[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Altijd interresant wat en hoe te berekenen maar dan heb je nog de wensen.
Zelf zou ik willen gaan wat efficiënt is voor de accu (Levensduur) en dan ook net een beetje verdien model zodat je toch een terug verdien tijd heb die niet te lang duurt.

Roedi kan het kloppen dat Slim Planner Zon Optimaal op een gegeven moment automatisch omschakelt naar Slim Planner Max Winst? Aangezien Zon Optimaal het beste past bij mijn Homewizard batterijen, wil ik hem daar graag op laten staan. Ik heb nu al een paar keer gemerkt dat hij steeds terug schakelt naar Max Winst?

Ja klopt. Had ik ook al gemerkt. Vergeet het steeds.

Bij mij wordt de kaart helaas nog niet automatisch afgetrapt. Heb de laatste versie vannacht laten draaien.

Tevens gaat het laadplan ook niet naar stop wanneer de laadpaal aanspringt. Sturing bleef op NOM staan

@Roedi_de_Lion Gaat niet helemaal goed nog steeds met 2 batterijen hij laad en ontlaad tegelijk.

De ene wil laden en de andere ontladen. Ze moeten volgens programma allebei geforceerd 2.5kw laden.

Heb hem nu handmatig op Stop gezet anders is die aan het pendelen. De een laad en de ander ontlaad direct. Ik wacht graag op een update.

Hoi Roedi,
Ik heb even als test de nieuwe slimplanner zon optimaal gestart.
Ik snap nog niet zo goed waarom de AlphaESS dan zo’n lange tijd moet gaan opladen terwijl er ook zon is. Het lijkt wel of bij steeds wil gaan opladen op (avond/nacht) tijden dat ik zou verwachten om stroom uit te batterij te laden?

Lees ik het verkeerd of gaat het niet helemaal goed hier?

Dank voor je reactie :wink:

Jippie…hij doet het.

Ik heb het vermoeden dat de rte niet helemaal goed staat.

Je kan de rte-learning restten via een flow…of hier even handmatig bijstellen. (kan niet op mobile)

Kan je het nog eens testen?

Hier ga ik binnenkort een grote aanpassing doen. Mbt de werking van Kritische app. Ik ga dit eerst goed testen.

Doet nog niet helemaal goed. Gaat even laden en daarna stopt die weer terwijl nom wordt weergegeven

Kan je gewoon via het ticket aangeven wat hij precies doet. Graag exact uitleggen. Staat het plan op NOM, staat huidige actie op NOM…is ontladen, ontladen vol ontladen met huidige actie of is ontladen tijdens nom. Afijn …opties te over :slight_smile:

Precies dit. Ik zag het gisteren al, vandaag ook weer.

Ok thx, ik heb zojuist een RTE reset gedaan en de instelling aangepast naar zon optimaal.
Dit is wat er nu als planning komt voor morgen (daar is natuurlijk erg weinig zon te verwachten, maar vraag me wel af waarom hij tot 18.45 wil gaan laden terwijl de prijs relatief hoog is).

Zie mijn eerder ticket waar ik commentaar vandaag bij heb gezet. Vandaag stond batterijen in NOM en bij EV Laden met opgevoerde laadpaal en setting dat Laadpaal batterijen niet op STOP zet, gingen de batterijen toch op STOP.
Er zijn inderdaad heel wat voorwaarden en wensen.

Kan je dit eens opsturen in een ticket?

Ik heb het als vraag in een ticket ingeschoten:

AlphaESS G3 T10: planning “zon optimaal” wil veel tijd laden ipv huisgebruik”

Dat zou supergaaf zijn maar helaas…hij triggert nog niet (zelfs niet meer op NOM/ZON).

Bedankt echter ik zie nog steeds niet waar die getallen in mijn voorbeeld hieronder vandaan komen en wat kan ik ermee? De kWh zon en Dagen, die snap ik nog; de incl batterij en excl. batterij snap ik niet en ook niet wat ik daarmee kan doen c.q. het nut daarvan. Bedankt.