[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Ah. Mayel zal blij zijn met je vraag. Ik heb reeds iets gemaakt die dit mogelijk maakt. Ik moet het echter alleen nog goed testen. (Ik twijfel hier ook nog over om het zo op te lossen moet ik zeggen)

Daarnaast is dit ook mogelijk met Appraat Monitor. Zodra de Laadpaal aangaat, maakt de SlimPlanner een nieuw plan en ziet hij dat er helemaal geen zonoverschot is.

Het probleem nu is, dat het plan helemaal niet reageert op apparaten die plotseling aangaan wanneer je niet werkt met App Monitor.

Na de update die ik handmatig deed krijg ik dit

Open meteo werkt gewoon:

Solcast haal je niet ook op door andere apps neem ik aan? Wat staat er bij jouw zonvoorspelling?

Bij Solcast mag je het maar 10x ophalen. Mijn app doet dat 8x of 4x bij 2 rooftops.

Roedi, ik zie dat je de winst voor dit jaar ook hebt gefixt. Dankjewel, goed bezig!

Niks veranderd alleen update gedaan. Ik heb al een maand geen aanpassingen meer gedaan i. Geen enkele instelling

Heb ook een bug rapport gestuurd

Wat staat er bij jouw zonvoorspelling? Wat gebeurd er als je de errors weghaalt en je haalt opnieuw de zonvoorspelling op met een flow?

Bij mij gebeurde vanmorgen hetzelfde. De app gebruikt nu Open Meteo

Bedankt voor je reactie. Hoe kom ik op de settings.html als ik naar http://ip-homey:8778/settings.html ga krijg ik een error

Welke versie van de app zit je? Je moet de test versie hebben.

Ik heb net voor het eerst opgehaald…en hij zegt ook al to many. Ik verwacht dat het bij Solcast ligt.

Die heb ik inderdaad niet ik heb de versie vanuit de App Store geïnstalleerd.

De testversie staat ook bij de App Store >> bij change log.

Ik heb 9.0.40. Feedback: alle databronnen groen, ook Solcast. Geen API problemen, error log is leeg. Het programma is momenteel stabiel en wordt beter.

Profiel is nu Zon Optimaal, dat geeft voor morgen onderstaande (en logische) beeld, NOM zonder zon, Zon-Laden met zon. Max Eigen Gebruik ziet er voor morgen hetzelfde uit.

De hele afgelopen nacht wilde de app mijn batterij ontladen (blauw). Via een flow heb ik dat gecorrigeerd. Begin van de ochtend 26% SoC over, dus zonder ONTLADEN. Zit nog een rekenfoutje in ergens… maar misschien in het nieuwe Zon Optimaal opgelost.

Bij mij heb ik alleen dat van de accu, ik zie niet dat ik wat uit het net haal, ook wat ik naar mijn huis stuur of uit de PV zie ik niet

Welke versie zit je? Even updaten naar 9.0.40.

Dan bij settings.html naar " Metingen & Quarter Meters" gaan. daar kan je de p1 meter en de Zondevice inrichten.

welke batterij heb je?

Seq laden is kapot voor mij op dit moment krijg nu steeds die modbus fout maar dit keer wil hij ook echt niet communiceren ermee dus zet hij de batterij niet in Nom.

Kan ik op een of andere manier ook terug naar een andere versie versie36 of 37 deed het prima

Je kan alleen naar 42. :slight_smile:

Hallo,

Ik heb een Marstek Venus, ik heb ook een homewizzard op de P1 poort van mijn meter zitten ook zit op dezelfde P1
Dat kastje van Marstek, deze zie ik dus ook niet, wel Homewizzard maar die geeft niets aan

Met Vriendelijke Groet
Jan P.A Bakker
janpabakker@gmail.com

Stuur maar een print screen. Ik heb ook een p1 van HomeWizard…die zou het moeten doen.

Zitten ze wel in hetzelfde netwerk?