Haha…deze moest ik toevoegen omdat ik altij switch tussen de versie waar jullie mee werken en de versie waar ik in ontwikkel.
Deze setting gaat wel weer weg …Ontladen en nom lopen straks gewoon door.
Haha…deze moest ik toevoegen omdat ik altij switch tussen de versie waar jullie mee werken en de versie waar ik in ontwikkel.
Deze setting gaat wel weer weg …Ontladen en nom lopen straks gewoon door.
Ik ben bezig met het verbeteren van het gebruik van kritische apparaten. De mooiste oplossing hiervoor is dat je gebruik maakt van mijn andere app.
Voor de Sesy en Victron is dit niet nodig, die kunnen zelf omgaan met een afwijkende NOM. . Voor de Alphaess en de Deye weet ik het niet. Indevolt is ook nog beetje vraagteken. Marstek stand alone kan het wel, maar met meerdere batterijen waarschijnlijk ook niet.
Dit is de app. Kan je alvast installeren als je wilt.
Als volgende punt:
Doordat ik nu de P1 kan corrigeren met de kritische apparaten, heb ik meteen de oplossing gevonden voor het ondersteunen van de:
Dus binnenkort opzoek naar testers.
Dank voor de snelle reactie. Ik ga de app installeren
Als je proefpersoon nodig hebt voor testen hoor ik het wel.
Mijn configuratie
2 Marstek Venus E v2
Modbus TCP via elfin ew11
10.800 wp zonnepanelen via enphase S gateway
Alfen Single eve pro laadpaal.
App geïnstalleerd, SlimLaden als databron gekozen en ip adres van Homey opgegeven. De rest van de gegevens leeg gemaakt (hier stonden jouw gegevens nog in). Marstek ip leeg gelaten. Ik heb er twee, dus hier puntkomma gescheiden of moet ik dit op de een of andere manier naar het laadplan van slimladen laten verwijzen? Of nog leeg laten? In elk geval zie ik geen vermogen in het apparaat (L1, L2 en L3 geen waardes)
Ter info, ik heb nu de marstek ct003 voor de Marsteks voor functionaliteit buiten Homey om. Hoewel ik de Marstek app niet meer gebruik, kan deze toch wel geïnstalleerd blijven als backup? Of krijg ik conflict als zowel de Marstek P1 en de emulator data gaan sturen als ik het IP-adres van de marsteks ga opgeven. (Marsteks werken nu superstabiel, zowel via de Marstek app als de Homey met jouw app)
Mijn collega heeft zo’n accu. Moet ie zich met die accu nog op een speciale manier aanmelden of kan hij het normale installatie stappenplan doorlopen?
Kan ik de P1 meter van HomeWizard gewoon in Homey Energy blijven gebruiken en dus bij uitsluiten van Energy bij de ShellyPro3EM op ja zetten?
En ook in de Slimladen app de HW P1 meter blijven gebruiken?
HaHaHa, jij bent me er ook eentje. Ik heb eerder die app Shelly Pro 3EM Simulator gebruikt en op jouw advies kon ik beter de P1 meter koppelen met de Marstek. De Shelly Pro 3EM Simulator had kuren en reconnect niet bij een update van de app of Homey. Ik moet zeggen dat de P1 meter goed werkt, zijn die problemen met de Shelly Pro 3EM Simulator inmiddels opgelost dan?
Ik ben ook benieuwd naar de combi (3) HW batterijen en een Marstek Venus E 3. Zo van pas inschakelen als HW klaar/vol of leeg is en de Marstek aan de slag kan. Ik heb veel zonnestroom, door handmatig te schakelen krijg ik ze allemaal vol, eerst gaan daarna de HW batterijen op NOM en zodra leeg neemt de Marstek het over (via flows in Homey). Nog kijken om eea om te draaien, bijv. de Marstek in de Slim Laden app en de HW batterijen apart.
Overigens ben ik af en toe de verbinding kwijt met de Marstek via Homey. Ik heb nu de Shelly Pro 3EM simulator gebruikt. Daarbij, zowel in Homey de Marstek besturen als in HA lukt niet.
Beetje late reactie…werkt weer, thanks
Vraagje: Volgens mij heb je bij 2 Marsteks venus altijd de p1 nodig van Marstek zelf toch? In dat geval is het niet mogelijk om de shelly simulator te gebuiken. Ik heb een alternatief in de app zodat het wel gaat werken…ik moet dan laden en ontladen sturen om batterij te sturen ipv dat de batterij op NOM blijft staan.
Hij kan het doorlopen en aansluiten. 100% werkend zal het waarschijnlijk nog niet zijn…dus hij kan dan gewoon contact hier opnemen.
Even voor de duidelijkheid…misschien allemaal verwarrend:
Als je batterij niet gekoppeld kan worden aan een ShellyPro3EM, kan je de app dus niet gebruiken. (Dan lost Slimladen het op door Laden en ontladen commando’s te geven, ipv op NOM te gaan draaien. Beide oplossingen moeten gaan werken in een volgende release)
Tevens wordt de Shelly Simulator alleen gebruikt voor het uitsluiten van Kritische apparaten voor learning en plan maken.
De Shelly Simulator hoef je niet toe te voegen aan Slimladen(kan wel)…alleen app installeren en koppelen aan je batterij.
Ook hier een Zendure Solarflow 2400AC+
In de praktijk is de Shelly Simulator dus voor Marstek (1 batterij). Zendure Solarflow 2400AC en de Indevolt (not sure).
Ik dacht al…wanneer komt Loek… ![]()
Bij mij draait de simulator goed. Probleem bij jou heb ik helaas niet op kunnen lossen…maar wie weet toch nog eens kijken. ![]()
Klopt. Met meerdere Marsteks is het alleen de ct003 of ct002 om alles stabiel te laten werken. Soms lees ik op forum wel eens dat iemand het werkend heeft, maar dan wordt er een nieuwe firmware gepusht en werkt het weer niet. Moeten we niet willen.
Hoe doe je dat dan in de huidige app? De Marstek p1 kan je niet in de homey intergreren. Of lees je hem via de accu’s uit?
Als je laden/ontladen wilt sturen om nul op de meter te krijgen, met een interval van 1 sec (dat is het nu via Marstek geloof ik) wordt het dan niet te zwaar.
Misschien klets ik onzin hoor maar ben op zich zo blij met hoe het nu werkt, en zou het jammer vinden als dat minder zou worden. Zijn denk ik wel veel gebruikers van je app die meerdere Marsteks hebben (wat ik zo op
Het forum voorbij zie komen)
Maar misschien denk ik te moeilijk. Is onwetendheid ![]()
Heel goede vragen hoor.
Bij mijn eigen Marstek Venus E, v1…reageert NOM ongeveer per 6 seconden. In mijn nieuwe oplossing doe ik het per 10 seconden.
Ik moet idd wel even een kanttekening plaatsen dat ik niet zeker weet of dit in alle configuraties gaat werken en heb jullie hulp dan ook nodig om te zien wat de resultaten zijn. (Daarom is de Shelly Simulator, waar mogelijk een betere oplossing)
Het sturen van laden/ontladen commando’s was ook een hele tour om dat voor elkaar te krijgen.
Bij de Sessy en Victron is het daarentegen weer heel makkelijk…die kan ik gewoon 1 commando geven en hij houdt hem zelf stabiel op een X vermogen. (Geen nul op de meter zeg maar, maar 11.000W op de meter bijvoorbeeld).
Het kan zo zijn dat in jou de kritische apparaten alleen kunnen bepalen of je batterij op stop gaat of niet.