[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Meestal gelijk met de SlimLaden app. Die van mij kwam toevallig uit de app van mijn energieleverancier vandaag om 13:00. Ook wel eens uurtje later.

Geen probleem, handmatig komen we voor nu ook waar we willen zijn! Maar tof dat je het al hebt gevonden. En ook leuk trouwens dat je de details deelt, gaaf om te lezen :grin:

Hoi Roedi, de app crasht iedere keer. Ik heb er een support ticket voor gemaakt.

Dat kan met een shelly pro 1 relais op de groep. Ik heb er zojuist 1 besteld. Volgens vele forums kan dit geen kwaad en met een flow ook goed aan te sturen. Vandaag de relais handmatig uit gezet. Let wel op de prijzen, -12 cent is volgend mij de beursprijs, daar komen de belastingen nog bij betaal je alsnog netto een prijs van ongeveer 1 a 2 cent voor een kw. Dus net niet gratis, al lijkt de prijs negatief.

Patch in de nieuwe versie 9.1.39?
Wanneer ga je die erop zetten?
Ik denk dat ik dan ga updaten want ik zie niet hele grote problemen in het forum verschijnen.

Dankjewel voor de info. Heb jij de zonnepanelen op 1 fase? Ik heb het op alle drie de fases. Om dit bij mij te realiseren zou ik onderstaande componenten nodig hebben.

Homey een keer herstarten.

Kijk hier ook eens naar:

image
Dan zet hij ze gewoon automatisch uit. Je hebt hier wel een Envoy metered nodig.

Op deze link zie je ook oplossingen voor de standaard versie (envoy s). Slim relais aanturen met je homey. Onderste optie zit ik aan te denken.

“ De teruglevering stoppen via DRM0-contacten op de Envoy-S (metered) / IQ Gateway“.

Ook dit artikel noemt niet een optie om de omvormers hard uit te schakelen (via relais 220v schakelen). Niet zonder rede volgens mij. Zit risicootje aan :high_voltage::face_with_symbols_on_mouth::fire::exploding_head:

Als je met een oude envoy (envoy s) handmatig de productie uit wil zetten dan met deze app op deze manier.

Heb ik ook al gedaan, maar helaas zonder succes. Zou het iets met geheugen kunnen zijn? Misschien heb ik teveel apps.

Ha Wil, ik heb nog geen meetcellen aangesloten daarom kan ik het in de app niet uitzetten.

Die hebben dan dus niet nodig (envoy s heeft geen meet spoelen)

Hmm…het ziet er hier wel gezond uit. Hoor anderen er ook niet over. Je kan in de homey app kijken hoeveel geheugen Slimladen gebruikt.

Wel een nieuwe versie 9.1.39.

Meteen even geupdate en het laadplan voor morgen ziet er nu goed uit. Geen rare ontlaad momenten rond de negatieve prijzen.

Oké, ik heb de Envoy S Metered, vandaar dat ik ze wel moet plaatsen.

Heb even gekeken 98,4 Mb.

Is best veel vind ik… ik monitor het steeds, maar ik moet vaak herstarten…dat helpt niet.