Als het goedkope uur is aangebroken even op de boost knop drukken. Nieuw sinds versie 9.1.28 (zie voor uitleg eerdere post Roedi
Top!
Kun je iets meer uitleg geven over wat de knoppen na omzetten precies doen?
Bv na hoeveel tijd worden ze weer uitgezet?
Wordt deze instelling/knop dan bv (nadat je hem handmatig aanzet) automatisch weer uitgezet en zoja bij welke voorwaarden? En geldt dat dan ook voor de boost ontladen?
Edit*: Ik zie dat na het hele kwartier waarin ik hem inschakelde om te laden, de knop werd teruggezet en de instelling âladenâ weer terug ging naar NOM.
Nee hoor, ik heb ook tijd lopen zoeken.
Eigelijk is het best makkelijk als je alle componenten al in je homey hebt.
Ik neem aan dat je batterijen p1 meter er allemaal inzitten?
Configuratie gaat het makkelijkst via de webinterface.
App installeren stappen volgen die de installatie aangeven
Tik in je pc in IP-adres homey/dashboard.html voor verdere instellingen. Meeste dingen spreken vanzelf, als je op een specifieke instelling vast looot even hier vragen.
Als je doelt op de boost laden knop?
Die gaat weer uit als je accuâs de maximaal ingestelde lading hebben (meestal rond de 95%). Daarna gaat het laadplan weer verder.
Zie punt 4
Hoi Marcel, ik zie dat je vraag hieronder al beantwoord is.
Gewoon overheen gelezenâŠ
Dank voor je verwijzing ![]()
Dus als ik het goed begrijp zal die nieuwe boost knop tot Max SOC door gaan met max opladen.
De knop 'ladenâ doet dit alleen gedurende het dan geldende kwartier?
Klopt.
Dus 3 opties:
Alleen laden (tot de volgende trigger evtueel tot 100% SOC)
Boost laden (tot ingestelde Soc Max, in mijn geval 95%)
Handmatig zetten, en dan laden (tot 100% Soc) en niet vergeten weer van handmatig af te zetten.
Misschien kan je iets met de boost-knoppen? Tevens zou ik je willen vragen naar de actuele winst html te kijken. Vergelijk ook eens de SlimPlanners met elkaar mbt de winst die je dan ziet. Het is de bedoeling om meer gevoel te krijgen met wat de plannen nu precies voor effect hebben. SlimPlanner Juicy zit er vooralsnog niet in. (Ik heb zelf ook zo gekeken hoorâŠwaarom laadt hij hem nu niet tot 100%?)
He Ramon. Mooi dat het nu lekker stabiel werkt.
Wat betreft je vraag: Ik heb hier nog geen echt vragen over gehad en zou je het iets beter kunnen uitleggen? Wat zijn de issues die opgelost moeten worden? Heb je het over dat je meer opwekt dan je verbruikt over een jaar? en dat surplus heb je geen saldering?
Ik heb in het price device wel de mogelijkheid om aan te geven dat je de belasting niet meer terugkrijgt bij verkoop, misschien kan je daar iets mee?
Slimladen kijkt op zich qua planning niet naar werkelijk opwekâŠalleen naar de voorspelling. Je kan dus inrichten dat je opwek maar 5% is. Dan zou het ook goed moeten gaan volgens mij.
Stuk duidelijker nu, dank ![]()
Waarom niet bij week/maand/jaar een extra kolom met de winst inclusief zoals die per dag wordt weergegeven? Op zich ook best interessant om de investeringspijn van panelen en batterij iets te verzachten ![]()
Hoi Ger,
Vraagje, waarom schakel je bij lagere prijzen je productie naar 5%? Je kan nu nog salderen (NL). Dus prijs moet al 11 ct negatief zijn om je productie terug te schakelen. Of mis ik iets.
Ik heb zelf ook een flinke productie (11.000 Wattpiek) en lever ook bij licht negatieve prijs gewoon terug. Uiteraard probeer ik zoveel mogelijk direct zelf te verbruiken (laden EV en thuisbatterijen icm SlimLaden app) maar als ik teruglever tegen lage of licht negatieve prijs kan ik de belasting wel salderen (11ct). Mijn jaarverbruik en jaaropwek is
wel in evenwicht (plusminus 10.500 kWh).
Hoi Wil?
Euh, voor zover ik weet schakel ik niks terug naar 5%âŠ.
Of heb jij iets gezien dat ik mis
?
Grt
Ger
Haha. Moet Ramon zijn.
Hihi, vermoedde ik al ![]()
Intussen naar mn grafiek voor vandaag te kijken en viel me op dat ik ineens ga ontladen naar het net, terwijl ik toch gekozen heb voor de max eigen verbruik. Lijkt mij niet logisch om de batterij leeg te trekken op dat moment en dan de hele nacht door stroom uit t net te halen of mis ik daar iets?
Aha, was voor @Ramon_Zuidgeest ![]()
![]()
Kan je een json support ticket maken?
Done
Hoi @Roedi_de_Lion
Tijdje geleden zijn we wezen stoeien om kritisch apparaten goed gekregen icm accuâs laden. Dat gaat nu goed met NOM. Maar net zie ik dat bij ZONNELADEN het vermogen van een kritisch apparaat niet gecompenseerd wordt. Lijkt mij dat bij zonneladen ook de thuisaccus moeten doorladen als je de EV op de lader zet.
Twee vraagjes voor jou:
Klopt het dat kritische apparaten alleen bij NOM gecompenseerd worden?
Is het een idee om ook bij zonneladen ook die compensatie toe te passen?
Zie afbeelding
Gelukkig hadden we nu wel de boost knop, dus kon het snel handmatig overrulen.