[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Deze ook

Helaas, doet het nog steeds niet. Tag geeft nog steeds 0 graden aan terwijl het werkelijk 31,4 graden is.

werkt bij jullie de Solcast api nog?

ik krijg in het dashboard N/A te zien

Bij mij heeft hij om 6:03h nog waarden opgehaald

Geen problemen hier met Solcast.

1 Like

Hoi Roedi, het werk! Super bedankt. :partying_face:

1 Like

Haha. Ik stuur net nog een nieuwe versie.

Hopelijk blijft ie het doen :face_with_peeking_eye:.

Murphy….

Ik moet zeggen dat het bij mij verder best naar wens draait. Ik zou er zelf niet al te veel meer aan doen. Misschien voor sommige nog een compromie tussen Max winst en Max eigen gebruik, maar ik ben ver tevreden. Mits die flow in de volgende versie blijft werken :rofl:

1 Like

Ja. Dat wordt de moeilijkste horde. Hoe houden we die flow in de lucht. :rofl:

Grapjas.
Wat heb je in de nieuwe versie nog verandert ?

Alleen dit.

Hoi. Vandaag geen errors van de HW P1 en batterijen, hou ik nog in de gaten.
Wel zie ik bij batterij 1 een te hoge (dubbele?) imported/exported waarde, batterijen 2 en 3 zien er wel goed uit. Aantal weken terug heb ik wel een omruil van batterij 1 gehad, die draait weer oké.

Hoe ver ben jij tevreden met het huidige plan?

Ey,
Is deze power value ook middels een flow in homey op te vragen? Thanks weer​:folded_hands::sweat_smile:

Op zich maakt dit voor de app niets uit. Als hij ook maar niet ophoogt met “dubbele” waarden.

Ik draai nu op Max Winst. Ik heb dezelfde indruk als jij. Ik kan heel vaak verklaren wt hij doet en daar ben ik het dan mee eens. Ik heb wel eens vragen over waarom hij dan juist dat kwartier kiest, maar over het algemeen blijkt het dan toch te kloppen. Wat mij betreft hoeft het ook niet anders eigenlijk.

Max Eigen Verbruik is exact hetzelfde SP model, maar met verkoopprijs = €0 voor alle kwartieren. Het effect:

• Terugleveren aan het net levert niets op → SlimPlanner zal nooit ontladen naar het net
  • Zonoverschot opslaan is altijd “gratis” (er is geen alternatieve opbrengst)
  • Ontladen wordt alleen gedaan voor eigen verbruik, nooit voor export
  • Laden blijft rendabel als de inkoopprijs laag genoeg is om later eigen verbruik te dekken

Goed om te horen, zitten we op één lijn. Ik heb overigens ook de versie geïnstalleerd waar jij de laatste aanpassingen aan hebt gedaan, maar de flow werkt gewoon nog. En ik ben er super blij mee​:grin:. Nogmaals bedankt.

Nee. Zit er niet in.