[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Dat duurt een of twee dagen.

Dit al gedaan?

Misschien is de app te groot?

Wel heel groot om de boosdoener te vinden.

Nieuwe versie:

Naast een aantal fixes en code aanpassingen heb ik:

• Alternatieve SlimPlanner Max Eigen Verbruik > SlimPlanner Zon Optimaal

Als die goed bevalt vervangt hij straks Max Eigen verbruik. Hij is nog wel een beetje experimenteel in de zin van dat ik nog niet precies weet of hij het allemaal goed doet.

Wat hij in ieder geval doet is dat wanneer je meer opwek hebt dan capaciteit in de batterij, dat hij gaat zonladen op de goedkoopste kwartieren.

Aan de lijn dan. :joy:

Het laadplan voor morgen ziet er Gucci uit hoor Roedi :ok_hand:

Hoppa. :+1: Zo moet ie zijn!

Pffff…wat een werk. :slight_smile:

Hoi Roedi,

De app ziet er echt super goed uit maar zou het ook mogelijk zijn om mijn Deye hybride omvormer met accu’s te koppelen?

Gr,
Gerben

@Roedi_de_Lion bovenstaande is bij mij in de laatste versie helaas nog niet verholpen.

“Huidige actie is gewijzigd” kaart wordt dus niet getriggert. Als ik hem handmatig omzet wel

Update: hij is net wel getriggert toen de actie van zon->nom veranderde. Voor de rest wordt hij niet getriggert

Ook lijkt wordt het zonvoorspelling niet meer te kloppen

Met de laatste versie (9.0.33) heb ik geen issues met de zonvoorspelling en werkelijk gebruik.

Vreemd!

Sorry, dat ik blijf zeuren over dit vraagstuk.

Maar werkt ook niet als ik aan het ontladen/laden ben. Ik wil graag het gepland vermogen naar me batterij sturen.

Dus doe lala dit:

Maar dan komt die dat hij de token niet kan vinden. Als ik het handmatige doe (vul zelf het vermogen in dan gaat hij wel goed).

Maar dat is natuurlijk niet wat ik wil :slight_smile:

En helaas triggert deze ook niet uitzich zelf.

Zo toch?

Start je deze handmatig?

Ik krijg dit:

Behalve als ik 1200 handmatig invul:

Als ik op laden druk op het dashboard. Kan zijn dat jij deze nog niet hebt. Weet ik niet zeker.

Het zelfde verhaal hier met de zonvoorspelling. We wachten wel af, Roedi moet er ook tijd voor hebben.

@Domotica-blog.nl het valt mij op dat je de ook de andere Marstek app gebruikt …vloekt dat niet met de app van @Roedi_de_Lion :face_with_hand_over_mouth:

Ik heb het al opgelost hoor. Komt zo.

Geen probleem hoor. Je moet natuurlijk dan niet de api van het laadplan gebruiken anders gaat het uiteraard tegen elkaar werken.

Dus alles met het handje doen. Ik heb nogal veel zaken er aan hangen dus hou liever zelf de controle.