[APP][Pro] SlimLaden Thuis & Auto

Hier heb ik nu een aanpassing voor gedaan.

Dank voor de flow! Ik ben het aan het uitproberen. Vraagje: welke thuisbatterij heb jij? Ook een AlphaESS? Heeft de noodzaak voor de flow daar mee te maken?

Dat zou niet moeten. Ik kan naar een json kijken. Maar dan moet de flow niet lopen.

Ik heb altijd Max Eigen gebruik. Soms bekijk ik de winst tussen Max winst en Max eigen echter in de afgelopen weken, met veel zon, gezien dat soms bij Max eigen de winst hoger is dan Max Winst.

Ik sluit de drie genoemde actie’s uit niet uit belang van meer winst, maar wil gewoon niet zien dat 's avonds tijdens kooktijd (elektrisch natuurlijk) de batterijen op STOP staan en ik stroom van het net aan het halen ben terwijl de batterijen vol zitten. Slimladen doet het prima en is volledig juist bij gebruik van de actie’s Stop, Zon-Laden en Zon-Overschot, echter dan zie ik de batterijen te vaak op STOP staan en hiervoor heb ik ze niet gekocht.

3 * Sessy a 5 kWh

Helemaal gelijk heb je

Nog 1 vraagje hierover en misschien is het onmogelijk of te veel tijd voor wat het oplevert.

Zou het niet handig zijn als je zelf de “foutjes” eruit kunnen halen door een override op een staafje te doen zoals in de afbeelding, of gaat dat de werking van de app teveel verstoren?
Is het de moeite waard om daar een feature van te maken?

Het enorme voordeel van de app vind ik persoonlijk juist dat het autonoom werkt, dag op dag ook als ik even geen tijd/zin heb het laadplan te checken.

Ik zie persoonlijk dan ook meer nut in verdergaande optimalisatie van berekeningen en besturing van het laadplan zodat deze “foutjes” minder voorkomen, dan dagelijkse checken en zelf een laadplan “opbouwen” door aanpassingen per kwartier te maken.

Ik zit in een andere tijdzone en het valt me op dat het plan waarbij de staafjes per uur zichtbaar zijn de tijd van de (in dit geval) telefoon gebruikt wordt en als ik het kwartierplan bekijk laat hij de systeemtijd zien.

Bij mij lijkt het alsof ‘Geplande actie’ helemaal niets doet, hij wordt ook niet getriggerd. De ‘huidige actie’ veranderd wel netjes. Moet ik voordat geplande actie gaat werken nog wat instellen wellicht?

Mijn Marstek Venus C v2 is aangesloten op een eigen (vrije) groep, waardoor deze in principe op het maximale vermogen van 2500 W kan laden en ontladen.

Inmiddels heb ik twee Venus C-units in huis gehad, en beide maken een enorm lawaai bij het maximale laad- en ontlaadvermogen. Ik had dit eerder opgelost in mijn eigen aansturing door het maximale gewenste vermogen te begrenzen (bijvoorbeeld 2000 W in plaats van het maximale vermogen van de omvormer).

In de Slim Laden-instellingen heb ik deze beperking ook doorgevoerd, maar het lijkt erop dat deze waarde niet wordt overgenomen of gebruikt door de sturing.

Als er een afwijkend (lager) ingesteld vermogen wordt opgegeven, zou dit dan meegenomen kunnen worden in de aansturing van Slim Laden?

In Slimladen kan je maximale vermogen opgeven. Deze wordt gebruikt voor de planning en voor actief laden en ontladen.

Dit werkt echter niet voor Nom. Hier kan het zijn dat de batterij toch naar 2500W gaat. Dit heb ik bewust gedaan. Ik wil namelijk niet aan die instelling zitten. Gebruikers die hem maximaal 800W willen, zou ik per ongeluk op 2000 W kunnen zetten. Dit zou leiden tot ongewenste situaties.

Wat je eventueel zou kunnen doen, is dit eenmalig via een andere weg aanpassen. @wiki

Heej Roidi,

Wat gaat de ontwikkeling van je app hard. Wat gaaf! Je had het er destijds over dat je ook bezig wou voor het ondersteunen van 4 marstek batteijen via tcp. Staat dit in de nabije toekomst al op de planning?

Groetjes Erwin

Heb je het al eens via de mixed setup gedaan?

Misschien een stomme vraag maar als ik

Misschien een stomme vraag maar als ik batteij hardware op mixed zet en dan 4 devices invul en de communicatie op mixed zet. Dan zie ik niet waar ik vier batteijen kan toevoegen. Of zie ik nu iets over het hoofd

Ik neem aan dat je de ALS kaart “Geplande Actie Gewijzigd” hebt gebruikt? Zie de flow.

Je moet de setup1.html draaien. Kan je ook doen vanaf deze pagina, stap 2.
http://192.168.178.78:8778/start.html Bij de settings staat dat idd niet. Is idd verwarrend.

Goedemorgen, sinds een paar dagen heb ik de Zendure ANKI uitgezet en mijn Zendure 2400 AC+ via deze app laten aansturen (ik gebruik de test-versie omdat daar nu ook de 2400AC+ in zit, erg fijn!).

Het werkt allemaal prima, maar nu heb ik MQTT aangezet op de Zendure accu. Dit om uiteindelijk onafhankelijk te zijn van internet (vorige week was er een paar uur een internet-storing en de accu ging dus niet laden omdat hij geen gegevens via de api had).

Ik zie alleen voor Marstek de MQTT optie binnen de SlimLaden-app. Hoe kan ik dit voor de Zendure regelen?

PS: MQTT broker draait als een container elders in huis en wordt al door veel apparaten (ITHO warmtepomp, Homey zelf, etc.) gebruikt. Ik zie daar ook het Zendure topic netjes gevuld worden door de accu, dus die verbinding werkt!

Kan geen toevoeging doen van stroomgebruikers? Terwijl Homey de laatste 9.9.2 versie heeft?

Daarvoor moet je de test-versie installeren. Die heeft versie 9.9.22

Even bij de url van de app “/test” toevoegen en je kunt 'm installeren