Dat is balen zeg! Bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om te reageren.
Groetjes Mike
Dat is balen zeg! Bedankt dat je toch de moeite hebt genomen om te reageren.
Groetjes Mike
Is dat het lokale adres en hoe ziet de verwijzing er uit (URL). Werkt de app (iPhone) dan ook nog.
Bedankt, het werkt nu, ook op de iPhone. Helaas moet de iPhone daarvoor wel verbonden zijn met het eigen wifinetwerk. Hopelijk komt er uiteindelijk ook hiervoor een stabiele oplossing.
Goedemorgen Roedi, het is al weer een hele tijd geleden dat ik me hier heb laten horen en in die tijd is er heel veel gebeurd zie ik. Wat ben jij een bezig baasje zeg, onvoorstelbaar wat er allemaal is gewijzigd en verbeterd. Mooi om te zien dat iemand met zoveel passie blijft werken aan de ultieme app voor thuisaccu’s. ![]()
Zoals je weet heb een Marstek Venus D die ik via de native UTP/Ethernet-poort (dus geen RS485-gateway) aanstuur met SlimLaden. Dat draait tot nu toe super stabiel op firmware v147.115.104.117.7.
Marstek heeft me nu een update aangeboden naar v149.2.115.104.117.7. Voor ik update wil ik graag weten:
Alvast bedankt voor je werk aan de app en voor je reactie!
Ik heb al een aantal jaar een dagoverzichtje vanuit verschillende data die ik iedere avond in WhatsApp ontvang (zie screenshot). Nu ik een thuisaccu heb icm de SlimLaden app is er andere en relevantere data. Bijvoorbeeld de opbrengst/winst per dag (dat wat ongeveer in het winst tabblad van de app staat) en eventuele andere data.
Ik kan natuurlijk weer zelf gaan knutselen, maar misschien is er iemand die al iets soortgelijks heeft of hier een flow mee heeft vanuit SlimLaden? Dan hoef ik het wiel niet opnieuw te bouwen ![]()
Wil/ Kun je die flow eens delen?
Ik heb een oaar weken geleden mijn EV als concept opgevoerd maar nog niet geactiveerd. Eigenlijk wil hem er weer uithalen omdat ik tot nu toe heel tevreden ben met laden via de Tibber app en de Grid Rewards. De EV zit mij nu ook in de weg als “Kritisch aparaat” en mijn laadpaal heeft nu geen voorrang meer tov de batterijen. Hoe kan ik mijn EV configuratie eruit halen. Ik kan daar geen knop voor vinden.
Gaat alleen vanuit thuis netwerk. Ga naar Apparaat-Configuratie → Stap 3: Apparaat Monitoring → Selecteer apparaat en dan helemaal onderaan Verwijder.
Overigens: je kunt dit als een Feature update vragen om de Laadpaal voorrang te verlenen op de batterijen. Wie weet.
Ik begrijp je wel over Tibber en de Grid Rewards. Zit zelf ook bij Tibber en zal de grid rewards missen, echter ik lees op Tweakers teveel issues met het laden van de EV aangestuurd door Tibber dat ik besloten heb om via SlimLaden de EV’s te laden.
Dank je wel Marcel. Het is gelukt. Tibber loopt idd nog geheel zonder wat handmatige aanpassingen maar elk tientje is mooi meegenomen. En ik weet dat de Slimladen App steeds beter wordt. Tot nu toe hier heel tevreden over.
Kun je mij kort supporten met Deye testen? Homey SlimLaden Thuis & Auto
Thx ![]()
Roedi is geloof ik even offline, maar wellicht heb je hier wat aan?
Hier wordt de term “invalid quarter data” eerder gebruikt en raadt @Roedi_de_Lion aan “Kan je ook een ticket aanmaken? Slimladen zet de batterijen niet op actief laden bij zon overschot, ook al is die te hoog ingeschat. Hij staat dan gewoon op nom.
Je kan de geleerde zon opwek middels een flow resetten volgens mij.”
[APP][Pro] SlimLaden Thuis & Auto -
Nederlands (Dutch) - Homey Community Forum
Ik dacht dit al opgelost was. Zit je misschien nog niet op de testversie?
Goedemiddag
. Is het mogelijk om Indevolt Solidflex 3000 toe te voegen aan de ondersteunde batterijen? De api is gelijk aan die van de 2000, alleen de waarden (capaciteit en max laden) zijn hoger.
Iemand een idee hoe ik mijn auto en laadpaal kan verwijderen uit de app?
Of een betere vraag: Ik heb een laadpaal via de lease maatschappij die ik niet mag besturen via een integratie, en een Tesla model y. De auto kan ik koppelen, maar de laadpaal dus niet en het lukt me niet om de auto dynamisch op basis van de zon te laten laden. Omdat ik niet wil dat Slim Laden rekening houdt met mijn auto in het laadplan wilde ik de auto en mijn laadpaal connectie poging weer verwijderen. Maar ik zie nergens een knop die dat kan.
Ik pauzeer mijn accu tijdens het laden van de auto dan wel gewoon handmatig ofzo.
Hier ook een paal via een lease maatschappij (Alfen pro single) en een Tesla Y
geen probleem met de lease. Mag gewoon slim laden via de paal. Verbaasd me ook dat de lease daar moeilijk over doet. Wat is hun argument?
maar even terug naar wat je dan zou kunnen doen. Zou onwijs jammer zijn als je de sturing niet via SlimLaden kunt doen.
Optie1: vraag (heel Lief
) of Roedi de Tesla wil sturen als laaddevice. Dak kan, want de meeste slim laden apps doen het op die Manier.
Daarvoor moet je wel je Tesla binnen Homey geïntegreerd hebben. Heb je dat al? Ben je op de hoogte van de api kosten en wat te doen om het gratis te houden?
Optie 1 Als Roedi dat niet wil of kan doen, dan zou je een dummie Laaddevice aanmaken (bv smartplug) die koppelen aan EV laden als laadpaal. Vervolgens Met flows je Tesla laten laden. Maar misschien kan dat nog eenvoudiger met de bestaande kaarten van SlimLaden en Tesla. Daar heb ik geen ervaring mee want bij mij werkt het dus gewoon zonder extra flow
voor beide moet je dus een developer account bij Tesla aanmaken en daar je Homey koppelen.
Let op beperk het aantal api aanroepen zodat je onder de 10€ per maand aan kosten komt. Onder de 10€ wordt er niks doorberekend. Daarboven stopt de api of worden er kosten afgeschreven (daarvoor moet je een betaalmethode toevoegen)
De koppeling moet je ook nog in je Tesla accorderen met je sleutelkaart. En dat kan ook nog eens dicht gezet zijn door de lease maatschappij![]()
dat laatste was bij mij aan de hand, maar onze lease werkte gewoon mee. Ze hebben in mijn account nu ingesteld dat ik virtuele sleutels (zo noemen ze bij Tesla de API koppeling
) mag aanmaken. Ik kan het nu via de Auto sturen of via de laadpaal. Laadpaal heeft mijn voorkeur want dat gaat direct over het netwerk en niet via de Tesla cloud. Directer is ook betrouwbaarder. En dus minder api aanroepen (ik lees alleen om de 5 min de SOC in en dan ook alleen als de auto niet slaapt). Daarmee blijf ik maandelijks ruim onder de max vrij te besteden aantal aanroepen.
ik weet dus niet wat je al werkend hebt, en wat niet. Ik zou sws zorgen dat je Tesla geïntegreerd in Homey heeft en toch nog even met je lease vragen waarom je niet mag sturen op je laadpaal. Gaan niet via hun backoffice. Eigelijk niks anders als wat de Alfen app doet. Lijkt me toch dat die wel gebruikt mag worden. (Als je tenminste een Alfen laadpaal hebt en deze binnen je netwerk bereikbaar is. Ikzelf moest de utp kabel nog zelf aansluiten.)