Ik kom zo meteen met de nieuwe versie. Ik verwacht wel wat issues hier en daar. Het is een behoorlijk grote update met 82 commits. belangrijkste aanpassingen:
1.De Learning van het verbruik:
· Het leren van het eigen verbruik is aangepast en zichtbaar in Apparaat Monitor.
o Het leren is nu per kwartier.
o Per dag wordt elk kwartier voor 90/10 gecorrigeerd
o Per kwartier is de buitentemperatuur zichtbaar in wh
· Apparaat Monitor werk nog hetzelfde als voorheen. Je kan alleen kiezen tussen:
o Statische basis (dagverbruik bljft hetzelfde, verdeling over de dag ook)
o Dynamische basis (dagverbruik blijft hetzelfde, verdeling over de dag dynamisch)
Je moet even hierboven zoeken naar het antwoord. Kort gezegd: De simulator heb je alleen nodig voor Slimladen, wanneer je een kritisch app hebt en je hebt een Marstek stand alone, Zendure of Indevolt(not 100% sure)
Omdat ik HW P1 en batterijen heb gekoppeld door deze met met IP en token er in te zetten. Zo van het moet allemaal HW zijn. Zag pas later de extra optie voor externe meter.
Ik heb nu als externe meter de Homey Dongle ingevoerd, dat zou nu moeten werken. Dank.
De planner is idd best goed het is alleen niet efficiënt voor je batterij.
Op een langer termijn is je batterij zo slecht geworden door de vele cilcle die ze hebben door lopen dat het dan toch weer meer kost.
Het is beter om gunstig te zijn voor je accu dan alleen nu maar winst te maken.
Ik heb mijn laadpaal nu wel nog op de oude manier als kritisch apparaat staan. Moet ik die eerst weghalen?
Overigens zie ik mijn Daikin Airco bij apparaten zonder vermogensmeting staan. Die heeft wel vermogensmeting en zou ook in de pull down “met vermogensmeting” moeten verschijnen.
Ik denk dat ik tegen een vergelijkbaar probleem aanloop.
Ik heb de instelling “SC bij stop aan” ingeschakeld.
Op dit moment laadt mijn auto met 11 kW, maar de Marstek-batterijen schakelen elke 30 seconden heen en weer tussen laden en stoppen. Dit lijkt te komen doordat de waarde van de P1-meter negatief is, en daarop reageert de “SC bij stop”-logica.
Volgens mij zou het gebruik van “P1 echt” dit probleem al kunnen oplossen.
Maar het is ook goed mogelijk dat ik ergens iets niet helemaal juist heb ingesteld.
Inmiddels heb ik SC bij stop maar uitgezet zodat tijdens het laden van m’n auto hij niet staat te swappen..
Eerder ging dit wel altijd goed.
(ik heb gewoon een homey energy dongle en een Marstek CT03 meter)
Mmm. Dat is idd de moeilijkheid. Blijft hij heen en weer gaan? Dan moet ik dat toch verder finetunen. Kan je hem 1,5 minuut laten gaan? Of heb je dat al gedaan?