Het updaten van een nieuwe versie is tevens mooie test om te kijken of het laadplan na de update weer wordt opgepakt. Dus kom maar op
Hij staat er.
@Roedi_de_Lion Nou, ik heb even gekeken naar het laadschema EV Zon eerst, dan goedkoop. Ik denk zelf moeilijk en stappen-planning is ook moeilijk (vooral als je ook nog de accu financieel winstgevend vol wil hebben voor de tijd na 17.00)
Je zou toch (financieel) verwachten dat hij start (stap 1) met plannen bij het laatste blok Zon overschot (paars). Dan terug in de tijd plant tot 10.00 (stap 2).
Voor 10.00 staat de accu-planning op ontladen. Dus dan EV-planning graag vanaf 11.30 + latere kwartieren tot 11.30 (stap 3) ivm Zon-laden accu verder EV-laden op de zon (dit gaat ten koste van de accu Zon-laden). De vertrektijd staat op 13.00. Ik zou een kwartier eerder klaar willen zijn met plannen (15 minuten ruimte voor maximaal laden, 11 kW) Dus ik zou steeds voor het 12.30 moment berekenen of het op de zon laden goed gaat of dat er op het goedkoopste moment tot 12.30 extra snel geladen moet worden (=zon + beetje extra inkoop).
Dit klinkt makkelijk, is verdomde moeilijk te programmeren. En je wilt misschien ook denken dat dit mogelijk is vanwege de STOP accu-laden van 15.00 - 17.00
Al denk ik zelf dat je dit kunt negeren, want ik denk dat het masterplan accu-laden elk kwartier toch ook wordt aangepast (ivm zon, verbruik en planning nooit 100% goed).
Of jouw internet muntjes zijn op. ![]()
Mijn laadplan is er wel uit. Benieuwd of deze er weer inkomt. Zoniet dan is dat een issue. (Je wilt niet dat je In de ochtend ontdekt dat je niet naar je werk kan omdat je auto niet geladen heeft vanwege een app update
)
Wachten even af of er weer een nieuwe komt zonder op de knop herberekening te drukken.
Goed werk @Roedi_de_Lion ![]()
Wat me wel opvalt bij de update is dat de strategie voor ev laden is gewijzigd:
Na update stond deze op “eerst zo’n, dan goedkoop”, nu weer terug gezet. Lijkt mij niet de bedoeling dat je elke keer je instellingen na moet lopen na update.
Ook heb ik de stippellijn nog niet in mijn laadplan (voorspelde prijs) maar dat heeft wellicht tijd nodig om opgehaald te worden
Edit na half uurtje kwam deze er idd in NICE
Verder kwam mijn laadplan wel weer terug, maar weet niet of dat door het terugzetten van de laadstrategie kwam (blijkbaar kan ik me niet inhouden om toch ergens op een knopje te drukken)
Nu dat KIA weer toegang heeft gegeven via API en daarmee de KIA App ook weer werkt, heb ik ook het EV Laden bij SlimLaden geconfigureerd. Nu hebben wij 2 EV’s, dus zou graag met een flow de waarde van SOC Auto (%) willen aanpassen afhankelijk van welke auto aan de lader hangt. Ik zie (nog) geen DAN kaart hiervoor. Is er nog een andere manier?
Zie mijn oplossing hier, met een virtueel apparaat:
Als jouw Kia de SoC altijd accuraa doorgeeft, kan het net zo simpel als bij de Polestar en hoe je niet de extra complexe trucen te doen die ik met de Fiat moet doen.
Ah ja, nu snap ik jouw oplossing. Ik ga puzzelen met onze Kia en Peugeot.
Dank voor de tip, kan echter helaas geen kabels trekken
Ik kwam er ion de wizard achter dat je aangeraden wordt voor elke accu een eigen poort in te stellen (in de instellingen van de planner stond dat je er 1 voor alle 3 moest hebben). Aannemende dat de wizard nieuwer is heb ik ze elk een eigen poort gegeven en dat lijkt te werken!
Cheers
Heb ik ook geregeld, dat een apparaat nog aan staat in SlimLaden terwijl die al lang uit is.
@Roedi_de_Lion , ik heb er een BUG voor aangemaakt in de backlog.
Wat Kenny aangeeft, het is zonde om over capaciteit niet op te slaan. als ik 4.4kw laadt op mijn kritieke apparaat (EV) dan zou ik bij 6kw opwek dit wel in de batterij willen.
Heb ik ook regelmatig dat er rechts een waarde staat die onmogelijk waar kan zijn omdat ik op dat moment een paar honderd watt verwacht. Ik zie ze niet bij slimme apparaten staan, maar de huis kWh is soms wel onverklaarbaar hoog.
Overigens staat nu nog steeds de SOC Auto % op 50%, terwijl die in de KIA app en in de Homey KIA app is bijgewerkt naar 41%. Wordt dit niet automatisch bijgewerkt?