ik heb de testversie geinstalleerd helaas blijft de app alleen de slimme stekker vinden en niet de P1 meter. ik zal proberen om de slimme stekkers eerst te verwijderen.
Je hebt het id ingevuld?
ja heb ik gedaan via handmatige optie. als ik de app dan herstart krijg ik de foutmelding dat er geen meter is gevonden.
Nog even getest. Hij doet het alleen als de actie van het laadplan NOM of ZON is.
Zonnepanelen krijg ik er ook niet in ( enphase )
Met Vriendelijke Groet
Jan P.A Bakker
janpabakker@gmail.com
Doe het eens in het verbruikspatroon device?
Ehh weet niet precies wat, bedoel je dit ?
Maar hier heb ik geen PV panelen bij staat als keuze
Met Vriendelijke Groet
Jan P.A Bakker
janpabakker@gmail.com
Ja ik zie hetzelfde bij mij. Alleen nom of zon

Dit was dus gewoon probleem bij Solcast.
ja die heb ik geinstalleerd, zal even kijken
Hallo
Ik moet het ID invullen van mijn zonnepanelen , weet jij zo waar ik deze kan vinden
Jan, je user en password zijn zichtbaar. Ik zou het even snel weghalen
jij ziet dat toch alleen ?
Nee iedereen die jouw post en screenshot bekijkt
wachtwoord is al aangepast, bedankt
@Roedi_de_Lion Zou je nog eens de energiebalans willen uitleggen, met name de Excl. Batterij en Incl. Batterij percentages. Hoe kom je hieraan en wat kan ik hiermee? Bedankt.
Steven kan het heel goed uitleggen ![]()
Ik ga het doen, geef me even tijd. Moet het netjes doen, al lig ik niet op alle vlakken in lijn met Roudi.
Maar…..
Je hebt zon opwek
Deze kan je direct gebruiken
Rendement 100%
Je hebt zon opwek, hiermee laadt je de accu op
Een deel van deze zon opwek gaat verloren door laad verliezen. Deze laad verliezen trekt Roudi van het rendement af.
Uiteraard geldt dit ook voor net deel, maar zon heeft een eigen status
Als je nu de batterij gaat ontladen, dan heb je zowel voor het zondeel als het netdeel ontlaad verlies.
Wederom krijgt het zondeel een eigen plek en vermelding. Dus het is laad opbrengst min laad en ontlaadt verliezen van de accu van het zondeel
Ik vind het arbitrair en heb ook wat moeite met niet correct berekenen van percentages (moet rekenkundig gewogen)
Dit zorgt voor leuke, interessante, boeiende en ophelderende gesprekken, althans hoop ik haha