[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Wat voor een bedragen reken je mee?

Bij mij ziet het er zo uit:

Wat ik zelf niet beter zou kunnen.

Dat is bij jou VANDAAG. kijk eens bij MORGEN

Ik heb sinds gin m’n laadpaal (kritisch apparaat) verwijderd uit de Laadplan controller en toegevoegd aan ’ Apparaat Monitor’. En ingesteld als kritisch apparaat.

Het lijkt op zich allemaal goed te gaan, als ik in de widget kijk zie ik dat alles netjes zichtbaar is, accu verbruik, huis verbruik, laadpaal verbruik en zonne opbrengst.

Maar als ik dan kijk op het dashboard bij ’ verbruik’ dan staat m’n huis verbruik op 0 wanneer ook de laadpaal actief is.

Heb ik dan ergens een instelling verkeerd staan?

Grappige grafiek voor morgen. Er wordt geen enkel moment op de dag de accu bijgeladen, maar toch in de avond bij 1% soc een NOM en zelfs nog ontladen…
Ben benieuwd wat de uiteindelijke aanpassing wordt als t zover is :wink:

Hoef je niet zo te SCHREEUWEN :slight_smile:

Morgen idem perfect:

Heb ik ook. Tevens als ik in de Laadplan Controller de DeviceID weghaal, dan gaat in het Slim Energy plaatje de Kritische apparaat weg…alleen grafisch. Maar ik vraag me af hoe bij jou @Dennis_Fokkema de Kritische apparaat eruit zien. Zie hieronder, Zappi is nu met 3.5 kW aan het laden, maar er staat hier op het kritische apparaat 0 W. Ja, hij kijkt naar measured_power.

EDIT: gevonden als ik Actief in berekeningen aanzetten dan werkt het wel. Vraag is in welke berekeningen nu de EV Lader verbruik wordt meegenomen. Hiervoor ticket aangemaakt.

Ik moet gewoon werken vandaag…..:thinking::sweat_smile:

Wat zeg je?

Maar zonder gekkigheid, ik probeerde nadruk te leggen en niet te schreeuwen. (Oude mannen zijn niet zo heel handig in forum regels/gewoontes)

Welk laadplan volg jij (die van mij is maximale winst)

Werken… Pft, dat is zoooo 2025 :innocent:

SlimPlanner > Max Winst gebruik ik.

Nope, heb ik ook. Is denk ik nog een kleinigheidje voor Roedi om te finetunen.

Is geen ticket van toch?

Wat staat hier: meter-monitor.html

Om dit te analyseren heb ik echt je json nodig.

/meter-monitor.html

Ticket aangemaakt met json. Even vraagje over de ticket. Er is altijd een mogelijkheid een apparaat bij te sluiten. Ik weet dan niet zo goed wat ik daar mee moet. Ik heb nu laadplan configurator bij gesloten.

Ik moet soms weten welke capabilities een apparaat heeft…

Oke. Dus als ik bijvoorbeeld issue heb met laadpaal, laadpaal bijsluiten. Of misschien juist de P1 meter. Ik denk nu niet echt nodig geweest.

Hahahaha…ik stuur wel een pilletje, dan kom je weer wat tot rust.

Hierboven is al beschreven wat het verschil is tussen paars en geel. Je moet het zo zien: er is zoveel opwek dat je meer opwekt dan dat er in je batterij kan. Dan is het handiger de duurste kwartieren met zonoverschot naar het net te sturen…dat zijn de paarse kwartieren.

Ik denk daarnaast dat je Quooker een kritische apparaat is ? Zo ja: dan moet de p1 meter ipv nul op de meter, zeg 2000W op de meter doen. Dat doet Slimladen door een grid_target te sturen naar de Sessy. Omdat je Quooker maar eel kort vermogen gebruikt neem ik maar even aan, gaat het heel snel op en neer qua aansturing. NOM > Grid_target>NOM binnen korte tijd.
Kortom, liever de Quooker geen kritisch app maken.. Of ben ik abuis?

Een kritisch app wordt nooit meegenomen in berekeningen voor de learning. Ik heb de omschrijving ook maar eens beetje aangepast naar apparaat monitoring. Dit vinkje kan je gebruike om het app even niet als kritisch te bestempelen of mee niet mee te nemen als je kies tvoro Appraat monitor ipv learning. Je zet het app gewoon even tijdelijk uit. (bij verwijderen moet je weer alles opnieuw inrichten)