[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Herstart de app eens? je ziet nog niet de goede prijzen…

Hiervoor is dus de Shelly Simulator geüpdatet.

Meestal druk ik dan op deze knop voor zowel Slimladen alsook de Shelly Simulator om de nieuwste versie te krijgen, maar dit keer zonder succes. Doe ik iets verkeerd?

Goedemiddag Allen,

Ik heb ff een vraag over te ideale temperatuur van de Marstek Venus V3.

Deze staat bij mij op zolder waar het behoorlijk warm kan worden. Bij welke temperatuur is het verstandig om te gaan koelen? Ik heb er een ventilator achter gezet.

En kan ik de actuele temperatuur nog ergens anders zien behalve in de de details op het laadplan dashboard?

▸ Details / Instellingen

Geladen (AC) 82.90 kWhOntladen (AC) 69.56 kWhGeladen (DC) 76.60 kWhOntladen (DC) 77.98 kWhTemperatuur 17.9 °CSpanning 52.8 VStroom 0.2 A

Bedankt!

@Roedi_de_Lion
Ik heb een bijdrage van €1 overgemaakt. Ik krijg nu nog regelmatig betaalverzoek, kan je dat onderdrukken zodra er betaald is?

Dan moet je weer een €1,- betalen.

Als het goed is. Doet hij het per browser maar één keer hoop ik.

Even mijn terugkoppeling.:
dat lijkt te werken we komen verder. :star_struck::

Ik zie nu idd nog maar 1 geconfigureerd apparaat.

Echter zie hem nu niet meer in het energy overzicht
Weet niet of dat de bedoeling is (ondat je hem buiten de berekeningen wilt houden) maar wel jammer ivm het overzicht. Of moet ik ergens nog iets aanvinken/aanpassen?

voor de volledigheid nog even afbeelding van mijn instellingen in het Laadplan:

Ander dingetje:
doet de switch “kritische apparaten” in de widget nu nog iets of is die zinloos geworden met deze instellingen. Ingesteld "plan loopt door (excl. kritisch)

Dat heb ik niet bijgehouden, maar ik gebruik afwisselend mijn telefoon, tablet en MacBook.

Bij mij werkt de nieuwe versie niet meer.
In eerste instantie gef hij het totale vermogen wel aan, maar nog steeds de bug met de 3 fases. Toen even naar instellingen gegaan en zag dat er geen data gekoppeld was (geen van de 3 was aangevinkt)

Homey energy gekozen, Alle andere instellingen nagelopen (jouw ip adressen staan nog steeds ingevuld daar bij marstek batterij en homewizard P1).

Resultaat, helemaal geen weergaven van vermogen meer.
Reeds geprobeerd:

• app herstart
  • Apparaat (shelly) verwijderd en opnieuw toegevoegd en ingesteld.

Alles zonder resultaat.

Nu van beide apps een update…ik ben ook benieuwd.

Ik zal
Meteen even kijken.
Welke punten heb je geprobeerd te fixen?

De shelly simulator haalt nu wel goed de waarden op. Kritische app zijn zichtbaar in Slim Energy.

Je kan hem handmatig op NOM zetten. En dan kijken wat het kritische app doet. je ziet dan bij de P1 meters 2 verschillende waarden. Hij houdt hem dan stabiel bij de p1 meter en bij p1 meter echt zie je de Watts van het kritische app. het is geen 0 op de meter, maar xW op de meter.

Welke batterij heb jij ook alweer Marstek toch?

Dan zie je hem 3x.

Bij changelog staat altijd de nieuwste testversie.

Hoi Roedi, de Shelly app doet het niet goed. De waarden wijken veel af van de waarden van de P1 meter.

Heb hem nog een keer opnieuw opgestart, nu lijkt het goed te gaan.

2 maal Marstek Venus E v2

Hele snelle blik:
Kritisch apparaat zichtbaar in energy widget

Shelly is nog steeds wat aan het stribbelen

• Nieuwe versie gepushed
  • Instellingen gechecked
  • snel even bekeken en nog niet juist
  • App gereset
  • Nog niet goed
  • App (Shelly) verwijderd en weer toegevoegd, ingesteld
  • Nog steeds geen juiste waardes (geeft nu 0 aan waar het voorheen - was)

Deze dus weer Zichtbaar maar moet nog even kijken wat ie doet als ik ga laden.

Ps de omschrijving bij apparaat monitor is mijn niet duidelijk. Staat nu bij stop modus:
-Altijd stoppen
-Plan loopt door (excl. kritisch apparaat)

Plan loopt door, interpreteer ik als plan aangeeft dat accu ontlaad, dan blijft ie dat doen als de auto gaat laden. Dat is voor veel mensen niet wenselijk. Alleen het laadplan van de thuisaccu stoppen als:

• accu’s ontladen
  • Als ze Nul op de meter draaien (in de praktijk gaan ze dan bij inschakelen de 11kWh van de laadpaal dan altijd ontladen)
    Dus indien mogelijk zou dat wel nul op de
    Meter mogen zijn, met als extra voorwaarde dat je niet negatief mag worden of zo :face_exhaling:). Maar denk dat dat wat lastig wordt :face_with_peeking_eye:

Ps, jij bent wel erg snel :clap::clap::clap::+1::+1::+1::star_struck::star_struck::star_struck:

Ehhhh…Wat hij nu moet gaan doen…is dat Slimladen eigenlijk niets meer weet van de kritische apparaten. Als hij dan op NOM draait…dan compenseert hij dus de rest van je huis exclusief de laadpaal dus. las je wilt dat hij ook je laadpaal gaat compenseren…dan maak je het appraat dus niet kritisch.

Ik denk dat de juiste en gevraagde functionaliteit is. Wil je hem gewoon laten stoppen…dan kan dat ook nog.

Uiteindelijk weet ik nog nooit de echte reden van kritische apparaten. behalve dat het niet goed voelt om je ene batterij met de andere te vullen. Maar een andere reden heb ik nog steeds niet scherp.

Thanks! Dat moet ik eens proberen dan.

Aha, zoo…
Dat is inderdaad ook een idee. Ik weet zo niet of we dan nog situaties tegen komen die toch weer onlogisch zijn. Maar we gaan het proberen. Moet de shelly dan draaien, of gaat dat ook zonder de emulator?
Ik ga het in de gaten houden.

Mbt tot ene accu die de andere oplaad, dat is idd zelden wenselijk.