Ah. Mayel zal blij zijn met je vraag. Ik heb reeds iets gemaakt die dit mogelijk maakt. Ik moet het echter alleen nog goed testen. (Ik twijfel hier ook nog over om het zo op te lossen moet ik zeggen)
Daarnaast is dit ook mogelijk met Appraat Monitor. Zodra de Laadpaal aangaat, maakt de SlimPlanner een nieuw plan en ziet hij dat er helemaal geen zonoverschot is.
Het probleem nu is, dat het plan helemaal niet reageert op apparaten die plotseling aangaan wanneer je niet werkt met App Monitor.
Ik heb 9.0.40. Feedback: alle databronnen groen, ook Solcast. Geen API problemen, error log is leeg. Het programma is momenteel stabiel en wordt beter.
Profiel is nu Zon Optimaal, dat geeft voor morgen onderstaande (en logische) beeld, NOM zonder zon, Zon-Laden met zon. Max Eigen Gebruik ziet er voor morgen hetzelfde uit.
De hele afgelopen nacht wilde de app mijn batterij ontladen (blauw). Via een flow heb ik dat gecorrigeerd. Begin van de ochtend 26% SoC over, dus zonder ONTLADEN. Zit nog een rekenfoutje in ergens… maar misschien in het nieuwe Zon Optimaal opgelost.
Seq laden is kapot voor mij op dit moment krijg nu steeds die modbus fout maar dit keer wil hij ook echt niet communiceren ermee dus zet hij de batterij niet in Nom.
Kan ik op een of andere manier ook terug naar een andere versie versie36 of 37 deed het prima
Ik heb een Marstek Venus, ik heb ook een homewizzard op de P1 poort van mijn meter zitten ook zit op dezelfde P1
Dat kastje van Marstek, deze zie ik dus ook niet, wel Homewizzard maar die geeft niets aan