[APP][Pro] SlimLaden Thuis & Auto

Ja de officieel gesupporteerde versie, de testversie is 9.9.11

Zie

Blijkbaar nieuw dat je maar 2 tickets mag aanmaken en die staan allebei op hold dus meld ik het maar even hier, aangezien het over EV laden gaat.

Plaatje 1 voor Boost EV laden:

Plaatje 2 tijdens Boost laden:

En plaatje 3 nog steeds Boost laden maar na kwartier overgang weer terug naar NOM. Ontladen wordt dus getriggered door het Boost laden

@Wil_Ree Een vraag voor jou: Hoe wordt de waarde hieronder 46.2 kWh nodig uitgerekend? Ik kan nergens meer vinden wat de grootte van de EV batterij is. Bedankt.

Ik heb het type en de Uitvoering ingegeven in Claude. En daar de accu capaciteit opgevraagd.

Als controle heb ik gevraagd “wat ongeveer de range was in km in de praktijk (dus niet de opgave fabrikant want die is altijd optimistisch)

Daar kwam voor mijn auto een goede waarde uit.

Je kan natuurlijk ook controleren door je accu een keer 50% op te laden (bij voorkeur van 30 naar 80%). Dan even kijken hoeveel kWh je geladen hebt. 95% laad rendement en dan maal 2. Ivm de laadcurve moet je dus niet naar 100% laden want de laatste procenten gaan natuurlijk langzamer.

Of bedoel je misschien niet “hoe vind ik mijn capaciteit van mijn accu in mij EV” maar “waar staat die instelling binnen SlimLaden”.

Dat weet ik niet 100% zeker. Volgens mij bij de eerste installatie van EV -laden vroeg ie erom?

Dan zou je zeggen dat je het ergens binnen SlimLaden in instellingen ergens moet kunnen terugvinden. Ik zie het even niet even niet zo snel. Omdat ik beta tester van het eerste uur was (nog voor de mogelijkheid in de app zat), heb ik dat anders moeten installeren. Misschien dat iemand anders weet waar je de capaciteit van je ev accu kan vinden in de app en hoe eventueel te wijzigen.

Voor het instellen moet je hier zijn:

Ik verwacht dat er ook rekening gehouden wordt met laadverlies van de kabel om teleurstelling te voorkomen. (ongeveer 10-15% ??)

Hebben er meer mensen last van dat de widget EV Laden het niet doet bij de dashboards van Homey Pro 2019?

Ik heb gewoon ingevoerd het aantal kWh dat Claude aangaf voor mijn type EV. Check met de range gedaan en die ingevuld. Komt in EV laden eigelijk exact goed uit (ik laad op Soc). De tijd die het laadplan ervoor reserveert is ook de echte tijd die nodig is.

Ik heb een nieuwe wiki pagina gemaakt. Een keer per dag worden de antwoorden uit dit forum, waar ik @wiki bijzet, toegevoegd aan de wiki. De vraag naar de testversie komt ook vaak naar voren. Dat je die kan vinden onder “changelog” in de homey App Store. Je kan ook /test achter de url zetten.

Goed idee. Nu met 6500+ Posts soms lastig om te zoeken. Is deze voor bv nieuwe gebruikers ook buiten de app om te lezen? Je zou er dan ook een hoofdstukje in kunnen maken voor de eerste setup.

Misschien ook handig datum en of vanaf versie xxxx erbij te vermelden. Wellicht kan dat geautomatiseerd worden. Je zal zien dat het actueel houden van de wiki toch weer gaat achterlopen met jouw supersnelle ontwikkeling. Hoewel ik denk dat Claude je hier ook in kan ondersteunen.

Is een hele goede zet.
Wel lastig voor jou omdat je steeds veel veranderingen hebt. Kun je dat ook door Claude up top date laten houden?

Haha ik zag dat @Wil_Ree dezelfde gedachtes had.

Het idee is natuurlijk dat Roedi bepaalde Posts tagt met @wiki en datzelfde we dan automatisch inkomen. Dus dat scheelt dubbel werk.

Maar dan blijft een datum en versienummer (automatisch gegenereerd) wel erg fijn zodat je de wiki in perspectief kunt plaatsen.

Wel zou je bij een veel voorkomende vraag Claude kunnen vragen het antwoord kort en beknopt te kunnen formuleren.

Ik heb zelf wel eens een onderhoudsboek voor mijn uit Japan geïmporteerde trekker. Die was verrassend goed. Wellicht kan Claude zoiets voor eerste setup SlimLaden maken (ik zelf hikte beetje tegen de eerste setup aan omdat de info op het forum best wel zoeken was (toen 4000 Posts) en de initiële setup flink verouderd was.

Waar staat die wiki?

Ik heb toen ik Slimladen geïnstalleerd had eerst ALLE berichten op het forum gelezen en dat was niet weinig gezien de vele reacties. Het is een levendige groep en dus veel leeswerk. En veel inderdaad achterhaald maar ook veel zaken die de moeite waard zijn om te weten, dus die Wiki lijkt mij top.

Ben inderdaad benieuwd of Claude ook achterhaalde zaken kan doorstrepen in eerdere artikelen. Geen idee hoe smart die Claude uiteindelijk is.
Je kan er in ieder geval een mooie App mee bouwen :smile:

Staat in het menu.

Dit staat er al bij.

De wiki wordt vanaf nu opgebouwd. Hij kijkt alleen naar mijn posts + waarop ik reageer.

Lijkt mij verstandig :joy:

Dat lijkt mij inderdaad de grootste uitdaging. Van de andere kant als Roedi het zo weer te organiseren dat het heel systematisch per categorie staat (bv eerste installatie) en de meest recente boven, dan zou het ook goed moeten komen.

Ik moet het ook nog zien hoor. Nu met één is het overzichtelijk maar dat moet wel zo blijven.

Ik vind het eerste item best goed beschreven.

Vandaag wel de ingebouwde extra controle in werking gezien voor mijn Alfen laadpaal (probleem die ik via de backlog had aangemeld)

situatie:

Om 10:55 auto aangesloten

Klaar om 13:10

Laden van 42 naar 70% (23 kWh)

Laadplan gaf aan onmiddellijk starten en om 13:10 klaar

Tot zover prima. Echter pas om 11:03 ging de paal naar “laden” maar het laadvermogen bleef op 0 (uitgelezen uit de capabilities in de app). Weer 5 minuten later (dat was de extra controle die Claude had ingebouwd) ging het laadvermogen naar 11kWh.