[APP][Pro] SlimLaden Thuis & Auto

Bedankt voor je reactie.

Ja ik heb de p1 meter in hetzelfde systeem als de solar bank in de Anker app. Bij deactiveren van de modbus tcp functie kan ik mijn systeem in de anker app gewoon op zelf verbruik zetten (had in het begin de p1 meter niet in hetzelfde systeem en was de functie zelf verbruik ook niet mogelijk vanwege “meetprobleem).

Melding na aansturen NOM vanuit slimladen:

Ik heb geprobeerd de batterij opnieuw in te stellen. Bij de vereisten staat dat dat een anker smart meter nodig is. Moet ik de p1 meter vervangen voor de anker smart meter gen 2?

@LaurensvG Kun je aangeven met welke meter jij werkt? De anker P1 meter of de anker smart meter gen 2?

alvast bedankt!

Kan je ook de app eens herstarten?

Klinkt alsof je alles goed hebt gezet. Heb ergens gelezen dat de volgorde wel belangrijk kan zijn. Eerst p1, dan batterij toevoegen in het systeem.

Ik heb 3x dezelfde setup als jij hebt: max+p1

Heb het werkend.

Heb de stappen bijna allemaal eerder gedaan (app herstarten opnieuw modbus tcp deactiveren en activeren in anker app etc.)

Enige verschil bedenk ik me nu is dat ik zojuist opnieuw de batterij in slimladen heb ingesteld en verbinding heb getest, waarbij ik op dat moment in de anker app:

• P1 meter in hetzelfde systeem heb staan (had ik bij eerste installatie in slimladen dacht ik nog niet)
  • Modbus tcp actief

Na bovenstaande lijkt o.a. de NOM actie te werken.

Bedankt @LaurensvG voor je reactie. De volgorde lijkt inderdaad belangrijk.

Helemaal mee eens. Ik ga nu voorspeld van vandaag bevriezen nachts om 0.30 uur. Ik ben hier al eens eerder mee bezig geweest, toen lukte dat niet lekker.

Je wilt natuurlijk ook achter de reden komen waarom de winst zo veranderd. redenen die ik zo kan bedenken zijn natuurlijk de veranderende werkelijkheid mbt zon en vebruik.

Hoe moet ik dat lezen? Hoe vaker hij Solcast leest…dan verandert toch niet de voorspelde winst?

Ik heb mijn vaatwasser middels een HW socket aangesloten. Je kan deze socket niet opvoeren bij je Vaatwasser… je socket IS de vaatwasser. Je maakt dus een nieuw(of bestaande ) socket aan e noemt die Vaatwasser. Dan heb je dus vermogens meting bij je “Vaatwasser”.

Zodra je de vaatwasser aanzet en hij boven de trashold komt, schakelt SlimLaden de “vaatwasser” uit en maakt hij een plan. Voorwaarde is dus dan wel dat je vaatwasser doorstart als hij weer stroom krijgt. Mijn wasmachine kan dit bijvoorbeeld niet)

Ik heb de Deye dongle aangepast via ip/config_hide.html. Hierdoor kan GBBoptimizer nu direct commandos sturen naar mijn Deye.

Ik wil even nog niet iets gaan sleutelen aan de huidige werkende setup, maar wil wel Slimladen ernaast draaien en kijken of het goed kan lopen, kijken wat de verschillen zijn met GBB. Is dat mogelijk?

• kan slimladen ook via MQTT de data krijgen vanuit HA van mij? Vooral de load data want Deye kan geen load meten in sellingfirst mode
  • Volgens mij is Solarassistant ook wat nauwkeuriger met de data lezen en opslaan, mijn voorkeur is deze data te gebruiken (of dus wat ook kan is via Homeassistant/mqtt)

Groet, Philippe.

ps: als we een discord kanaal kunnen maken is dat ook fijn/handig! (hebben we met GBB ook). :slight_smile:

Zie DM.

Waarom is Discord handiger? is dat niet minder goed bereikbaar en vindbaar? (Ik ben hier eigenlijk niet zo van. Op mijn werk heb je ook MS-Teams…dan zijn er weer groepen die Slack gebruiken. Dan heb je ook nog email…en op sharepoint en Confluence staat de rest…ehhhhhhh :slight_smile: Hahaha Ik heb ook nog mijn eigen backlog.

Ja en nee. Hoe vaker je leest en hoe meer je met actuele lokale weersvoorspelling blijf rekenen, hoe nauwkeurig het resultaat.

Hoe beter de input hoe beter de output. Dan heb je ook een reden waarom voorspelde winst afwijkt, van actuele, bijv. door wijzigingen in het zon patroon

In Discord chatten is een stuk fijner en sneller (dan hier) vind ik, handiger met fotos delen, sneller iemand een PM sturen en daar een gesprek starten enzo, en je maakt diverse groepen/subgroepen aan, hw en sw, Deye bv, tips afdeling, suggesties, issues, show your config, bugs… is maar een tip :slight_smile:

Iedere groep heeft zijn voorkeuren en het is ook aan trends onderhevig. Lastig

Discord is wel leuk en het is een leuk idee voor verschillende groepen / merken . Maar dan gaat het minder actief worden als mensen in hun eigen groep / merk gaan sturen ? Of bepaalde problemen van een merk vallen samen maar dat gaan ze niet in een ander merk/groep zoeken :man_shrugging:t2::face_with_peeking_eye:

Heel blij met de app. Alleen heb nog wel diverse foutmeldingen. Iemand tips? Kan het dus niet sturen.

Kan je de rest wel? En doet hij het nu nog steeds niet? maak eens een nieuwe token aan op settings.html

Die meldingen verdwijnen vanzelf. Los het nu ook op. je bent de tweede met deze melding.

Gelukt! Dankje

NOM lijkt ook stuk met versie .39

(Geeft geen signaal meer naar batterijen)

//Na herstarten modus kwam alles weer op

Daarom is er 9.9.40. :grinning_face:

Hoi @Roedi_de_Lion. Sinds ruim een week zijn de statistieken voor winst ineens anders. Voorheen zag ik totale geregistreerde winst en meerwaarde accu in het overzicht. Nu gerealiseerde accu winst en meerwaarde accu.

Is dat de bedoeling?

Bovendien is dan altijd geregistreerd gelijk aan meerwaarde aan het einde van de Dag.

ik denk dat Claude even tot de orde geroepen moet worden op dit punt :winking_face_with_tongue:

Ik heb zojuist een aantal verbeteringen voorgesteld voor de verdere ontwikkeling van EV-laden binnen SlimLaden, met name om de integratie met Homey Flows en een groter HEMS flexibeler te maken:

• Specifieke Flow-kaarten voor EV-laden
  • Te laden energie nauwkeuriger kunnen instellen
  • Alle EV-laadmomenten kunnen verwijderen
  • EV-instellingen vanuit een Flow kunnen meegeven
  • SlimLaden als optimalisatie-engine vanuit een Flow
  • Plan-ID en opnieuw optimaliseren

Voor verdere toelichting en suggesties zie ticket.

Groeten, Jan