Ook hier:
Waarom niet de accu volgooien? Max Eigen. Hij gaat er standaard vanuit dat de accu einde van de dag leeg moet, maar dan kun je nooit de volgende dag starten met de accu.
Wacht even tot 14 uur af, dan ziet het wellicht anders uit. Voor wat betreft Zon-Overschot (en Zon-Laden en STOP), die actie’s heb ik uitgefilterd via een flow om dezelfde reden: ik wil zo snel mogelijk de batterij vol hebben en dan bij overschot dit beschikbaar stellen om de EV op te laden. Is een iets andere redenatie tegenover financieel het meest gunstige doen bij alleen batterij gebruik.
Wat vooral zonde is, de hele ochtend heeft de zon geschenen en is alles naar het net gegaan, nu gaat de zon langzaam weg en krijgen we regen en zou hij gaan zon-laden ![]()
Hier 2 afbeeldingen van mijn laadplan met en zonder SC bij stop.
Zonder zie je laat in de middag dat er 2 kwartier wordt geladen terwijl de prijzen er omheen niet zo verschillend zijn en je voor je gevoel nog best wel zon kan laden ipv het net laden.
Met zie je dat er niet geladen wordt van het net.
Winst plaatje is met SC bij stop aan hoger .
Precies, vandaar mijn flows. Zon voorspelling blijft altijd onzeker. Ik gebruik Solcast en ben even kwijt hoe vaak deze door Slimladen wordt opgevraagd, maar zorgt altijd voor een inschatting.
Dit is interessant
Hebben jullie mijn melding ook gekregen?
melding over onterechte melding gezien
Yes, gezien. Niet van toepassing gelukkig ![]()
Ik wil EV laden door slim laden laten doen
Heb 2018 tesla met Gen 3 tesla laadpaal
Gezien de beperkingen van slim laden (kan tesla API niet gebruiken dus laden niet starten of stoppen, laadstroom niet aanpassen) wordt de flow dan:
Slim laden beslist wanneer er geladen kan worden
Ik gebruik mijn huidige laad flows (sturen auto aan via API) om laden te starten/stoppen en laadstroom aan te passen
Slim Laden ontvangt de data (SOC, laadstroom, laad wel/niet etc) zodat hij zijn planning kan maken
Is dit de hoe het nu moet werken?
Cheers
als het goed is kan je dezelfde kw dan ontladen op een duurder moment
@Roedi_de_Lion bedankt !voor de Ev widget ![]()
Sc aan had meer winst.
Als ik nu kijk is het hetzelfde (de winst) dus ik kan het niet dubbel dubbel checken.
Wat ik had gedaan is SC STOP aangezet en dat wisselen van planning (zon-optimaal) en dan even later weer terug naar MAX winst om de planning te forceren. En daarna de nieuwe planning en winst bekijken.
Maar. bij de hoogste winst, ging ook de meeste zon naar het net…en dat moet dan sc bij stop = uit zijn denk ik. Dooredenerend…je hebt nu sc bij stop blijven draaien en de winst wordt minder. klopt?
Ben nu ook EV laden aan het testen met mijn Audi e-tron en AlphaESS laadpaal. Werkt prima zo te zien al kan de laadpaal niet op vermogen worden aangestuurd, alleen aan/uit.
Ik zie echter geen optie voor een minimale SoC of km bereik. Ik kwam vandaag terug met nog 23km bereik en wil eigenlijk dat EV laden gelijk gaat laden tot een minimale SoC of km bereik zodra de kabel erin gaat. En als die bereikt is, dan normaal laadplan. Idee?