[APP][Pro] SlimLaden Thuis & Auto

Ik heb de mqtt explore er aangehangen…die zie ik netjes praten met Homey…het lijkt of het laden en ontladen op commando wel werkt maar NOM en Stop niet?? Volgens laadplan is nu op stop maar hij gaat vrolijk verder met laden… In de explore staat ook charge… Heb nog geprobeerd met officiële versie ipv test versie maar daar geen verschil…

en je hebt geen Solar Capture by Stop aanstaan?

Jawel maar dat doet hij ook niet… Ik zag dat mqtt al weer disconnected is… Lijkt mij dat dat ook niet zo hoort??

Klopt het dat de prijzen voor morgen op € 0,0 blijven staan. Heb beide vinkjes bij voorspelde prijzen aanstaan. (EV en ook batterij handelen)

Ik zie als foutmelding staan:

Laadplan Controller25-8-2026, 11:50:32

[MQTTManager] [MQTT] Failed to scan topics: MQTT not connected

Error: MQTT not connected
at Roedi_MQTTManager.scanAllMQTTTopics (/app/drivers/battery-action/managers/Roedi_MQTTManager_Refactored.js:6679:15)
at Roedi_MQTTManager.getTopicComparison (/app/drivers/battery-action/managers/Roedi_MQTTManager_Refactored.js:6762:35)
at Server. (/app/app.js:7537:49)
at Server.emit (node:events:519:28)
at parserOnIncoming (node:_http_server:1186:12)

en bij de foutmeldingen:

marsteka/sensor/marstek_battery_state_of_charge/state

:light_bulb: :red_circle: CRITICAL: ESPHome device offline or not publishing. Battery control will NOT work!

marsteka/sensor/marstek_battery_power/state

:light_bulb: :red_circle: CRITICAL: ESPHome device offline or not publishing. Battery control will NOT work!

@Roedi_de_Lion heeft wel eens geschreven dat de MQTT verbinding maar op 1 apparaat actief mag zijn omdat het anders storing geeft. Wellicht is dat een richting om te kijken?

Dat is hij ook die mqtt broker draait alleen op de Homey…

Het toverwoord is: maak een support ticket aan.

Yess gedaan :+1:

Op dit moment zijn de batterijen vol en zijn de panelen terug aan het leveren naar het net. De EV wordt nu aangesloten en die heb ik gezet op “Alleen Zon”. Vertrektijd morgen 07:00 uur, maar is voor nu niet even van belang.

Ik zie nu de volgende opmerking:

Hij kijkt dus naar het Voorspelde zonoverschot. Is het een idee om gewoon naar de P1 meter te kijken of er teruggeleverd wordt en dan de EV Lader (in mijn geval Zappi) op ZON te zetten (= ECO+ voor de Zappi)? De EV lader + Auto bepalen dan wel of het overschot groter is dan 1.4 kW en gaat dan de auto laden ipv goedkoop naar het net terug te leveren.

Ik heb wat geëxperimenteerd met EV laden maar wil dat nu weer ongedaan maken zodat er geen EV-laden meer meetelt.
Hoe kan ik die instellingen nu weer weghalen?

EDIT: Gelukt. Staat natuurlijk gewoon als apparaat in de apparaten lijst :blush:

In versie 9.9.11 zit voor de Zendure Solarflow 2400AC(+) een aanpassing in de capaciteit via setup1.html. De + heeft een ingebouwde 2.4 kwh batterij de gewone AC niet.

• Check even of het nog goed staat. Er gaat niets verkeerd, maar je capaciteit staat misschien net verkeerd. Als het goed is blijft het voor de AC+ goed gaan en moet de AC het even opnieuw draaien, de setup1.html.

Niet helemaal on-topic maar zijn er meerdere (Enphase) zonnepaneel eigenaren die een produktie-stop hebben gehad tussen 15:09 en 15:14 uur?
Mijn pannelen mogen door Frank worden uitgeschakeld als nodig voor netcongestie, maar dat lijkt mij op dit moment niet echt van toepassing?

Ik ben stap voor stap de app aan het leren.

Ik ben nu van 2 apparaten de data aan het inleren. De grootste verbruikers van het moment.
Maar …

Bij apparaat staat 0 (want wordt nog niet voorspeld). Ik zie Voorspeld zoals verwacht, maar Gemeten staat op 0. Wat ik eigenlijk raar vind wat er werd vast wat verbruikt.

Krijg ik nu vannacht een 10% correctie op alle kwartieren omdat ik aan het inleren ben?
(Hij gaat sowieso nog zakken want de voorspelling begon veel te hoog :grinning_face_with_smiling_eyes: , maar dit is een vraag voor de toekomst als ik weer een apparaat ga inleren. :wink: )

Nee hoor. Gewoon wat ik mag verwachten. (Hier iets wat wolkjes, dus mijn grafiek is wat grilliger .

Ik ben zelf ook nog bezig met testen. Realiseer dat het nog in beta is. Alle input is welkom

Ik vermoed dat het een update is geweest van mn Envoy Metered-S
Gaat verder prima :slight_smile:

Ik ben bezig om een custom batterij toe te voegen. Maar ik loop er tegen aan dat de ontlaad wattage niet hoger dan 2000w mag zijn. Ik vraag mij wat wat hier de reden voor is? En of dit jn de toekomst hoger wordt? Want ik zou namelijk op elke fase 2000w willen/kunnen injecteren.

Daar dacht ik ook aan.

Is op dit moment 9.9.2 niet de laatste versie van SlimLaden?