[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Ik lees de vraag nog een keer: Je zegt waarvoor deze wordt gebruikt.

Deze wordt gebruikt in de Apparaat Monitor functionaliteit. Deze kan je inzetten om je verbruikt te voorspellen. Naast dat Slimladen dit zelf kan leren, kan je er ook voor kiezen om dit zelf in de hand te nemen door:

1. Je basis verbruik op een dag in te stellen (wat gebruik je elke dag sowieso)

2. Daarbij tel je op:

• Aan de hand van de buitentemperatuur, wat je meer gaat verbruiken als het buiten kouder wordt dan 18 graden (per graag kan je aangeven hoeveel meer kwh’s je gaat verbruiken) De graaddagen worden automatisch opgehaald.
  1. Tot slot tel je de verbruken van de individuele apparaten daarbij op. Hoe gaat dat in zijn werk:
  • Je leert het verbruik van bijvoorbeeld de vaatwasser. Dit leert hij dan per kwartier.
  • Zodra de batterij aan gaat…voegt hij dit gebruik toe aan de komende kwartieren
  • Op het moment dat het apparaat aan gaat, wordt ook meteen een nieuw plan gemaakt. rekening houdend met dit nieuwe verbruik.
  • Home Connect Apparaten starten niet vanaf nu, maar die worden gepland op de goedkoopste kwartieren. Slimladen zet deze aan.

Jazeker!. Graag zelfs. :slight_smile:

2 Likes

Done :slight_smile:

1 Like

Misschien is het handig om in je koptekst van de App ook even de AlphaESS te vermelden?

Gedaan.

1 Like

Akkoord?

Ja hoor . Leuk!

Misschien met dit plaatje. Maar zo is het ook goed hoor.

Nieuwe versie geplaatst:

• Ondersteuning voor de Nexus Batterij (Moet nog testen met gebruiker)
  • 3 rooftops ondersteuning voor Open Meteo zonvoorspelling
  • Open Meteo zonvoorspelling wordt nu uurlijk bijgewerkt.
  • Solcast schema voor ophalen zonvoorspelling aangepast:

Daar heb ik helaas geen invloed op, komt uit die URL

1 Like

Bij een update is bovenstaande aangepast. Ik vraag me af of dit modi is voor de Sessy met meerdere batterijen aangezien de Sessy P1 meter dit regelt. Hebben Andere Sessy eigenaren hier een mening over?

ja goeie vraag. Ik was te enthousiast hier denk ik. Maar als je hem op parallel zet…dan doet hij dit ook nog goed toch?

Bij mij werkt het vooralsnog niet hij wisselt niet

Sessy regelt dit zelf, net als peak-shaving.

Slimladen kan (of zou moeten kunnen) dit alleen voor IndeVolt en Marstek.

Hoi Roedi,

Ik heb de hardware en wil het graag testen. Kunnen we in contact komen via mail?

Gr Jeff

Zeker. Misschien nog handiger via directe berichten. Ik stuur je een berichtje.

Hij stond op parallel en als dit betekent dat hiermee Sessy zelf bepaalt hoe de batterijen worden geladen dan is dat prima. Er ging ook niks fout, ik vroeg me alleen of of dit voor de Sessy de juiste manier van aansturen is om dit sequentieel door SlkmLaden te laden doen. Misschien voor de Marstek wel, voor de Sessy laat ik het liever aan de Sessy aansturing zelf. In principe dus geen issue door de aansturing op paralllel te zetten. Bedankt

1 Like

Hoe kan ik de P1 meter ( homey energy dongle) opnieuw installeren. De waardes van de Growatt omvormer werden gezien als P1 meter. Ik heb nu de Growatt verwijdert in de Homey, maar krijg nu de volgende melding bij data bronnen: P1 Meter / Slimme Meter

✗ Niet gevonden

P1 meter niet gedetecteerd

:light_bulb: Controleer of de P1 meter/slimme meter gekoppeld is in Homey. Of stel handmatig in via energy-usage device settings (selected_p1_device_id).

Het handmatig instellen moet dat op de Homey, en hoe doe ik dat. ??

Dit zijn setting in het Energie verbruikspatroon-device. Wat een naam he)

Het id haal je uit: Homey Developer Tools

Ziet er toch welgaaf uit hoor. Hij gaat zelfs even ontladen om een uur of 16.00…om de batterij daarna weer op te laden met de zon. Verzin het maar eens. :slight_smile:

2 Likes