Nog een vraag: ik heb energy sockets op beide batterijen zitten om in HomeWizard snel te te kunnen zien wanneer de batterijen aan het (ont)laden zijn. Deze heb ik momenteel uitgesloten van Homey Energy, leek me het meest logisch aangezien het niet echt verbruiksapparaten zijn.
Is dat ook logisch voor de totalen in SlimLaden? Of maakt het helemaal niet uit?
Hoi Roedi, sinds ik heb zitten experimenteren met de flows heb ik een probleem. Ik krijg NOM niet meer stabiel. Het schiet continu alle kanten op van plus 500 naar min 600 en blijft zo maa op en neer gaan. Ik heb alles al opnieuw opgestart, flows uitgeschakeld, p1 meter opnieuw geïnstalleerd enzovoorts.
Het enige wat werkt is de app uitschakelen en de Marstek handmatig op NOM zetten. Dan loopt het wel weer stabiel en houdt hij het zaakje weer nagenoeg op nul. Ook heb ik de stabiele versie van het laadplan geïnstalleerd, maar geen succes. Enig idee hoe dit komt? En wat ik kan doen om het weer goed te krijgen?
Goedemorgen Roedi, ik heb gisteren na een herinstallatie alles opnieuw ingesteld. Daarna ben ik van de ShellyPro3em app weer terug gegaan naar de Homewizard P1 meter en nu is het weer redelijk stabiel.
ik heb gekozen voor het laadprofiel gekozen (Max eigen verbruik ) waarom doet kiest het plan om zoveel terug te leveren ?kijk bij maximale winst snap ik het nog ,maar zie mijn eigen verbruik,dit ziet er zielig uit natuurlijk.
(Voor mijn gevoel maakt de schakelaar sc op stop weinig uit qua eigenverbruik)
In mijn beleving moet er bij Max eigen verbruik zo veel mogelijk zonopwek naar de accu’s gaan ,dus er moet bij dit profiel minder of niet naar prijs worden gekeken,want je kiest tenslote voor maximaal eigen verbruik (nu gebeurt dat niet )ik heb gespeeld met de schakelaar sc bij stop ,maar dit lijkt weinig te doen .
Zie onderstaande screenshot (bijna 18kw terug geleverd terwijl dit ook direct naar mijn twee accu’s had gemogen (laadprofiel is tenslotte max eigen verbruik)
Hierdoor is het percentage zelf verbruik te laag(denk ik)