[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Die hen ik nu opgelost

• Voorspeld = Voorspelde winst: wat is de winst door laden en ontladen + winst door verkoop naar het net
  • Actueleel is de winst die je tot nu toe hebt behaald vandaag, inclusief export naar net
    • Voorspeld om 0.00 uur: die is statisch, maar vond ik handig, omdat de voorspelde winst iedere keer verandert gedurende de dag

De winst kan je zien op de button met het dolar teken:
image
(De instellingen kan je hier ook vinden)

Als je op dashboard.html bent…kan je doorsteken naar andere pagina’s via de buttons.

Dank je voor je uitleg mbt de drie labels met info over winst.
De buttos rechtsboven op de html pagina had ik gezien en die linken idd door naar de andere pagna’s. Maar ik mis daar wat knoppen.
Ik zie deze op het dashboard

(geen tandwiel en geen support)
Op de overige pagina’s
Diagnostics:
image

Winst:
image

Apparaten:
image

Meter monitor
image

En uiteindelijk backlog:
image

Nergens het tandwieltje (en die leek mij juist zo handig om mijn configuratie te optimaliseren :grinning_face_with_smiling_eyes:)

Bedankt voor het toevoegen van de 10kWh Sessy!

1 Like

Je kan updaten naar de test versie. Staat bij changelog in de homey app store.

Wat is eigenlijk het verschil tussen het lampje en de Support knop? Gaan toch allebei naar de backlog?

(post deleted by author)

Hoi Roedi,
Als ik de winst voor dit jaar bekijk, geeft hij niet de totale winst van dit jaar, maar van de huidige dag. Volgens mij klopt dat niet of zie ik het verkeerd? zie foto.

Ja toch?

Ja klopt. Die Support knop had ik daar even laten staan omdat ik hem verplaatst had. Kan misschien wel weg.

Is idd niet correct.

Verder niet te veel aan doen hoor :upside_down_face: want het werkt perfect. Goed werk Roedi :partying_face:

1 Like

Hier staat alles. Kun je ook in mindere aantallen kopen.

1 Like

Denk dat ik het al weet. Even checken of het klopt. Je krijgt alleen het vermogen als er ontladen of geladen wordt. Dus bij NOM zal hij niks sturen. Klopt dit?

1 Like

I just performed this setup with using the 8778 port and worked like a charm!

My question: The setup drives you to charge & discharge automatically, but I’m not yet on an energy contract where this is useful to perform. Which parameters do I need to make sure are set so that no auto charge/discharge ( NOM? ) is being done?

My setup: AlphaESS 9,6 Kw battery and using homewizard P1 meter.

The AlphaESS integration seems to be ok, but the homewizard show error in the dashboard, nevertheless it was auto discover during setup?

Goedemiddag Roedi,
Ik heb vandaag 3 keer gehad dat de app is gecrasht, geen idee waarom. Ik heb na de eerste keer het cache geheugen leeggemaakt, maar blijkt niet te helpen.

I use it myself. You can fill it in manually.

Handmatig = on. Push on nom.

1 Like

Dank je voor snelle reactie en oplossing!

Enig idee waar de fout van de p1 met kan liggen?

Handmatig lukt nu wel toch? Ik kan nog eens kijken waarom automatisch niet lukt. Maar dat is niet mijn hoogste prio. Tenminste als hij het handig wel doet.

Hmmm. K heb er ook last van. Ik kan het nog niet vinden.

Homey herstart is het beste. :grimacing: