Heb je ook nog afschrijving aan staan?
Met 4 cent afschrijving heb je eigenlijk alleen te maken met de Round Trip Efficiency.
Met opslag van zonnestroom ontloop je 2 cent verkoopkosten 's middags en 2 cent inkoopkosten 's avonds (in 2027).
Ja, 4 cent per kWh
Ik ben de wizard van Slim Laden EV nog even nagelopen, twee zaken die het nu voor mij nog onbruikbaar maken.
-
Bij de Zappi kun je het laadvermogen dus niet extern aanpassen. In plaats daarvan heeft de Zappi zélf dus de mogelijkheid om het vermogen aan te passen aan de beschikbare stroom, via de ECO en ECO+ stand. Bij ECO+ doet 'ie dus puur en alleen de stroom die over is, en regelt 'ie de slimme meter naar 0. Om de SlimLaden compatible te maken met de Zappi zou dus in de uren waar de app het vermogen wil regelen naar puur wat over is, de Zappi op ECO+ gezet moeten worden en het regelen aan de laadpaal overgelaten. Kan ik iets aanleveren om Zappi te ondersteunen?
-
Je kunt nu één auto configuren. Maar dat krijg ik vermoedelijk wel opgelost door een virtueel apparaat aan te maken in Homey en via flows het accupercentage in gewenste percentage vanaf de ingeplugde auto daar naar te kopiëren.
Ja dat klopt…maar wel iedere keer zelfde prijs per kwartier toch? Beter kan ik het niet maken.
Dat 2e is me inmiddels gelukt, dus alleen punt 1 blijft staan.
In principe maakt hij elk kwartier een nieuw plan. Maar…hij slaat ook wel eens over, als hij nieuwe verbruik, of zon opwek of prijzen heeft gekregen. Ook door een nieuw apparaat die aan is gegaan of de EV. Ook doet hij het minimaal eenmaal per uur helemaal vers.
Zie DM
Hoi Roedi,
Allereerst ik ben helemaal tevreden met de stabiele versie, dank dat je hier zoveel tijd in steekt en zo snel een reactie geeft ![]()
Ik ben gisteren even helemaal opnieuw begonnen omdat mijn zelf lerend patroon blijkbaar nog wat gaten had. Ik heb ook de app van je collega Energy storage draaien om direct te zien wat de status is qua load per batterij en blijkbaar gaat dat prima tegelijkertijd over de modbus. De (fout) die ik zie op de batterij over het laad/ontlaad 800/800 vs 2500/2500 zit niet in jouw app maar blijkbaar in de firmware want ik zie deze ook in de andere app.
Dat 1 van de 2 marsteks niet helemaal hetzelfde laad/ontlaad patroon geeft, heeft te maken met de fases waar ze op zitten.
Heb je nog andere opties naast paypal of bunk;-)
Keep up the good work!
Cheers Ed
Nu zie ik het ja, was afgeleid door de kleuren per kwartier.
Dus voor de goede orde, de acties blijven per kwartier uitgevoerd worden, de prijzen staan voor 1 uur gelijk.
Wellicht iets wat Claude of Chat nog recht kan trekken ![]()
.
Ik kan natuurlijk ook volgende maand naar een 15 minuten contract overstappen
.
Dan verandert er niets hoor. Kun je uitleggen wat er volgens jou niet goed is dan?
Het model rekent in jouw geval met prijzen die voor ieder kwartier in een uur gelijk zijn. Dat is hoe het hoort te werken.
Wat het zou veranderen (denk ik) is het volgende:
Om 14:00 is het goedkoopste uur, hier kiest het plan voor 2 kwartier laden, de overgebleven kwartieren voor solar. Ik zou denken dat hij maximaal zou gaan laden dat gehele uur en dus in dat uur de SOC met 50% kan verhogen (7kWh accu, max 3500W laden).
Solar forecast is in elk geval niet zo hoog dat die roet in het eten gooit:
*Plan is overigens vanochtend van Max Winst naar Max Eigen gegaan vanwege gebrek aan Winst.
is helemaal een gek plan . Tijdens stop kwartieren gaat de soc naar 100%?
[edit] ik zag dit verkeerd.
Plannen kan ik alleen maar analyseren met een json.
Ik heb een bug gemeld alleen was het laadplan inmiddels ook alweer gewijzigd dus ik weet niet of je het gedrag uit de JSON kan halen. Zal de volgende keer als ik de afbeelding maak ook meteen de JSON erbij bewaren.
Dat is inderdaad helemaal mooi.
Ik zie overigens het gedrag ook wel bij morgen, kun jij dat zien 3 laadstreepjes terwijl kort daarna zon overschot streepjes staan met een lagere prijs.