Ik kreeg net een signaal, dat er misschien toch een app zou komen voor de CT003. Maar die app is begreep ik weer teruggetrokken uit de App Store. Misschien komt die nog.
@Roedi_de_Lion
Ik heb je hierover PM gestuurd. (Wellicht in deze fase anders teveel vervuiling in dit forum)
Ander vraagje. heeft er iemand een Marstek A of D, met daaraan ook zonnepanelen gekoppeld?
P1 meter verdwenen uit Home Assistant – hoe voeg ik hem weer toe?
Hallo allemaal,
Vandaag heb ik een vreemd probleem: zonder duidelijke reden is mijn P1 meters verdwenen uit mijn systeem. Ik gebruik er normaal twee, maar krijg de melding in de diagnostics
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Hoe kan ik de verdwenen P1 meter weer toevoegen?
Alvast bedankt!
Maar in principe kan ik de P1 meter gewoon blijven gebruiken als ik geen kritische apparaten heb. De app werkt momenteel perfect bij mij, zeer tevreden mee.
Ik heb er nog zonnepanelen aan gekoppeld, wil ik wel nog gaan realiseren.
BTW… De Shelly app doet het nog niet icm Slimladen. Was even vergeten dat je dan ook de versie van Slimladen moet hebben die jullie nog niet hebben. ![]()
Ik zat wat te spelen met de verschillende laadplannen. Heb inmiddels verbruik en voorspelling zon redelijk nauwkeurig weten te krijgen, maar hoe de plannen berekent worden is me toch nog niet helemaal duidelijk.
Dit is het plan voor Zon Optimaal voor morgen. Wat mij opvalt:
- Hij besluit om 05:00 bij te gaan laden onder het motto “goedkoop laden”, geen idee waarom want die stroom heeft hij niet nodig om de ochtend te halen; eind NOM periode is de SOC nog 58%
- Vervolgens een paarse periode, die begint op SOC 58% (08:00) tot SOC 61% (13:15), gezien de weersvoorspelling voor morgen lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat er in die periode maar 3% geladen wordt. Zet ik hem nu op Max Eigen Verbruik, dan begint diezelfde periode bij 56% en eindigt deze op 95%. Ineens veel meer zonopbrengt bij een andere rekenmethode

- De STOP op 15:15 heeft mogelijk te maken met de verwachting om de volgende nacht door te komen? Dat zou dan nog te verklaren zijn.
Hier nog het Max Eigen Verbruik plan:
Ergens zit er in mijn set-up nog iets niet lekker waardoor de plannenmakerij in de soep lijkt te lopen.
Uhh, vanmiddag de Shelly simulator v317 gebruikt icm slim laden en gekoppeld aan mijn Homey Dongle. Werkt snel
Met bron Slimladen?
Hij haalt het nu uit Slimladen. De wondere wereld van IT.
jawel, daar hangt al veel aan, wilde load niet nog meer maken vandaar Homey Dongle
Al voortgang geboekt?
Voor iedereen die vragen heeft over zijn of haar plan…het beste is even een json te sturen.
Je moet even teruglezen wat de plannen precies doen. heb ik al eens beschreven. ![]()
Hi Roedi. Vanochtend bleek dat de Marstek niet op NOM had gedraaid vannacht. MT kreeg geen data meer van de Shelly emulator.
De Shelly emulator had een update naar 3.18 gehad, optie slimladen stond aan maar geen ip nummer meer zichtbaar. Teruggezet naar 3.17 en weer zichtbaar, de MT reageert nu weer op commando’s en ontlaad weer. Automatisch updaten even uitgezet.
Goedemorgen, ik ben er nu denk ik achter. Het is een beperking van de homey. Ik kan dat niet verbeteren.
Maar, verwacht niet veel updates en ik zal jullie dan van tevoren waarschuwen. Mochten er toch meerdere problemen zijn, dan even verder kijken.
Kleine 300 gebruikers. Zou toch stabiel moeten zijn. (Blijft ook gek dat ik dit nog nooit gehad heb)
Klopt. Hoeft geen ip adres van de homey meer in te staan.
Ik ga even terugzoeken. De JSON heb je gisteren gekregen in het AlphaESS ticket wat ik heb aangemaakt ![]()
Zou tzt misschien aardig zijn om ergens in de app een paar documentatie pagina’s neer te zetten over de werking, het plan, etc. Die kan AI vast zonder al teveel moeite genereren (of copy/paste uit dit topic).
Btw prima idee van die donatie, ik doe graag mee. AI mag dan veel werk verzetten maar hier zit alsnog veel tijd in.
Meestal verzint die van alles erbij. ![]()