Hahaha…ja idd. Ik denk ook wel eens…dat hebben we toch besproken…kijk maar terug hoor! Maar ik loop tegen hetzelfde probleem aan als ik zelf iets wil weten en in een ander forum het antwoord probeer te vinden.
aarja de mijne heeft wieltjes die heeft een versie 1 weer niet. Het is een tusseninse zeggen we in Friesland. De instellingen van wil heb ik ook zo staan. Maar wat is het verschil tussen een seintje naar de marstek: ga nu handbediend laden, en: ga nu automatisch zonladen? Misschien kom ik dan verder. Handbediend gaat ie in 1 streep laden
Versie 1 heeft ook gewoon wieltjes hoor. Dit is echt versie 1.
Als je op laden drukt…gaat hij tot einde kwartier laden, daarna weer volgens plan. Zet je de schakelaar handmatig ook aan…dan blijft hij laden of ontladen of stop …
Nou ja#hier komen we niet verder mee,er zit geen ander apparaat bij op.en welke instellingen kun je het beste zetten in de marstek ap. Local api of zelf ge init ?
Heeft iemand hier al goede ervaring met het koppelen van een deye inverter. Ik ben zelf in het bezit van een deye SUN 6K SG01HP3 EU AM2 inverter. Nu gekoppeld via modus met een wave Share rs485 to TCP converter 115200baud Port 502 ik krijg data binnen zoals bijvoorbeeld de pv opbrengst, maar blijf meldingen houden zoals
Nb uit een eerder project weer ik dat er tussen de HV en LV versies bij deye verschillen in de gebruikte registers zijn. (Enkele register waarden zijn een factor 10 hoger/lager) Mogelijk speelt dat hier ook een rol.
Allereerst @Roedi_de_Lion dank voor deze prachtige app! Na aanschaf van 2 Venus E batterijen meteen jouw app als standaard aansturing ingesteld. Uiteindelijk met Modbus TCP over LAN kan ik de batterijen succesvol aansturen. Waar het wel nog mis lijkt te gaan in met de detectie van m’n zonnepanelen. Deze meet ik via een Homewizard kWh meter, maar deze wordt niet automatisch herkend. Na toevoegen van het Homey Device ID ziet de app de meter wel, maar measure_power blijft op 0.
Maar met nieuwere versie kon je beter de instelling in apparaatmonitor doen.
Oude bleef werken, maar niet meer ondersteund. Nieuwe gaat beter om met NOM aansturing (Dit wordt dan eigenlijk “kritische apparaten verbruik” op de meter)
In eerste instantie werkte dat bij mij niet helemaal lekker. Maar na wat ondersteuning van ROEDI en uitschakelen oude kritische apparaten en verwijderen shelly pro emulator app (die ik niet gebruikte) werkte het goed.
Nu zie ik ineens op de widget dat de oude kritische apparaten weer ingeschakeld is. Dit heb ik bij mijn weten niet zelf (althans ben ik me er niet bewust van) gedaan.
@Roedi_de_Lion is het nog steeds de bedoeling dat deze oude settings uit moeten indien je de nieuwe apparaat monitor ingesteld hebt?
Is het zo dat de knop kritische app in de widget idd alleen de oude settings bediend?
Wellicht dan duidelijker om deze daar weg te halen?
Op welk moment worden aanpassingen in de energieprijzen in de app doorgevoerd?
Ik ben nog even aan het stoeien om m’n Frank Energie prijzen er goed in te krijgen, maar ik zit nu te hoog. Ik heb dus net de prijs iets naar beneden aangepast, maar zie dit nog nergens veranderen op het dashboard en in de analyses.