Ter info, ik heb mijn Marstek Venus E V3 ge-upgrade naar versies EMS 150 · VNS 119 · BMS 115.
En mijn CT003 naar Communication module: version 202506141125; Firmware: version 117.
Er schijnen 2 versies van de CT003 te zijn. Ik denk dat ik de nieuwere heb met een externe antenne. De oudere CT003 heeft een andere “nieuwste” firmware.
Met m’n zendure thuisbatterijen heb ik een vraagje:
Er is schijnbaar iets mis in de berekening van verbruik. In principe als er een load op de UPS poort is aangesloten van de batterij zou die moeten meegerekend worden als verbruik in de calculatie.
Nu lijkt dat wat eigenaardig te werken en ik snap niet goed hoe het concreet werkt, misschien werkt het wel correct maar is het me niet duidelijk of alles correct werkt zoals verwacht.
Ik heb een Homey SlimLaden Thuis & Auto discord kanaal gemaakt, als iemand daar wil kletsen, dan kan het overzichtelijk gehouden worden ook per onderwerp/merk/probleem. Roedi kan het ook overnemen indien het fijn werkt uiteraard.
Suggestie he, moet niet. Maar ik doe dit met GBB en dat gaat super, fijner dan hier alles in 1 draad…
Humm, een extra app installeren. Als Roedi dit gaat gebruiken ga ik dit zeker doen. Maar voor nu is mij dat niet duidelijk. Ik vraag me ook af of nieuwe gebruikers dit gaan vinden. Die zoeken op het community forum. Maar daar heb ik geen ervaring mee. Laat het graag aan @Roedi_de_Lion over.
Ik kan me ook voorstellen dat de automatische koppeling naar Wiki dan niet meer werkt.
En wat is de ervaring van mensen met deze opties? Komen deze prognoses enigszins in de buurt of helemaal niet?
Bij de slim energy widget staat onderaan "doe mee met het Vloot-programma — via settings.html. Ik heb me al aangemeld maar kan ik dit verbergen op mijn widget? Staat niet zo mooi op mijn dashboard namelijk.
Ik heb hier ook constant last, zit ook op SHS. Soms werkt het (vaak niet lang) en dan komt de melding Server antwoordde met 429 (te veel pogingen) bij de analyse. Een storing melden via de “Backlog” lukt ook niet aangezien de verbinding dan meestal verbroken is. Zoek al een tijdje naar een oplossing. De batterijen doen mbv SlimLaden wel prima hun “werk”. @Roedi_de_Lion levert top werk af
@Roedi_de_Lion Ik ben pas begonnen met de Slimladen app. Hij werkt perfect tot nu toe. Echter, ik loop ook continu tegen 429 errors aan. Dus geen verbinding met homey in de slimladen app. Ook ik draai het op Homey SHS.
Dit probleem heb ik ook. Had inmiddels contact met Roedi via Backlog. Hij werkt aan een fix. Je slim-laden.app verwijzen naar het interne IP-adres i.p.v. de standaard cloud (via instellingen), voorbeeld:
Ik had inderdaad een zeer uitgebreide flow gebouwd. Echter ik heb de Tesla niet meer. En het ‘apparaat’ Tesla heb ik verwijderd uit Homey. Ik heb de flow nog wel in mijn archief, alleen kan je niet meer zien welke Tesla kaarten gebruikt zijn. Ik vrees dat je er niet veel aan hebt.
Helaas komt het issue nog steeds terug. Het werkt goed totdat je wat meer klikt. Zowel bij de iPhone app) als via de webbrowser. Ook het aanmaken van een nieuwe link helpt niet. Meestal werkt alles weer na enige tijd (uren).