[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Nieuwe versie:

• Profiel 3 “Zon Optimaal” (verbeterd). Goedkoopste zonoverschot kwartieren laden bij meer overschot dan capaciteit.
  • Deye Cloud API integratie —
  • Indevolt PowerFlex 2000 — Nieuw model toegevoegd (2.0 kWh/module). Custom
    optie verwijderd.
  • Capability Discovery — Settings pagina heeft nu een “Zoek capabilities”
    knop voor P1 en Solar devices. Per functie
    (Vermogen/Import/Export/Productie) een dropdown met alle device
    capabilities. P1 override settings (p1_power_capability,
    p1_import_capability, p1_export_capability).
  • Kritische apparaten toggle in widget — Diagnostics widget heeft nu een
    aan/uit knop voor kritische apparaten.

Bugfixes

• Flow trigger niet altijd afgevuurd — 5+ plekken zetten current_action met
    inconsistente trigger logica. Gecentraliseerd in _setCurrentAction().
  • Solar meter negatieve waarden (Victron) — Math.abs() voor cumulatieve
    standen en power accumulatie.
  • Sequential NOM: verkeerde batterij — Bij re-entry werd SOC niet opnieuw
    gecheckt. Nu swap naar betere batterij.

Ik heb nu functionaliteit toegevoegd dat je zelf meer kan doen bij het uitlezen van je Solar Device en P1 meter:

We kunnen samen gaan testen. Niet hier op het forum, maar via directe berichten.

Nog gecrasht/d vandaag?

Hi Roedi, in de widget staat bij de Energie stromen de kritische apparaten nog niet apart vermeld . Graag toevoegen svp. Bedankt

Per apparaat bedoel je ?

Welke apparaten heb je eigenlijk en waarom?

Nee hoeft niet, net als in het plaatje

Ah..in de widget. Voer maar op als wens.

BTW…voor een ieder die vragen heeft:

• In de backlog staan natuurlijk vele antwoorden reeds beschreven.

Nee, geen crashes meer gehad. Probleem opgelost?

Ja denk het wel.

Afgeslankt, of was de omvang niet de oorzaak.

Ergens een heel klein code foutje. Dat stelt dan niet zoveel voor.

Het geheugen heb ik ook wel aardig onder controle. Wel veel, maar stabiel.
Het belangrijkste daarvan is dat wanneer hij veel geheugen gebruikt, je dat ook weer netjes opruimt.

Gekocht geheugen ongebruikt laten ook :wink:

Hoi Roedi, volgens mij zit er meer als een klein foutje, meer als 43 foutmeldingen deze morgen. Laadplan Controller 22-3-2026, 10:15:04
[ActueleWinst] Error processing quarterly data: this.getAmsterdamHourMinute is not a function
TypeError: this.getAmsterdamHourMinute is not a function
at Roedi_ActueleWinstManager._getTodayStartMs (/drivers/battery-action/managers/Roedi_ActueleWinstManager_Refactored.js:2466:35)
at Roedi_ActueleWinstManager.initializeToday (/drivers/battery-action/managers/Roedi_ActueleWinstManager_Refactored.js:435:31)
at process.processTicksAndRejections (node:internal/process/task_queues:105:5)
at async Roedi_ActueleWinstManager.processQuarterlyData (/drivers/battery-action/managers/Roedi_ActueleWinstManager_Refactored.js:774:9)
at async Roedi_SchedulerManager.updateActueleWinstManager (/drivers/battery-action/managers/Roedi_SchedulerManager_Refactored.js:813:7)
at async Timeout.quarterlyCallback [as _onTimeout] (/drivers/battery-action/managers/Roedi_SchedulerManager_Refactored.js:184:9)

Klopt. Al opgelost in de nieuwste versie 38.

Goedemorgen ik probeer de homewizard p1 meter in te stellen. echter koppelt de app een slimme stekker welke aan de p1 meter is verbonden. hierdoor krijg ik met geen mogelijkheid de p1 meter verbonden. zijn er misschien anderen die tegen dit probleem zijn aangelopen. en hoe kan dit opgelost worden?

Hoi.

Wat mij gisteren (en vandaag opviel is het volgende. Rond de middag stroomprijs erg laag. Dan wil je natuurlijk vooral de EV opladen (80kWh). Maar omdat er voldoende zon is, is er voldoende capaciteit om ook tegelijkertijd de thuisbatterijen op te laden. (Met de 8 kW aan zonnevermogen en de 3x25 A aansluitwaarde met is er ruim voldoende capaciteit om
Beide tegelijk te doen). Echter gaat het laadplan uit vanuit zonneladen op de goedkoopste uren. Het gevolg was dat de accu’s niet geladen worden omdat er met laden EV (11kWh) geen zonnestroom over is. Zou dat niet beter “laden” kunnen zijn ipv zonneladen? Of heb ik iets niet optimaal in de App ingesteld.

Wellicht spelen er andere overwegingen.En ik kan met de super handige widget even makkelijk naar handmatig omschakelen. Maar ik gooi het toch even in de groep. Wellicht was overschrijding van de netaansluiting een afweging om voor zonneladen te kiezen. Maar naar mijn idee hebben de meeste laadpalen loadbalancing en indien de net afname boven de 25 A komt gaat de laadstroom automatisch naar beneden.

Kijk eens bij Settings.html. Dar kan je het inrichten.