[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Ik heb ineens grijze balken, wat is dat dan?

Nu is ie weer goed, geen idee wat er aan de hand was.

Hoi Roedi

Ik probeer deze tabel te begrijpen. Lukt nog niet echt. Kan je aangeven waar de getallen voor staan en hoe je uiteindelijk aan de gerealiseerde winst komt? Ik heb met de rekenmachine geprobeerd de kolommen te reproduceren maar lukt niet echt. Zal ongetwijfeld kloppen maar ik vind het wel interessant om te weten hoe een en ander tot stand komt. :nerd_face:

Hmmm klopt het dan toch ondanks de vreemde Planning en daarbij behorende aties van vandaag? Zie hieronder het plaatje van de P1 meter: Geen verbruik, maximaal eigen verbruik en ook nog winst van € 4,49? Hier ben ik zeer tevreden over.

Lijkt erop dat het terugleveren tijdens de duurste tarieven is gedaan wat natuurlijk uitstekend is. Blijft wel vreemd als Planning = NOM dat er dan teruggeleverd wordt, maar met dit resultaat zeg ik: niks meer aan doen Roedi :slight_smile:

Hieronde de Max Eigen Verbruik planning voor morgen. Maar eens overal van af blijven en morgen avond naar het resultaat kijken.

Ja…zou leuk zijn idd…om dit morgen weer te zien. :+1:

@Roedi_de_Lion je bent al druk bezig met de voorbereidingen van een nieuwe update ,maar misschien in het verlengde van die update : waarom verschilt de zonopwek van jouw app zo veel met die van Homey .

meter-monitor.html >> kijk hier eens.

Bij mij is opwek vergeleken tussen Homey, Homewizard en Slimladen, nagenoeg identiek aan elkaar! Dus waarom dit bij jou fout gaat weet ik zo niet, maar volg even het advies van Roudi

Nou ongetwijfeld… :slight_smile:

1. Tijd
  2. Koopprijs
  3. Actie
  4. Soc
  5. Verkoopprijs (kWh’s verkocht aan het net, richt je in het Price device)
  6. Voorspelde zon op meter-monitor.html
  7. Voorspelde verbruik (kijk in de Apparaat Monitor, tabblad data)
  8. Netto is verbruik - zon (punt 7 minus punt 6)
  9. Netto rte: Vertaling van netto met RTE verliezen. de laad en ontlaad off wordt gehaald uit de curve bij de actuele winst.
  10. Winst haalt hij ook uit de Actuele winst

De reden…daar heb ik me eerlijk gezegd nog niet heel goed in verdiept.

Er is ook weer een nieuwe versie. Morgen weer checken hoe het gaat met de Solar capture.

ook met meerdere installaties ? of maar met eentje?

staan beide installatie in.

Wat bedoel je? Ah…lezen Roedi.

je vroeg toch aan mij om bovenstaande te controleren

meter-monitor.html >> deze.bedoel ik

Daar kom je ook door hier op de groene batterij te klikken. :battery:

Ahhh nu snap ik hem ik las het verkeerd… ik dacht zonopwek in totaal,maar het is min eigen verbruik etc.

Met 1, uno, one, ein

Conclusie? Antwoord op je vraag?

Vandaag mijn nieuwe Marstek Venus A binnen gekregen. Ik ga deze samen aansluiten met mijn Martek Venus E.

• Verschillede capaciteit
  • Verschillend vermogen
  • Verschillend register
  • Verschillend… ?

Ik ben nu de Shelly simulator ook aan het aanpassen zodat ik niet afhankelijk ben van de CT002/003.

Zon laden werkt weer in de nieuwe versie! :+1:t2: