Beetje gek idd. Misschien ook een JSON?
He Roedi, alles verwijderd, Homey uitgezet voor een minuut en weer opgestart. Nieuwe installatie is de 9.0.60 en niet de 9.1.22. De app is ook niet te updaten. FYI: Ondanks alles wat ik heb verwijderd waren er nog settings ingevuld. Als ik diagnostics.html wil benaderen krijg ik de volgende melding ondanks dat de Elfin EW goed bereik hebben en goed reageren op een ping. Heb je een tip om het op te lossen?
Wanneer heb je die geïnstalleerd. Vanmorgen is zelfs de officiële versie op 9.1.23
Maar het moet echt aan het netwerk liggen hoor. Kan bijna niet anders.
Doe je misschien API calls op een funky poort die blocked staat?
Ik geef Roedi wel gelijk dat alles perfect werkt als je de app vrije toegang naar het internet en de LAN geeft.
Vreemd… in de app en met flow op STOP, maar hij blijft gewoon laden. Gisteren ook al.
Op dashboard duidelijk STOP. Geen API foutmeldingen. Op de Marstek Android app reageert hij wel.
Hebben jullie dit ook? Enig idee waardoor?
Gisteren ook wat vreemde dingen, ineens een verbruik van een uur niets en daarna terwijl er niets bijzonders aan staat 7000 en 5600 watt. Alles nagekeken, maar dat kan niet.
En ook zou ik om 13:00 en 14:00 geen zon hebben gehad??? Zie hier.
Voor een week of twee terug werkte alles super, maar loop nu toch regelmatig tegen vreemde dingen aan.
Die temperatuur is gewoon fout. Bij mij staan die wel goed. Hebben ze in v3 weer anders geformatteerd. Heeft hier verder niets mee te maken hoor.
Solved…
Heb ik ook gehad dit probleem. Heb je soms toevallig 2 verschillende omvormers?
Nee, heb een omvormers met 6 batterijen.
Help.
Ik ben op zoek naar ervaringen met ventilatie op de Marstek Venus E. Die van mijn zijn nú verplaatst naar een plekje waar ze dicht op de muur staan. Zonder ventilatie loopt de temperatuur in de Marstek op tot 45 a 50 graden. Heb nu het laadvermogen gelimiteerd op 2200 watt. Maakt wel iets uit.
Ik heb ooit iets voorbij zien komen maar kan het niet meer terug vinden. (Ben ook niet echt handig met zoekfunctie). Ik meen iets voorbij hebben zien te komen met een appje dat schakelt op de Marstek temperatuur minimaal en maximaal. Volgens mij schreef de gebruiker dat Roedi ook nog iets aan de sturing gedaan had. (Flow of app?).
Hallo @Wil_Ree ,
Ik heb er een ventilator achter gezet met een zigbee stoomplug.
Aan > 30C en weer uit < 28C
Werkt prima!
Is een optie. Met een flow die de interne temperatuur van de Marstek gebruikt neen ik aan?
Hoi heren,
Ik denk en vermoed dat ik toch alle settings nog niet correct heb staan wanneer er een kritiek apparaat aangaat.
Even een kleine situatieschets:
- ik heb 3 Marstek EVO batterijen van 5kWh
- ik heb een Smappee laadpaal die maximaal 6a mag laden per fase (heb 3-fasig)
- mijn huis gebruikt ±1300watt op dit moment
IK wil dus graag, wanneer ik mn auto inplug, dat hij die 3-fasige 6A (grosso modo 4300watt) rechtstreeks van het net haalt en mn batterijen niet leegtrekt.
Wanneer ik dit echter instel als kritiek apparaat, dan krijg ik onderstaande:
Zoals jullie zien, laadt hij mn auto goed, maar neemt hij de energie van de zon om de auto te laden, niet om mn batterijen te laden. Ik zit nu natuurlijk wel net in een STOP blok maar is dit de correcte setting om er voor te zorgen dat mn batterijen wel degelijk blijven laden en hij de laadpower van het net neemt, of is dit gewoon niet mogelijk?
Alvast bedankt!
Ik heb hem nu weer op Max Eigen verbruik staan. (overigens heeft Frank Energie de zonnepanelen nu definitief losgelaten en blijven ze nu altijd produceren zodat de slimladenplanning gehaald kan worden
).
Heeft het zin om nu een ticket met json te sturen (staat daar voor jouw nog bruikbare info over dat moment in?)
Of moet ik hem eerst weer op Zon Optimaal zetten en dan bv morgen een json sturen?
#EDIT#:
Ik heb m net weer op Zon Optimaal gezet en krijg dan de volgende planning. Er is behoorlijk zon overschot om de batterij op te laden maar gaat alsnog het net in (paars) tegen een amper aantrekkelijk tarief (verschil van ca 3ct). Daarna gaat hij een aantal malen van het net laden. Is het dan niet logischer om de batterij vol te laden met zonnestroom of mis ik iets in de uitleg? ![]()
Ik stuur je alvast een json vanaf deze laatste instelling ![]()
Ik krijg onderstaand laadplan op Max Eigen Verbruik, met ook wat verwarrende dingen:
- Ochtend ZON-OVERSCHOT, zou STOP moeten zijn maar SoC% neemt toe: om ca 12:30 vol? Is dit werkelijke SoC of geplande SoC (zie onder mbt flow).
- Dan volgen een paar kwartieren met LADEN, maar de batterij zit dan al vol.
Ik verwacht: nacht - NOM, ochtend - ZON-OVERSCHOT (STOP), middag - LADEN, avond - NOM. Verstoringen door eigen verbruik, kritische apparaten en forecast kunnen dit beinvloeden.
Ik denk dat de LP solver sterker met profiel gebaseerde prijs moet worden aangestuurd, of dat er extra rules op basis van het profiel moeten worden bijgestoken.
PS. ik heb nog een correctieve flow draaien die bv ONTLADEN naar grid stopt. Hij zou STOP in de ochtend niet moeten overrulen maar ik zal nog eens nakijken.
Hoi Roedie,
Ik heb uitgevist dat de Smappee app slechts 1 fase laadt, dus met wat geluk, leest hij net die ene fase waar hij over ah laden is, anders helaas noppes.
Ik heb dit dus opgelost met een 3-fasige shelly tussen te plaatsen die netjes alles inleest (is een Shelly 3-EM-63). Enige probleem wat ik nu heb, is dat hij deze perfect inleest in Homey, maar ik deze niet kan definiëren als kritisch apparaat.
Het grappige is dat ik wel dit apparaat kan aangeven als probleemapparaat als ik de verbetering aanvraag, dus ergens zie je deze wel in je systeem denk ik, enkel is hij niet te zien als kritisch apparaat.
Anyway, verbetering aangevraagd, ik zie wel wanneer dit ingepland kan worden (hopelijk).