[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Ey goede avond,

Mijn batterij stopt niet meer wanneer de laadpaal inschakelt, dit terwijl ik wel een melding krijg in mijn tijdlijn. Maar sturing blijft op NOM staan

En deze trigger lijkt nooit afgetrapt te worden. Ik krijg nooit een notificatie te zien in mijn tijdlijn
image

Kan je iets meer toelichting geven… 0% zou moeten kunnen dacht ik.

Jazeker en dan ging de lerning automatisch over naar handmatig. Volgens mij stond de verbruik tabel toen op de diagnostics pagina. Is nog niet heel lang geleden. Of praten we langs elkaar?

Ah…nu snap ik het. Dat is idd even weg nu.

Dit gebeurd er als ik opsla met 0%

Ik heb sinds kort deze geweldige app op mijn Homey draaien. De app werkt verrassend goed.
Ik vroeg mij in het dashboard (http://honey_IP:8778/dashboard.html?day=today) alleen af wat deze drie labels precies weergeven. Niet echt essentieel maar gewoon nieuwsgierig. :grinning_face:

Iemand een idee?

Deze doet inderdaad niks. Dit blijkt een lastig op te lossen probleem. Daardoor draait mijn flow om de 5 min.

Ik zie deze mededelingen in de Homey tijdlijn wat kan ik doen om dit op te lossen?

Goedemiddag @LX001

Ik wil mijn Marstek op de zolder gaan plaatsen, daar kan het warm worden.

Zou je jou ventilator oplossing willen delen?

Bedankt!

Goedemiddag Cautje,
Het betreft 6 aan elkaar gekoppelde ventilator die samen (op mijn ingestelde toerental) 6 watt gebruiken. Er zitten 4 voetjes onder en je kunt hem zo boven op de accu plaatsen. Met de temperatuur flowkaarten die Roedi op mijn verzoek heeft gemaakt (ben ik hem erg dankbaar voor) laat ik de ventilatoren aangaan bij 35 graden en uit bij 33 graden. Werkt perfect.

4 Likes

Hoe kom ik hier? ik neem aan niet via de homey app maar via de internet brouwser? Url http:IP_homey/???.html of zo? Ik ben nieuwe gebruiker en mis nog wat info links en rechts.

cool :cold_face:

Met de power bug fix is het ontladen naar het net iig opgelost. Dank!

Voor morgen ziet het er zo uit. Dat is bijna wat ik zou verwachten met een simpel systeem als ik heb, alleen de STOP’s zeker die midden in de nacht begrijp ik niet. Reden: “reset naar baseline”, maar dat staat ook bij NOM.

Punt is dat ik nog stroom zat in de batterij heb zitten voor die uren, maar ik met STOP van het net moet inkopen. Zo lang er voldoende SoC% is dan nooit op STOP tijdens de nacht.

STOP in de ochtend na voldoende PV voor eigen verbruik tot het laagste kosten moment is wel logisch bij dynamisch contract. Je verkoopt dan je PV stroom tegen de hoogste prijs. Eind van de middag idem, maar dat gaat vanzelf als de batterij volzit. Dus alleen batterij laden midden op de dag. In mijn geval gaat er een 4 kWh in tegen 1200 W laadsnelheid = 3.5 uur timeslot bv 11:30-15:00 uur.

Ik zou verwachten dat dit in het laadplan zit (in de vorm van STOP’s in ochtend & eind middag), maar ik zie het niet. Zonvoorspelling en eigenverbruik moeten de juiste timing mogelijk maken. Een laadpaal of andere grootverbruikers hebben wel invloed.

Dit is de mijne voor morgen. Zelfde batterij.

Ik moet nog aanpassen dat hij alleen de goedkoopste kwartieren gaat zonladen.

Gaat hij bij jou STOP in de nacht omdat je anders te weinig lading hebt voor de ochtendpiek? Hij zit niet erg vol.

Bij mij gaat hij in de nacht 1-2 uur op STOP met >60% SoC en een basislast van 150 W. Dus ik heb lading zat en ik zie de reden voor STOP niet. De inkoop van het net is natuurlijk niet veel een 0.3-0.5 kWh. Maar toch, als ik PV lading heb waarom dan.

Prachtig!

Zit daar een aansturing bij?

Heb je daar een linkje van?

bedankt!

Top!

Ja, dat je smorgens in de dure uren niet gaat laden maar alle opgewekte stroom het net op zou het echt afmaken!

Was deze al werkend?

Even voor gebruikers met een Sessy. Ik heb het nu zo gemaakt dat je een of meerdere sessy’s kan hebben met 1 of meerdere modules. Hierdoor kan ik ook de Sessy 10kwh ondersteunen.

Als het goed is heb je met de nieuwste versie hier niets van gemerkt, maar mocht dat wel het geval zijn dan komt dat hier door.

Een Sessy 10kwh is dus 1 batterij, met twee modules. :slight_smile:

2 Likes

Klopt.