[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Dat is maar goed ook. Hij mag het nu ook niet doen. Wat zou hij moeten doen volgens jou? Wat staat er bij de tooltip?

We zijn beetje in begin fase. Maar hij zou moeten werken. De powerflex en solarflex 2400

Zonnepanelen leveren aan de batterij bij zonoverschot, maar hij levert zijn overschot niet aan de batterij, maar aan het net.

Ook niet aan de batterij. Batterij staat op stop.

Ja, dan staat de batterij ook op stop. Ik heb hem nu al een tijdje handmatig op NOM staan en dat werkt prima. Hij houdt dan verbinding.

Zijn er mogelijkheden om de modus ā€œSlimplanner Max Eigen verbruikā€ uit te breiden met ontladen en dus wat winst te maken in de duurdere avonduren? Voorwaarden die dan wel zouden moeten gelden:

1. Ontladen/terugleveren gedurende de hoogste kwartier tarieven voor maximale winst
  2. Zoveel ontladen zodat het ā€œvoorspelde verbruikā€ tussen periode van ontladen en volgend goedkoop laden / zonladen overbrugd kan worden
  3. Alleen ontladen als dag erna weer zonopbrengst wordt voorspeld.

Ik doe dit ontladen in de avonduren nu handmatig door om te schakelen naar Maximale Winst modus indien in dat laadplan ontladen gaat worden en schakel weer terug naar Max eigen verbruik indien die uren weer voorbij zijn. Ben benieuwd of dit past in de Slimladen app en vooral belangrijk of nog meerdere gebruikers dit zouden wensen.

Hij overbrugt dus de nacht al. En wat dan nog over is ontladen bedoel je?

Er zit ook al een flow kaart in hĆØ. Die de slimplanner kan kiezen.

Heb je nog iets kunnen ontdekken waarom hij bij zonoverschot niet terug levert aan de batterij?

Het plaatje dat je stuurt, dan moet hij op NOM nog bijladen… Ik kan niet voor je doen. Je HomeWizard p1 doet het niet en de shelly doet het ook niet goed volgens jou… dat is iets van jouw batterij, niet van SlimLaden..

Ik weet niet waar het aan ligt, ik heb het sinds de versie van gisteren, eerder nooit problemen gehad. Het valt me op dat het alleen is als hij op zonoverschot staat. Maar als het niet aan slimladen ligt, dan ligt het aan mij. Maar in ieder geval bedankt voor het nakijken. Misschien kom ik er nog achter.

Ja precies. Stel om 16 uur is SOC 100% (= bij mij 15 kWh) met name door zonladen en voorspeld verbruik tot volgend zonladen is 5 kWh, dan kan dus in de dure uren 10 kWh ontladen worden. Als voorbeeld.

Ja ik kan een flow maken om SOC te controleren om 16 uur en dan omschakelen naar Max Winst tot 20 uur. Maar dan heb ik geen controle over de rest SOC nodig voor de nacht

Jij stuurt dit plaatje:

De zon is minder dan je verbruik in huis. Er is dus geen overschot, en de batterij gaat dus niet laden.

Heeee @LX001 ik denk dat @Roedi_de_Lion je credits heeft afgeschreven :winking_face_with_tongue::winking_face_with_tongue::winking_face_with_tongue:

Ik zie de boost functie nu ook als ontladen.
Ben ik blij mee.

Ik zag paar berichten terug bericht van Marcel, wellicht kan hij ook iets met de boost functies. (Even snel laden of ontladen op de respectievelijke goedkope of dure uurtjes.)

Kleinigheidje: switch mist in het dashboard

In de nieuwe versie heb ik een poging gewaagd. In Slimplanner 2 = Max Eigen Verbruik.

Dat is snel. Ik was net bezig een flow te maken maar nu gaan we testen. Wellicht dinsdag en woensdag meer zon opbrengst dan morgen. Bedankt alvast.

Haha, nu zijn mijn credits op, maar de boost is er.:grin:

Hoi Roedi,

Vandaag is een donkere dag maar toch had ik graag iets meer ā€˜juice’ in mn batterijen gehad voor de avond dan de ±35% waar ik ga eindigen vanavond.
Ik dacht dat de batterijen telkenmale voor 100% gingen geladen worden (of toch dicht erbij) dagelijks maar blijkt van niet.
Is er een setting waarin ik de batterijen kan laten laden ā€˜s nachts of in de goedkope uren overdag waardoor ik de avond kan aanvatten met gezond gevulde batterijen?

Thanks alvast

Wat is het verschil tussen deze boost knoppen versus Handmatig en dan op laden/ontladen zetten?

Hoe stel ik slim laadplan in

Heb homey 2023 pro

Zit bij tibber

Heb Homewizard batterij en 2 zonnepanelen met stekker

Durf het bijna niet te vragen voel me erg dom