Heb net een ticket aangemaakt, als het goed is, zie niks bij open tickets staan..
Welke versie van de app draai je? Ik zie je ticket ook niet.
Je bent door naar de volgende ronde. Maar nee…dit is het geheim van de smit…en krijg ik weer wensen dat het andersom mag ![]()
38, moet naar 42 zie ik nu.. (melding als ik ticket wil versturen)
Geïnstalleerd en ticket verzonden
Vooral niet teveel aanpassen. Ben zelf weken bezig geweest met ChatGPT en uiteindelijk alle flows en scripts verwijderd en jouw app gaan gebruiken. Dat geeft enorme rust ![]()
Enige issue die ik nog heb ik long life Enphase code… welke login ik ook gebruik, na x tijd verbinding weg. Maar zonder die koppeling draait het gelukkig ook.
PM gestuurd over deye ![]()
Super leuk om te horen!
Normaal laad mijn auto(1) altijd ‘s nachts tussen 2 en 6 uur. Auto (2) mag verder altijd laden behalve tussen 2-6, 6-9 en 17-21 uur. Op die manier weet ik zeker dat deze de volgende dag vol is en ze samen niet de zekeringen er uit blazen.
Maar nu wil ik de auto 1 een keer overdag laden ( ik ben toch thuis) hoe kan ik dat in de planning verwerken?
Ik heb het ook geprobeerd zelf te maken maar de Zendure app op homey kan ik niet veel mee
. De zendure app zelf heeft ook niet de beste keuzes. Deze app heeft inderdaad meer rust ![]()
Maakt het goed duidelijk dat het iets meer is dan een paar streepjes met elkaar te vergelijken. Thx
Klasse Roedi! Dat moet veel werk geweest zijn.
Ja graag! Lijkt mij leuk, en handig. Ticket aangemaakt.
Goedemorgen Roedi,
Ik heb de App op standaard updaten staan maar de firmware is blijven steken op 9.9.38
Wat kan ik doen om te upgraden naar 9.9.43 ?
Ik ben superblij met de App maar krijg nu regelmatig foutmeldingen.
Groeten Jaap
Kijk eens in de wiki.
Daar is ie voor.
Of gewoon je username veranderen: Wiki_Rudi? ![]()
Beste oplossing lijkt me: Slimladen maakt automatisch een ticket zodat Roedi het kan oppikken? ![]()
Onder Instellingen–>Batterij Communicatie–>Multi-batterij NOM modus zijn er 2 opties waarover ik geen toelichting kan vinden in de Wiki en dit forum.
Ik heb 3 Marstek Venus E V3 batterijen die verdeelt zijn over de 3 fasen.
Mij lijkt de setting “Sequentieel” het beste om te verdelen, maar ik vind het ook belangrijk dat de batterijen tijdens goedkope uren in de winter alle drie met maximaal vermogen van het net laden en niet sequentieel met 1/3de van de laadcapaciteit.
Kan iemand mij wat beter uitleggen wat deze setting doet en wat de geadviseerde setting is voor mijn situatie, 3 fasen met 3 batterijen verdeelt over de fasen.
Mijn dank, Paul
Multi-batterij NOM-modus: wat kiest wat?
Deze instelling verschijnt zodra je twee of meer accu’s hebt, en gaat alleen over nul-op-de-meter (NOM) — dus de momenten waarop je accu’s het huis volgen om je meter op nul te houden. Laden en ontladen volgens het laadplan staan hier los van; die verdeelt SlimLaden altijd over al je accu’s.
Parallel (standaard). Alle accu’s gaan tegelijk op nul-op-de-meter. Elke accu regelt zelf mee op zijn eigen meting. Je hebt meteen het volle vermogen beschikbaar, dus een piek van een warmtepomp of oven wordt direct opgevangen. Dit werkt goed als je accu’s van hetzelfde merk zijn en onderling coördineren — bij Marstek doet de CT-meter (CT002/CT003) dat.
Sequentieel. Eén accu regelt, de rest staat stil. Wordt er meer gevraagd dan die ene aankan, dan schakelt SlimLaden er zelf een tweede bij — en weer af zodra het rustiger wordt. Welke accu aan de beurt is, wisselt op laadstand: bij laden de leegste, bij ontladen de volste. Zo lopen ze gelijk op en slijten ze gelijkmatig.
Wanneer kies je sequentieel? Als je merkt dat er geschommeld wordt: teruglevering en afname wisselen elkaar in hoog tempo af, soms met kilowatts tegelijk. Dat is het beeld van twee of meer regelaars die dezelfde meter naar nul duwen en elkaars correctie overnemen. Eén accu tegelijk laten regelen haalt dat er meteen uit. Merk je niets van dat soort geschommel, dan is parallel prima — en sneller bij pieken. Sequentieel is ook beter voor de RTE bij lage vermogens.
Situaties waarin SlimLaden het zelf bepaalt
In een aantal opstellingen is de keuze niet aan jou, omdat er maar één werkbare manier is. De instelling staat er dan nog wel, maar verandert niets:
- Verschillende merken door elkaar (bijvoorbeeld Marstek naast HomeWizard). Hun nul-op-de-meter-mechanismen zijn niet met elkaar te rijmen, dus draait er altijd één groep tegelijk. SlimLaden wisselt tussen de groepen op laadstand, zodat ze om en om vollopen.
- Meerdere Indevolt-units. Die regelen elk op dezelfde meter en zouden tegen elkaar in werken, dus ook hier één tegelijk met bijschakelen wanneer nodig.
- Zendure, en Anker vanaf twee units. Daar doet SlimLaden nul-op-de-meter zélf in software en stuurt alle accu’s tegelijk aan, verdeeld naar wat er nog in zit. Er is dan geen accu die “aan de beurt” is, dus rotatie bestaat daar niet.
- Eén accu. Niets te verdelen.
@wiki
Hé Roedi, die geweldige app van jou heeft vanmorgen zelf bedacht dat die twee laadkwartieren voor 4 cent eigenlijk nergens op sloegen en ze gewoon weggepoetst in de planning! Geweldig toch!!
Begrijp is goed dat:
- Deze setting alleen van toepassing is op Marstek met 2+ batterijen.
- In combinatie met een CT003 de beste instelling “Parallel” is.