zelf niet kan verdedigen, dat ik het dan liever niet maak. Je zal dan zelf met flows aan de slag moeten.
Dit zijn wel interessante vraagstukken. Wat je hier eigenlijk zegt is volgens mij: Pas de batterij aan aan het laadschema van mijn auto. Je kan het ook anders doen en je auto opladen op de paarse momenten. Zo is Slimladen natuurlijk gebouwd.
Deze wens staat al open. Hier ga ik wel naar kijken.
ik sluit me volledig aan met jouw laad/denkwijze
Daar komt nog bij dat we in België nauwelijks een incentive hebben om te ontladen naar het net toe.
Idealiter zou zijn dat er gewoonweg geen mogelijkheid is om te ontladen naar het net toe, maar dat alle energie gewoon wordt opgebruikt en als de batterijen vol zijn, dat er dan geĂŻnjecteerd wordt omdat het helaas niet anders kan.
Ontladen naar het net, is voor BE (wat mij betreft dan toch) geen meerwaarde.
Ik denk dat Marcel met hetzelfde verzoek zit als wat ik heb. Bij zonoverschot een knopje om die te overbruggen naar NOM.