Ps, in deze iOS app (ev.energy) heb ik het laad gedeelte uit staan. Hij leest dan alleen de laadsessies uit via de Tesla api. Kan je altijd je sessies makkelijk terug kijken. Ook superhandig bij het testen van EV laden via SlimLaden. Dit zijn dus mijn laadsessies die ik inmiddels met SlimLaden heb gemaakt.
Hmm klinkt wel logisch eigenlijk. De laatste geheugen verbetering zat ook in deze hoek.
Misschien wel een tip voor anderen.
9.9.9 bedoel je.
@Roedi_de_Lion Heb even een verbetering op de backlog gezet "Voor het koken NOM , daarna vervolg van het SL plan", misschien dat meer mensen deze wens hebben?
Ik zie altijd alleen mijn eigen tickets+stemmen tickets. @Roedi_de_Lion er moeten meer stemmen tickets zijn, hoe kan het dat ik die niet zie (en ja heb de filters goed staan)
Nee ik heb van experimenteel even afgehaald…versie 9.9.2 geeft die aan
Of moet ik versie 9.9.9 alsnog installeren?
Ja. Ik heb het waarschijnlijk al opgelost in een van de versies na 9.9.2.
Ik had 9.9.8 maar op die versie had ik het zelfde…nu versie 9.9.10…reguliere versie is 9.9.2 nog…![]()
Groet Francois
Dan gewoon een ticket inschieten
Ivm privacy kan je alleen nog maar je eigen tickets zien & de tickets waarop je kan stemmen. Die zijn er op dit moment niet.
Ik denk het niet, wat houd je tegen?
Je kunt dan ook je apparaten verder plannen.
Een week is zo gek toch niet?
Heb nu 9.9.10… Maar die laat met nom ook de 3de accu ongemoeid??
Groet Francois
Hier in ieder geval niet. NOM gaat over alle 3 de batterijen (zowel in parallel als Sequentieel)
Is je p1 wel goed aangesloten? Als je in de marstek app op nom drukt? Dan werkt hij wel bij die batterij?
Zeker met een EV erbij (of 2) is het handig om verder vooruit te kijken ivm gratis/waardeloze stroom in het weekend en/of je thuiswerkdag.
Even het volgende:
Volgens het laadplan staat accu nu op stop om pas bij de goedkopere momenten later op te laden en nu dus de zonnestroom te verkopen. Er is nu dus overschot/een export naar het net, en daardoor gaat de airco (die bij meer dan 500W overschot de zon volgt) nu ook aan. Is het een idee om een tijdslot in te kunnen stellen zodat hij bv dat pas na 15:00 uur of zo mag doen? Of beter nog, pas gaan draaien als hij inschat dat de accu dan nog alsnog voldoende SOC gaat krijgen om de nacht door te komen? Met warmere dagen is het fijn om de airco pas te laten draaien als je zeker weet dat als eerste de accu vol zal komen.
Vanaf het begin deze app een beetje gevolgd, maar later weer afgehaakt. Nu ik modbus actief heb wil ik deze app gaan gebruiken, maar inmiddels 6600+ reacties in dit topic ![]()
Usecase: Venus A met uitbreiding van 1 module, Venus E gaat er bij komen.
Doel: Vanaf 2027 goedkoop dynamisch laden, rest nom. Zomer 2027 laden op panelen bij voldoende prijsverschil, eventueel op de goedkoopste uren.
Is dat simpel te realiseren? Is er een korte handleiding ergens? De OP is ook al vrij ingewikkeld geworden ![]()
Ik zie alleen in de marstek app staan bij accu 3 zelfconsumptie, AI modus en handmatig… Hij staat op zelfconsumptie…trouwens dat is bij alle 3 zo.
Ik zie wel in de app dat mqtt vaak disconnected is?? Beide app opstarten en dan is weer connected…voor een poosje??
Goedemorgen! Sinds juni in het bezit van een Fox Ess thuisaccu van 18kWh en uiteraard meteen interesse in deze app, wat een werk zit hier al in zeg, hulde! Daardoor veel hier gelezen, maar inmiddels een beetje het overzicht kwijt. Ik ben vooral nog zoekende naar de verschillende commando’s die deze app kan sturen via Homey en wat ze dan voor mij zouden moeten betekenen, aangezien ik ze zelf naar mijn accu moet sturen via API. Is daar wellicht ergens een overzicht van?
Op dit moment heb ik voorbij zien komen:
- LADEN (met een bepaald vermogen)
- ONTLADEN (met een bepaald vermogen)
- STOP
- NOM
- NOM_OVERSCHOT
- ZON
Zijn er nog meer die ik nog niet heb voorbij zien komen? Wat mij betreft zijn NOM en NOM_OVERSCHOT ook hetzelfde, ze moeten het zon overschot terugleveren en verder moet de accu de rest opvangen, toch? Dank!